To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz

czortunio - 10-05-2013, 19:46
Temat postu: Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz
Podczas jazdy na 4, przy próbie redukcji, bieg ten się zablokował i nie dało się na nic innego zmienić. Lewarek ani drgnął. Skrzynia cały czas była na biegu 4. Działała, dało się jechać ale tylko na tej załączonej 4.

Teraz kilka szczegółów:
- kilka tygodni wcześniej wymienione kompletne sprzęgło
- sprzęgło po w\w zablokowaniu 4 działało bez zarzutów
- przy wymianie sprzęgła zmieniony olej w skrzyni biegów (tranself 75W90), przed wymianą ciężko czasem wrzucała się 1, po wymianie wszystko działało idealnie
Nic nie wyło, nic nie zgrzytało, biegi załączały się płynnie i bez problemów.

Przy demontażu olej był czyściutki, żadnych opiłków na magnesie. Skrzynia wymontowana, po jej wyjęciu, nadal nie dało się przesunąć wodzika sterującego 4. Skrzynia rozebrana. Nigdzie nie widać uszkodzeń, nic nie jest ułamane, zmielone.
Złożyłem skrzynie prowizorycznie "na sucho", włożyłem lewarek, wszystko działa, biegi się zmieniają ... i wcale mnie to nie cieszy. Nie chcę, by zablokowała się ponownie w najmniej oczekiwanym momencie.

Poniżej trochę zdjęć wnętrza.



Co robić ? Rozbierać wałki na części pierwsze ?

zbyszekm2 - 10-05-2013, 22:48

coś jest z wodzikami
tompol34 - 11-05-2013, 10:15

zbyszek ma rację, kiedyś w passacie widziałem podobny problem, były zatarty wodzik. wałki, synchronizatory,tryby wszystko rozebrali i było ok
pozdrawiam

czortunio - 14-05-2013, 13:14

Generalnie nie znalazłem żadnego defektu. Złożyłem ponownie, autko zrobiło ponad 500 km i wszystko działa jak na razie :)
Jedynie główny wodzik minimalnie ciężej przesuwał się w gnieździe obudowy reduktora (reduktor wymieniałem kilka tyg temu, podejrzewam, że gniazdo mogło być minimalnie skrzywione, lub inaczej uszkodzone). Ale nie sądzę by to było powodem. Profilaktycznie przeszlifowałem gniazdo i wodzik.

Marcino - 14-05-2013, 13:48

Rozumiem że wałki z widełkami chodzą w odlewie aluminium w którym nie ma tulejek z brązu np?
A czy zablokowanie zdażyło się na "rozgrzanej" skrzyni? Jak by były otwory tulejowane może sie zadarzyć że na gorącej skrzyni może opiłek wsunąć sie pomiędzy wałek wybierania a tuleje i wtedy zakleszcza sie i wyciąga tulejke ze swojego miejsca co powoduje blokowanie się.
Jeśli poczyściłeś i nie widać zużycia może być ok.

czortunio - 14-05-2013, 15:54

Wodziki są bezpośrednio w odlewie z alu, nie ma tulejek. Pojeździmy zobaczymy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group