To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Blokada tylnego mostu

rikipolska1 - 28-05-2013, 18:39
Temat postu: Blokada tylnego mostu
Witacie koledzy ! Mam Elkę z 2007 r. ale bez blokady tylnego mostu , chciałbym zwiększyć jej zdolności terenowe ale blokady ARB + osprzęt są cholernie drogie ale chyba kiedyś czytałem ,że można się wesprzeć elementami z Pajero nie wiem jak się poruszać w tym temacie może ktoś podpowie jak ten temat ugryźć.
Heilsberg - 28-05-2013, 20:58

Kup most z blokadą i kompresor i wymień. Ale kup od Elki, nie od Pajero to nie będziesz przerabiał mocowań. Z tym, że blokada wcale wiele nie poprawi. Lepiej zainwestuj w dobre opony i naukę jazdy w terenie czyli zwiększaj doświadczenie.
jawaldek - 28-05-2013, 21:07

rikipolska1 napisał/a:
nie wiem jak się poruszać w tym temacie może ktoś podpowie jak ten temat ugryźć.
podpowiem Ci --->> odpuść sobie tylną blokadę bo wydasz od groma kasy a może przez rok, podkreślam może, użyjesz. Co prawda ten jeden raz może być bardzo przydatny ale.... nie umiejętnie zastosowana blokada może też doprowadzić nawet do wywrócenia samochodu. Elzbietką z 2007 chyba nie będziesz jeździł w ekstremalnych rajdach--->>a może tak ?? Jeżeli już szykujesz się na ostry teren to lepiej zainwestować w dobre opony, wyciągarkę i snorkla. Ja zamontowałem w swoim Misku parę lat temu i używałem jej może ??? 2 lub 3 razy i to też na zasadzie sprawdzenia.
Heilsberg był szybszy :wink:

rikipolska1 - 29-05-2013, 15:32

Dzięki Hilsberg i Waldek za szybką podpowiedź. Widzę ,że jedna i druga jest w jednym i tym samym tonie czyli powinienem iść w innym kierunku z Waszych podpowiedzi skorzystam i spróbuję na drugą parę felg założyć inne opony raczej klasy MT . W tej chwili mam nowe Goodyeary Wranglery Duratrack 265x70x16 miały być super samooczyszcząjące się itp. na pierwszej łące lekko podmokłej poległem " jak młody" żeby nie koledzy to bym kiblował do rana. Ani gdzie się podpiąć ani podlewarować a kotwicy jeszcze nie posiadam. Ogólnie auto ma spełniać rolę raczej turystyczną ale to co pokazało obnażyło jak słabo jestem wyposażony albo jak to ujeliście doświadczony. Pozostaje rozpytać o opony zbliżone najbardziej do klasy MT a pozwalające dojechać i wrócić z Albani lub Chorwcji. Może jakieś sugestie ? chętnie wysłucham i zastosuję dzieląc się wrażeniami.Pozdrawiam!
PiotrKw - 29-05-2013, 18:53

rikipolska1 napisał/a:
Pozostaje rozpytać o opony zbliżone najbardziej do klasy MT a pozwalające dojechać i wrócić z Albani lub Chorwcji.


Nie lepiej AT?? Na taka trasę MT nie bardzo , większość kilometrów po asfaltach i utwardzonych drogach , a daleko od domu lepiej nie wpędzać się w ekstremalne doznania . Po Chorwacji nawet na HT typowo szosowych nie miałem problemów z dojazdem nie powiem ze wszędzie ale tam gdzie rozsądnie mogłem dojechać , napęd na cztery i blokada między osiowa wystarczyły . Ostatnio właśnie rozmawiałem u Zbyszka2m z Adasiem , na temat gdzie użyłem ostatnio reduktora , i wyszło że w zeszłym roku jak z samochodu zbieraliśmy grzyby wzdłuż przecinek leśnych w Borach Tucholskich , Wolne toczenie pozwalało dokładniej przejrzeć brzózki przy drodze . :wink:

jawaldek - 29-05-2013, 19:50

PiotrKw napisał/a:
Nie lepiej AT
zdecydowanie na takie wyjazdy AT. MT to ciężki teren,błoto, kamienie. Jako "świerzynka" :wink: i fabryczny samochód nie jedź sam w teren. Prawda stara jak świat->> błoto wciąga i to dosłownie z czasem wszystko samo przyjdzie. MT bardzo szybko wkopują się w piasek. Po oponach pomyśl o snorklu bo przeprawy wodne kuszą oj kuszą ale mogą być bardzo bolesne dla silnika
Zapoznaj się z http://mudmania4x4.com.pl...82u%C5%BCy.html może to coś Ci podpowie.

Heilsberg - 29-05-2013, 22:35

Opony to już masz i to najlepszy kompromis jaki być może między terenem, zimą i asfaltem. Zostaw je i ucz się jeździć, ucz się oceniać gdzie wjeżdżać a gdzie nie.
rikipolska1 - 30-05-2013, 09:17

Witajcie ponownie! Serdeczne dzięki za dobre rady, posłucham się i zaoszczędzone pieniądze wydam na snorkela oraz dołożę do wyjazdu. Pozdrawiam i do zobaczenia w trasie!
jawaldek - 30-05-2013, 09:22

Heilsberg napisał/a:
Opony to już masz i to najlepszy kompromis jaki być może między terenem, zimą i asfaltem.
-->> typowy MT
Heilsberg napisał/a:
ucz się jeździć, ucz się oceniać gdzie wjeżdżać a gdzie nie.
w wielu wypadkach dowiadujemy się..... jak już wjechaliśmy :wink: :mrgreen: ale praktyka czyni mistrza. Zamontowane opony i umiejętności kierowcy są wykładnią jak daleko będziemy musieli iść po traktor :mrgreen:
Pamiętam swoje początki :mrgreen: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group