To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Problem z Galantem!

FourKce - 02-06-2013, 12:48
Temat postu: Problem z Galantem!
Witam, jestem nowy na forum więc jeśli zakładam temat w nie odpowiednim miejscu to mnie powiedzcie a nie od razu linczujcie. Zwracam się do was z pytaniem, mam problem z moim galantem a mianowicie kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki, ale w ogóle nie kręci chociaż zdarzy się że czasami zapali sam od siebie i na popych odpala bez problemu. Czy to kwestia rozrusznika ?
deejay - 02-06-2013, 13:00

Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp.
FourKce - 02-06-2013, 13:11

deejay napisał/a:
Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp.


Mógłbyś mi trochę dokładnie opisać jak sprawdzić to zasilanie i te styki z połączeniami ? Bo aż tak obeznany nie jestem w temacie. Byłbym Ci na prawdę wdzięczny!

deejay - 02-06-2013, 13:16

Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić się zasilanie ( spr. kontrolką ) .


FourKce - 02-06-2013, 13:28

deejay napisał/a:
Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić aie zasilanie ( spr. kontrolką ) .


W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.

deejay - 02-06-2013, 13:35

FourKce napisał/a:
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.


Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem.

FourKce - 02-06-2013, 13:39

deejay napisał/a:
FourKce napisał/a:
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.


Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem.


Mógłbyś mi napisać dokładnie jak sprawdzić to zasilanie, bo trochę tego nie ogarniam. I jakbyś mi mógł powiedzieć gdzie mniej wiecej mam szukać tam tego rozrusznika, bo dopiero co dorwałem tego galanta i w ogóle nie orientuje się w tym silnku.

deejay - 02-06-2013, 13:46

Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem .
FourKce - 02-06-2013, 13:48

deejay napisał/a:
Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem .


OK, 2.0 v6 150km z 1993r.

deejay - 02-06-2013, 13:57

Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcała kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów .
FourKce - 02-06-2013, 14:04

deejay napisał/a:
Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcał kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów .

Dobra, czyli mam wejść na kanał odnaleźć rozrusznik i poprosić żeby ktoś go zakrecił i wtedy mam zobaczyć czy jest zasilanie ( sprawdzi to osoba siedząca w środku za pomocą kontrolki ? Czy ja mam wypatrywać czegoś specalnego przy tym rozruszniku?). Załóżmy że jest to zasilanie, to co wtedy mam następnie robić ? No i co mi zostanie do zrobienia jeśli okaże się że zasilania jednak nie ma ?

deejay - 02-06-2013, 14:14

Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )

Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie .

FourKce - 02-06-2013, 14:16

deejay napisał/a:
Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )

Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie .


Podejrzewam, że tak bo tylko raz zdarzyło mi się że musiałem łądować akumulator a tak nie miałem z nim problemów. A co jeśli prąd nie dochodzi ?

deejay - 02-06-2013, 14:23

FourKce napisał/a:
A co jeśli prąd nie dochodzi ?


Uszkodzona instalacja, lub korozja połączeń przy akumulatorze lub na karoserii auta .

radek79 - 02-06-2013, 14:26

może elektrowłącznik padł, jak przekręcasz kluczykiem to słychać takie stuknięcie :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group