To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Pajero - [PAJERO III '03 lift] Czym różnią się przed- i po-liftowe

gpls - 09-06-2013, 08:28
Temat postu: [PAJERO III '03 lift] Czym różnią się przed- i po-liftowe
Zamierzam zakupić Pajero i mam kilka pytanie o różnice w Pajero przed i po liftowym .
Czym różnią się Pajero III z rocznika 2003 poliftowe i przedliftowe ?
Poza tym, że zmieniono na okrągłe lampy halogenowe w zderzaku przednim to co jeszcze się zmieniło ?
Czy poliftowe Pajero III ma jeszcze mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego tylej osi czy już tylko "elektroniczną" realizowaną hamulcami ?
Jest gdzieś różnica zmian przed i po lifcie ? Czy warto dołożyć kasę aby np. zamiast 2001 lub 2002 kupić poliftowe 2003 ?

czortunio - 09-06-2013, 11:50

Inne listwy naokoło, inne tylne lampy (górne świecące), inny tylny zderzak.
gpls - 09-06-2013, 15:20

a jak jest z systemami stabilizacji toru jazdy, czyli np. EBAC , czy Pajero ma ESP lub inny podobny system ? Czy te systemy nie doszły właśnie po lifcie ?
Np. tu http://www.4x4.v10.pl/Mit...klasy,4879.html piszą o tym w akapicie "W teren z mnóstwem elektroniki"

Silnik 3,2Di-D od kiedy miał wtrysk common rail ?

czortunio - 09-06-2013, 15:56

Commnon Rail został zastosowany dopiero w P IV.

Nie wiem jak jest z ESP. Natomiast opis w artykule o "mnóstwie" elektroniki to raczej przesada.

PiotrKw - 09-06-2013, 17:36

gpls napisał/a:
czy Pajero ma ESP lub inny podobny system ? Czy te systemy nie doszły właśnie po lifcie ?


Tak , jest to układ aktywnej stabilizacji i kontroli trakcji oznaczony M-ASTC ( Mitsubishi Active Stability & Traction Control ) Zastapiono nim między innymi mechaniczną blokadę tylnego mostu R/D . Stąd III po 2003 roku nie ma klawisza blokady R/D( i samej blokady również nie ma :wink: ) a ma klawisz wyłaczający z systemu ASTC moduł sterowania obrotami silnika , a pozostaje aktywne systemy blokady kół układem hamulcowym . Klawisz oznaczony jest "samochodzikiem w poslizgu" i informuje kierującego zapaleniem się kontrolki j/w OFF na zestawie zegarów .

Lampy tylne nadal są w zderzaku , górne to tylko atrapy , a to ze względy na nieszczęsne asymetryczne koło zapasowe .
Z tego co wiem jest jeszcze parę zmian wpływających na trwałość podzespołów ( korozje itp) a czy warto dołozyć więcej ?? to zależy w jakim są stanie :wink:

gpls - 09-06-2013, 18:33

PiotrKw napisał/a:
jest to układ aktywnej stabilizacji i kontroli trakcji oznaczony M-ASTC ( Mitsubishi Active Stability & Traction Control ) Zastapiono nim między innymi mechaniczną blokadę tylnego mostu R/D . Stąd III po 2003 roku nie ma klawisza blokady R/D( i samej blokady również nie ma
wybierając pomiędzy:
mieć ESP (czyli M-ASTC) i nie mieć blokady mechanicznej tylnego mostu
lub
mieć blokadę mostu bez ESP
to już wolę mieć tą blokadę kupując prawie terenówkę, chociaż do ESP jestem przyzwyczajony.

PiotrKw - 09-06-2013, 18:48

gpls napisał/a:
to już wolę mieć tą blokadę kupując prawie terenówkę, chociaż do ESP jestem przyzwyczajony.


To nie kwestia przyzwyczajenia , to kwestia w jakich warunkach i do czego planujesz ją uzywać . Ja do codziennej jazdy i jazdy okazyjnej w terenie leśnym , szutrowym , zimą w kopnym śniegu nie odczuwam potrzeby blokady mechanicznej . I na codzienną jazdę dużo wygodniejsza i potrzebna jest kontrola trakcji . Ale to tylko moje zdanie :wink:

gpls - 09-06-2013, 19:09

Pajero uważam za terenówkę w lekki teren np. do ciągnięcia łodzi i wyjechania z nią z grząskiej nadjeziornej łączki po zwodowaniu łódki (bez blokad ani rusz) jak również auto do codziennej wygodnej eksploatacji rodzinnej w krótkie i dalekie trasy. Powiedzmy że podobnie jak Toyotę Landcruiser.
A uważam to auto za terenówkę głównie dzięki Super Select z obecnością blokady dyfra centralnego i tylnego oraz reduktora - bez tych trzech rzeczy na raz to już tylko SUV, a innych SUVów na rynku jest mnóstwo.

Czytając Wasze odpowiedzi to jednak wolałbym auto sprzed 2003r.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group