To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - szczęki hamulca ręcznego

kotomi - 11-01-2007, 15:03
Temat postu: szczęki hamulca ręcznego
Witam szacowne grono :)
Mam pytanie dot. szczęk hamulcowych. Czy ktos próbował zmieniac same okładziny (tzw nitowanie). Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem ze względu na koszty. Z tego co się orientuję to w sigmie 12v kombi okładziny są klejone do szczęki. Cała operacja będzie wyglądała, w ten sposób, że zostaną usuniete stare okładziny, szczęka zostanie nawiercona i zostanie zanitowana nowa okładzina. Koszt tej operacji jest niższy niż cztery nowe szczęki, nie licząc robocizny związanej z ich założeniem. Zastanawiam się nad trwałością tego rozwiązania oraz nad działaniem na bęben tarczy...... Pozdrawiam

Anonymous - 11-01-2007, 17:38

Mysle ze to nie ma sensu bo te okładziny z regply nie wytrzymuja tyle co fabryczne a do tego chyba koszt robocizny napewno bedzi drozszy niz tylko załozyc nowe i pomyśl dobrze nad tym bo to przecierz sa hamulce...
POZDRAWIAM !!!!

Anonymous - 11-01-2007, 18:02

ja tak robię już od pewnego czasu. ręczny działa bez problemów i cena nie zabija. ważne żeby ktoś nabił okładziny kto się na tym zna.
Pozdrawiam

kotomi - 11-01-2007, 20:27

grzess81 wiem, że to hamulce, tyle, że na ręcznym nie jadę (to jest jednoznaczne :mrgreen: ), a poza tym tył hamulców odpowiada raczej za drogę hamowania niż za siłę hamowania.
franz, zamierzam zrobić to warsztacie, który od lat tym się zajmuje, zresztą każdy kogo pytałem o ta usługę, rekomendował mi własnie ten warsztat.

Panowie, dziękuję za rady. Pozdrawiam

wojmi1 - 11-01-2007, 21:15

kotomi, koncepcja sluszna mozna to zrobic samemu , kwestja wytrzymalosci czy zywotnosci okladzin
jest pomijalna -- wszyskie obecnie maja podobny sklad /moge sie mylic/ bardziej istotny jest stan samych szczek czy nie sa powichrowane lub odksztalcone.

Anonymous - 15-01-2007, 01:55

kotomi napisał/a:
grzess81 wiem, że to hamulce, tyle, że na ręcznym nie jadę (to jest jednoznaczne :mrgreen: ), a poza tym tył hamulców odpowiada raczej za drogę hamowania niż za siłę hamowania.
franz, zamierzam zrobić to warsztacie, który od lat tym się zajmuje, zresztą każdy kogo pytałem o ta usługę, rekomendował mi własnie ten warsztat.


Spokojnie można to zrobić w wyspecjalizowanym warsztacie gdyż:

- po pierwsze szczęki te służą tylko i wyłącznie dla hamuca ręcznego. Do posiłkowania hamulca głównego masz w Sigmie z tyłu tarczówki. Pomijam aspekt zawracania na ręcznym ;)
- po drugie występują w Sigmach dwie szerokości szczęk hamulca ręcznego i zdaża się nie trafić w odpowiedni zestaw. I o ile węższe szczeki da się zaaplikować do szerszych bębnów, w drugą stronę już będzie ciężko ;) Trzeba więc przed zakupem zajrzeć i zmierzyć stare szczeki a to dodatkowy czas i pieniążki.
- po trzecie regeneracja jest przynajmiej połowę tańsza od nowych szczęk a w większości przypadków tez dużo szybsza gdyż do tego auta szczęki kupuje się na zamówienie :?
- po czwarte nie stwierdziłem różnicy w jakości... :)

Pozdrawiam.

kotomi - 15-01-2007, 10:05

Chi-Man a więc wszystko jasne :) , wielkie thx za podpowiedź. Pozdawiam
Anonymous - 27-04-2009, 18:32

Ostatnio zakupiłem zestaw szczęk TRW do hamulca ręcznego i pojawił się problem. Ktoś wcześniej grzebał w nich i dopasowywał pewne elementy, widać ślady po użyciu pilnika lub szlifiery. W związku z tym, że w komplecie szczęk nie było pewnego elementu od razu mam pytanie. Czy ktoś z Was ma jakieś cześci z tylnych hamulców? A mianowicie potrzebuję konkretnie tego elementu, który jest razem ze szczęką (na zdjęciu) w ilości 2 szt
[img][/img] [img][/img]
Gdyby ktoś z Was dysponował oryginałami to bardzo proszę o kontakt na PW



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group