Pajero III - [3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury
wojtyszka - 02-06-2013, 16:03 Temat postu: [3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury hej hej, mam jakies dziwne "skakanie" wskaźnika temperatury, uruchamiam zimny silnik i po kilku metrach jazdy wskaźnik temp. potrafi wskoczyć na max, wylacze i wlacze silnik wraca na minimum, jak juz osiagnie wlasciwa temperature równiez potrafi powoli dobic do maximum zakresu, a przy wylaczeniu i wlaczeniu znow jest normalnie, lub podczas jazdy zaczyna rosnac i spadac..
ostatnio wymienilem przewody od tylnej nagrzewnicy, uzupelnilem plyn ktory mi uciekł, zapowietrzony raczej nie, plyn jest, bo to kontroluje co jakis czas..
czy to moze być czujnik temperatury?
a moze wskaźnik na desce rozdzielczej?
bo nie wydaje mi sie zeby był to termostat..
Szyszkowa - 03-06-2013, 08:40
Poszukaj na forum o pamięci zegarów- albo trzeba będzie wymienić samą pamięć, albo (prościej chyba nawet, a wcale nie musi być drożej)- licznik.
wojtyszka - 03-06-2013, 17:44
dzieki za podpowiedź, wcześniej źle szukałem, juz znalazlem te posty i wiem co czynić dalej
tmcgalanteria - 03-06-2013, 23:47
u mnie skacze licznik od paliwa, mógł byś podać link do tych postów kolego.
wojtyszka - 02-07-2013, 10:57
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39179
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54031
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=56384
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65819
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78669
jeszcze jedno pytanie odnośnie zegarów i pamięci bo we wcześniejszych wątkach nie znalazłem odpowiedzi, w internecie są na chwile obecna wyłącznie zegary do automatów, a mam manualna skrzynie, powiedzmy że kupie te zegary przełożę samą pamieć, czy wskaźniki, kontrolki, bedą działać poprawnie? czy głowy nie zawracać czekać na właściwe zegary do manualnej skrzyni?
slawoszxx - 24-12-2013, 11:41
Witam,
szukając rozwiązania dotyczącego złych wskazań poziomu paliwa natknąłem się na rozwiązanie problemu dotyczącego "skaczącego" wskaźnika temperatury, proszę pisać, chętnie pomogę, a jak będzie duże zainteresowanie to napiszę mały tutorial .
Pozdrawiam
buchaj - 26-12-2013, 10:50
Witam, kolego slawoszxx jak byś mógł to napisz jak rozwiązać problem ze skaczącymi wskaźnikami , na pewno wielu użytkownikom się bardzo przyda i ja również mam ten problem więc będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam.
pitak - 26-12-2013, 11:40
Również dołączam się do prośby - mam ten sam problem z czujnikiem temp, dodatkowo skacze mi prędkościomierz
plecho1 - 26-12-2013, 19:40
U mnie w Carismie miałem podobny problem i winny był czujnik temperatury. Obluzował się w nim konektor na który wpinamy przewód z konektorem żeńskim. Dokładnie obluzował się nit łączący konektor z czujnikiem.
buchaj - 27-12-2013, 18:17
plecho1 napisał/a: | U mnie w Carismie miałem podobny problem i winny był czujnik temperatury. Obluzował się w nim konektor na który wpinamy przewód z konektorem żeńskim. Dokładnie obluzował się nit łączący konektor z czujnikiem. |
Niestety kolego w pajero nie chodzi o to . W naszych miśkach jest problem z zegarami a konkretnie z pamięcią zegarów.
plecho1 - 28-12-2013, 06:54
Tak coś mi się wydawało, ze macie trochę bardziej skomplikowane te zegary bo chyba podobny temat do tego już widziałem tylko nie pamiętam czy dotyczył Pajero więc opisałem swój problem.
michalpajur - 28-12-2013, 12:55
Witam . Ja też mam ten problem z wskaźnikiem temperatury proszę o ewentualną podpowiedź jak to naprawić aczkolwiek dodałem osobny wskaźnik temperatury i na razie dzaiała.
slawoszxx - 28-12-2013, 14:34
Witam,
widzę, że odzew spory to zamieszczę na forum informacje dotyczące naprawy wskaźnika temperatury.
Problem tkwi w tzw. "pamięci", co jest niczym innym jak sterownikiem "zegarów".
Co będziemy potrzebowali:
* śrubokręt krzyżak
* lutownicę, najlepiej kolbową około 40W mocy, może być transformatorowa, ale trzeba uważać,
żeby za długo nie grzać, bo odskoczą punkty lutownicze od płytki drukowanej, tzw. pady
* topnik do cyny (kupimy w każdym sklepie elektronicznym)
* i najważniejsze, umiejętność posługiwania się lutownicą, jak nie potrafisz, to zawitaj do
pierwszego lepszego elektronika
Na początku musimy zdemontować zegary, odkręcamy 2 śruby mocujące ramkę licznika,
zdejmujemy ramkę i odkręcamy 4 śruby mocujące zegary. Wyjmujemy licznik.
Następnie zdejmujemy szybkę od zegarów i odkręcamy sterownik - biała część mocowana
pięcioma śrubami z tyłu licznika.
Podaję link do filmiku na youtube, jest między innymi pokazane jak zdemontować sterownik
czyli tzw. pamięć. (możemy też się dowiedzieć jak sprawdzić czujnik temperatury)
http://www.youtube.com/watch?v=HTqxmSLe92U
Jak mamy już sterownik (pamięć) na stole, odszukujemy na płytce drukowanej rezystor
o oznaczeniu R10, na poniższym zdjęciu oznaczony czerwoną ramką.
Problemem jest zimny lut między rezystorem, a płytką drukowaną.
Zabieramy się za przelutowanie rezystora R10, podlewamy miejsca lutowania topnikiem
i grzejemy lutownicą do momentu roztopienia cyny i powstania nowego lutu.
Panowie, i to by było na tyle! Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, pamiętając
żeby dobrze docisnąć sterownik do licznika, dlatego ważne jest, żeby zdemontować szybkę,
wtedy mamy pewność, że sterownik zaskoczył w swoje miejsce.
W większości przypadków taka naprawa eliminuje problem ze skaczącą wskazówką temperatury.
W moim przypadku przelutowanie rezystora R10 pomogło wyeliminować problem szalejącego
wskaźnika poziomu paliwa.
Czas naprawy to 30 minut, czekam na efekty waszych napraw.
Pozdrawiam
Sławosz
pitak - 30-12-2013, 22:23
Problem temperatury u mnie rozwiązany faktycznie był to zimny lut na rezystorze r10
pozostaje problem skaczącego prędkościomierza -też musi być to któryś lut -nie wiecie który - wydaje mi sie ze moze r12
Bizi78 - 30-12-2013, 22:44
pitak, podejdź do jakiegoś serwisu rtv lub użyj szkła powiększającego i poszukaj .
|
|
|