Galant - Ogólne - Problem z Galantem!
FourKce - 02-06-2013, 12:48 Temat postu: Problem z Galantem! Witam, jestem nowy na forum więc jeśli zakładam temat w nie odpowiednim miejscu to mnie powiedzcie a nie od razu linczujcie. Zwracam się do was z pytaniem, mam problem z moim galantem a mianowicie kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki, ale w ogóle nie kręci chociaż zdarzy się że czasami zapali sam od siebie i na popych odpala bez problemu. Czy to kwestia rozrusznika ?
deejay - 02-06-2013, 13:00
Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp.
FourKce - 02-06-2013, 13:11
deejay napisał/a: | Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp. |
Mógłbyś mi trochę dokładnie opisać jak sprawdzić to zasilanie i te styki z połączeniami ? Bo aż tak obeznany nie jestem w temacie. Byłbym Ci na prawdę wdzięczny!
deejay - 02-06-2013, 13:16
Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić się zasilanie ( spr. kontrolką ) .
FourKce - 02-06-2013, 13:28
deejay napisał/a: | Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić aie zasilanie ( spr. kontrolką ) . |
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.
deejay - 02-06-2013, 13:35
FourKce napisał/a: | W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali. |
Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem.
FourKce - 02-06-2013, 13:39
deejay napisał/a: | FourKce napisał/a: | W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali. |
Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem. |
Mógłbyś mi napisać dokładnie jak sprawdzić to zasilanie, bo trochę tego nie ogarniam. I jakbyś mi mógł powiedzieć gdzie mniej wiecej mam szukać tam tego rozrusznika, bo dopiero co dorwałem tego galanta i w ogóle nie orientuje się w tym silnku.
deejay - 02-06-2013, 13:46
Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem .
FourKce - 02-06-2013, 13:48
deejay napisał/a: | Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem . |
OK, 2.0 v6 150km z 1993r.
deejay - 02-06-2013, 13:57
Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcała kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów .
FourKce - 02-06-2013, 14:04
deejay napisał/a: | Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcał kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów . |
Dobra, czyli mam wejść na kanał odnaleźć rozrusznik i poprosić żeby ktoś go zakrecił i wtedy mam zobaczyć czy jest zasilanie ( sprawdzi to osoba siedząca w środku za pomocą kontrolki ? Czy ja mam wypatrywać czegoś specalnego przy tym rozruszniku?). Załóżmy że jest to zasilanie, to co wtedy mam następnie robić ? No i co mi zostanie do zrobienia jeśli okaże się że zasilania jednak nie ma ?
deejay - 02-06-2013, 14:14
Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )
Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie .
FourKce - 02-06-2013, 14:16
deejay napisał/a: | Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )
Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie . |
Podejrzewam, że tak bo tylko raz zdarzyło mi się że musiałem łądować akumulator a tak nie miałem z nim problemów. A co jeśli prąd nie dochodzi ?
deejay - 02-06-2013, 14:23
FourKce napisał/a: | A co jeśli prąd nie dochodzi ? |
Uszkodzona instalacja, lub korozja połączeń przy akumulatorze lub na karoserii auta .
radek79 - 02-06-2013, 14:26
może elektrowłącznik padł, jak przekręcasz kluczykiem to słychać takie stuknięcie
|
|
|