To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Przedni Most SS 4,900

U-96 - 11-06-2013, 23:43
Temat postu: Przedni Most SS 4,900
Witam
1. Koledzy mam pytania, czy ma ktoś może na zbyciu ?
2. Montował ktoś blokadę w przednim SS (zastanawiam się czy jest w nim miejsce na blokadę)
Seryjnie z tego co wiem nie było nigdy.
3.Jeśli nie ma naklejki na moście z przełożeniem to czy wytłoczone nadruki mają coś wspólnego z przełożeniem ? Czy pozostaje mi tylko liczyć obroty ?

Pozdr.

jawaldek - 12-06-2013, 08:54

U-96 napisał/a:
(zastanawiam się czy jest w nim miejsce na blokadę)
jest np firmy ARB
U-96 napisał/a:
Czy pozostaje mi tylko liczyć obroty ?
dla pewności lepiej jest policzyć obroty ale .... tak z czystej ciekawości, bo też kiedyś nosiłem się z zamiarem zamontowania, czemu chcesz założyć przednia blokadę ??? Gdzie będziesz jeździł ?? Ze skrzyni biegów jest też np możliwość dołożenia przystawki z wałkiem odbioru mocy-->> z boku jest taka przykręcana "klapka" do wyprowadzenia.
zbyszekm2 - 12-06-2013, 09:24

Na tabliczce czasem są opisane przełożenia.
U-96 - 16-06-2013, 09:06

jawaldek napisał/a:
U-96 napisał/a:
(zastanawiam się czy jest w nim miejsce na blokadę)
jest np firmy ARB
U-96 napisał/a:
Czy pozostaje mi tylko liczyć obroty ?
dla pewności lepiej jest policzyć obroty ale .... tak z czystej ciekawości, bo też kiedyś nosiłem się z zamiarem zamontowania, czemu chcesz założyć przednia blokadę ??? Gdzie będziesz jeździł ?? Ze skrzyni biegów jest też np możliwość dołożenia przystawki z wałkiem odbioru mocy-->> z boku jest taka przykręcana "klapka" do wyprowadzenia.


Waldek
Ja dopiero zaczynam zabawę z off roud-em, słucham wszystkich opinii i.........
Znalazłem prawie NOWY most przód i aż się prosi aby przy tej okazji założyć blokadę.

Jeżdżę na razie przeważnie w błocie, nad rzekami Wieprz i Bug, klika razy już przydała mi się blokada tyłu, ale i traktor też............;-))) stąd pomysł na zamontowanie również przodu.

Do tego tak się szczęśliwie składa że mieszkam na Lubelszczyźnie gdzie w promieniu 100 km od komina mam wszystko czego tylko dusza zapragnie.
Mnóstwo błota o każdej porze roku, piach i kamieniołomy nad Wisłą, strome zjazdy i podjazdy w pasie Roztocza - to wszystko czeka na mnie ....... :mrgreen:

Do tego znajomi jeżdżą w Bieszczady , 150 - 200 km od komina
I dlatego j.w.

Przy okazji mostów
Koleś handlował kiedyś częściami do terenówek
Znalazłem u niego 3 prawie NOWE mosty, przeleżały lata zapomniane gdzieś w koncie, dla mnie 4,900 oraz są 2 - 4,636 przód i tył, tył niestety bez blokady

Mam teraz dylemat a raczej pytanie do szanownych kolegów
Mogę wziąć również 4,636 tył i przełożyć samą przekładnie z blokadą ?
Miałbym wtedy całą resztę nową .

Lub wziąć oba 4,636 i tylko przełożyć blokadę ze swojego w tyle - jeśli się da ?

Choć 4,900 jest zdecydowanie lepszy do terenu, a z tą myślą kupiłem Miśka

Proszę o opinie szanownych kolegów

Pozdr.

jawaldek - 16-06-2013, 10:20

U-96 napisał/a:

Do tego tak się szczęśliwie składa że mieszkam na Lubelszczyźnie gdzie w promieniu 100 km od komina mam wszystko czego tylko dusza zapragnie.
Mnóstwo błota o każdej porze roku, piach i kamieniołomy nad Wisłą, strome zjazdy i podjazdy w pasie Roztocza - to wszystko czeka na mnie ....... :mrgreen:
tylko pozazdrościć terenów. Czyli zabawa na "ostro". Sam to kiedyś przerabiałem, zresztą wszyscy ?? co zaczynają, chorują :wink: na tę chorobę :wink: Czym więcej udogodnień typu wyciągarka, blokady itp itd to wyłącza się myślenie a załącza piesza wędrówka po ciągnik/traktor :mrgreen: :wink:
U-96 napisał/a:
Mogę wziąć również 4,636 tył i przełożyć samą przekładnie z blokadą ?
przód i tył muszą być takie same. Blokada jaka jest w tym moście->> wiskotyczna czy pełna mechaniczna ?? Przy mechanicznej musisz się zatrzymać aby włączyć/wyłączyć. Nie wiem jak jest z wiskotyczną bo mam mechaniczną :mrgreen: Jak już zmotasz obie lub jedną blokadę to poczytaj/popytaj jak je stosować abyś nie pourywał czegoś lub np nie przewrócił samochodu, jest taki scenariusz możliwy. Nie bez znaczenia, mając taki teren jak opisałeś,są opony. Wracając do tylnej blokady- kiedyś przepaliła mi się kontrolka wskazująca czy jest rozłączona/załączona. Na równym śliskim (błoto) terenie nie mogłem skręcić mimo na ful skręconej kierownicy. Może przy dużym promieniu samochód skręcił by??? Fatalny układ jest, jak przy pełnej mechanicznej zerwie się przewód doprowadzający powietrze pod ciśnieniem->> o rozłączeniu bez kluczy do rozbiórki tylnego mostu zapomnij-->> samo nie wyskoczy :mrgreen:
U-96 - 17-06-2013, 16:27

Witam
Waldek to że mosty muszę mieć takie same z przodu i z tyłu to jasne jak słońce ;-)

Opony już też wybrane - Insa Turbo SP kopia Simex (nalewki) 31x10,5x15 (co w praktyce daje 32x11,5)

W swoim tylnym moście mam blokadę mechaniczną 100%
mój GLS jest prawie identyczny jak Twój, tylko w manualu.

Co do tylnego mostu, gdyby się udało do niego (4,636) przerzucić przekładnie z mojego starego (4,900) z blokadą to by było super.

ps.
Grzybek na snorkelu w swoim Miśku masz z filtrem powietrza ?

Pozdr.

jawaldek - 17-06-2013, 21:11

U-96 napisał/a:
Grzybek na snorkelu w swoim Miśku masz z filtrem powietrza ?
cyklonowy - odśrodkowy a w pyliste i piaszczyste tereny dodatkowo wlewa się olej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group