Chcę Kupić Pajero - [PAJERO III '03 lift] Czym różnią się przed- i po-liftowe
gpls - 09-06-2013, 08:28 Temat postu: [PAJERO III '03 lift] Czym różnią się przed- i po-liftowe Zamierzam zakupić Pajero i mam kilka pytanie o różnice w Pajero przed i po liftowym .
Czym różnią się Pajero III z rocznika 2003 poliftowe i przedliftowe ?
Poza tym, że zmieniono na okrągłe lampy halogenowe w zderzaku przednim to co jeszcze się zmieniło ?
Czy poliftowe Pajero III ma jeszcze mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego tylej osi czy już tylko "elektroniczną" realizowaną hamulcami ?
Jest gdzieś różnica zmian przed i po lifcie ? Czy warto dołożyć kasę aby np. zamiast 2001 lub 2002 kupić poliftowe 2003 ?
czortunio - 09-06-2013, 11:50
Inne listwy naokoło, inne tylne lampy (górne świecące), inny tylny zderzak.
gpls - 09-06-2013, 15:20
a jak jest z systemami stabilizacji toru jazdy, czyli np. EBAC , czy Pajero ma ESP lub inny podobny system ? Czy te systemy nie doszły właśnie po lifcie ?
Np. tu http://www.4x4.v10.pl/Mit...klasy,4879.html piszą o tym w akapicie "W teren z mnóstwem elektroniki"
Silnik 3,2Di-D od kiedy miał wtrysk common rail ?
czortunio - 09-06-2013, 15:56
Commnon Rail został zastosowany dopiero w P IV.
Nie wiem jak jest z ESP. Natomiast opis w artykule o "mnóstwie" elektroniki to raczej przesada.
PiotrKw - 09-06-2013, 17:36
gpls napisał/a: | czy Pajero ma ESP lub inny podobny system ? Czy te systemy nie doszły właśnie po lifcie ? |
Tak , jest to układ aktywnej stabilizacji i kontroli trakcji oznaczony M-ASTC ( Mitsubishi Active Stability & Traction Control ) Zastapiono nim między innymi mechaniczną blokadę tylnego mostu R/D . Stąd III po 2003 roku nie ma klawisza blokady R/D( i samej blokady również nie ma ) a ma klawisz wyłaczający z systemu ASTC moduł sterowania obrotami silnika , a pozostaje aktywne systemy blokady kół układem hamulcowym . Klawisz oznaczony jest "samochodzikiem w poslizgu" i informuje kierującego zapaleniem się kontrolki j/w OFF na zestawie zegarów .
Lampy tylne nadal są w zderzaku , górne to tylko atrapy , a to ze względy na nieszczęsne asymetryczne koło zapasowe .
Z tego co wiem jest jeszcze parę zmian wpływających na trwałość podzespołów ( korozje itp) a czy warto dołozyć więcej ?? to zależy w jakim są stanie
gpls - 09-06-2013, 18:33
PiotrKw napisał/a: | jest to układ aktywnej stabilizacji i kontroli trakcji oznaczony M-ASTC ( Mitsubishi Active Stability & Traction Control ) Zastapiono nim między innymi mechaniczną blokadę tylnego mostu R/D . Stąd III po 2003 roku nie ma klawisza blokady R/D( i samej blokady również nie ma | wybierając pomiędzy:
mieć ESP (czyli M-ASTC) i nie mieć blokady mechanicznej tylnego mostu
lub
mieć blokadę mostu bez ESP
to już wolę mieć tą blokadę kupując prawie terenówkę, chociaż do ESP jestem przyzwyczajony.
PiotrKw - 09-06-2013, 18:48
gpls napisał/a: | to już wolę mieć tą blokadę kupując prawie terenówkę, chociaż do ESP jestem przyzwyczajony. |
To nie kwestia przyzwyczajenia , to kwestia w jakich warunkach i do czego planujesz ją uzywać . Ja do codziennej jazdy i jazdy okazyjnej w terenie leśnym , szutrowym , zimą w kopnym śniegu nie odczuwam potrzeby blokady mechanicznej . I na codzienną jazdę dużo wygodniejsza i potrzebna jest kontrola trakcji . Ale to tylko moje zdanie
gpls - 09-06-2013, 19:09
Pajero uważam za terenówkę w lekki teren np. do ciągnięcia łodzi i wyjechania z nią z grząskiej nadjeziornej łączki po zwodowaniu łódki (bez blokad ani rusz) jak również auto do codziennej wygodnej eksploatacji rodzinnej w krótkie i dalekie trasy. Powiedzmy że podobnie jak Toyotę Landcruiser.
A uważam to auto za terenówkę głównie dzięki Super Select z obecnością blokady dyfra centralnego i tylnego oraz reduktora - bez tych trzech rzeczy na raz to już tylko SUV, a innych SUVów na rynku jest mnóstwo.
Czytając Wasze odpowiedzi to jednak wolałbym auto sprzed 2003r.
|
|
|