Tuning - tuning silnik did 102km
Anonymous - 12-01-2007, 22:23 Temat postu: tuning silnik did 102km czy ktoś ma może program do tuningu silnika 102 km. space star 2001 :
Hubeeert - 13-01-2007, 04:16
Nie ma nikt o ile wiem.
Polecam www.tdi-tuning.pl niestety 1500 okolo = koszt.
JCH - 13-01-2007, 13:54
Grześku ma w swojej Carismie. Nie pamiętam tylko czy bazą był DID 102 KM czy 115 KM.
Hubeeert - 13-01-2007, 17:12
Robil w Lublinie w filii Masters's Tuning do ktorej to firmy linka podalem. A jego program przy mnie Marek czarowal
Anonymous - 13-01-2007, 21:09
Jak w did jest rozwiazane sterowanie turbina. Chodzi mi o to czy zeby podniesc doladowanie trzeba zaopatrzec sie w jakies mbc czy jest to tak jak w vw, czyli chipem mozna podniesc?
Pieniek - 12-02-2007, 12:31
W mojej Cari DiD HP wszystkie parametry łącznie z ciśnieniem doładowania zostały podniesione wyłącznie programem. Fabrycznie było do 1,2 bara a teraz mam max 1,35 bara. Na hamowni przed czipem było 120 KM/3920 obr i 254 Nm/2400 obr. a po wgraniu wirusa wyszło 149,7 KM/3990 obr i 292 Nm/2670 obr.
Przez chwilę nawet miałem wgrana wersję hard na której wyszło 157 KM i 315 Nm ale silnik nierówno pracował i trząsł sie na niższych obrotach dlatego odpuściłem i pozostałem przy średniej bezpiecznej wersji. Jeździ rewelacja!!!
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to dysponuję kontaktem do kolesia który robi to z głowa.
Cenę ustala indywidualnie ale nie jest drogo.
Pozdrawiam
Anonymous - 12-02-2007, 18:02
Masz moze wykres?
saphire - 12-02-2007, 19:28
Skoro to silnik z renówki to nie dziwne że można go "podkręcić" doładowaniem - sporo zakładów tuningowych to robi za cenę od 2-3 kzł w zależności czy po zmianie chipa lub wgraniu/modyfikacji map/softu chcemy przejść pełne testy na hamowni czy nie. Co cwańsi modyfikują mapy tak by dopał był dopiero powyżej określonego poziomu obrotów np. dla dizla powyżej 3000 co pozwala na oszczędne jeżdżenie a daje kopa dopiero jak wykręcimy się ponad zadane obroty itp. itd. ...
Pieniek - 13-02-2007, 09:13
Wykres z hamowni będę miał za kilka dni ale moge powiedzieć, że przyrost momentu jest wyraźny w całym zakresie obrotów, silnik wkręca się już od 1700rpm a poprzednio ożywiał się przy ok 1900-2000rpm. Krzywa momentu jest płaska i dłuuuga- w zakresie 2000-3900rpm jest powyżej 270Nm. Mogę jeszcze dodać ręczne robione pomiary elestyczności:
60-100 - IV bieg - było 6,9 s, teraz jest 5,8 s
80-120 - V bieg - było 10,2 s, teraz jest 8,4 s
Prędkości max w takich warunkach nie miałem gdzie zmnierzyć.
Ponadto przed modyfikacją przy mocnym przyspieszaniu w zakresie 2500-3500rpm widać było czarny dymek a po wgraniu moda dymienie znikło. Martwię się tylko co na to wszystko powie moje sprzęgło.
JCH - 13-02-2007, 10:02 Temat postu: Chip tuning
Pieniek napisał/a: | Mogę jeszcze dodać ręczne robione pomiary elestyczności:
60-100 - IV bieg - było 6,9 s, teraz jest 5,8 s
80-120 - V bieg - było 10,2 s, teraz jest 8,4 s
Prędkości max w takich warunkach nie miałem gdzie zmnierzyć.
Ponadto przed modyfikacją przy mocnym przyspieszaniu w zakresie 2500-3500rpm widać było czarny dymek a po wgraniu moda dymienie znikło. | A co ze zużyciem paliwa Masz jakieś wiarygodne (w sensie powtarzalne) pomiary przed i po
Jak cena jeśli to nie tajemnica?
Czy zna ktoś firmę TTC z Krakowa? Mam możliwość po w miarę przystępnej cenie kupić talon na chiptuning
Pieniek - 13-02-2007, 11:30
Co do zużycia paliwa to jeszcze nic konkretnego nie wiem bo moda mam dopiero trzy dni i jeszcze się nie nacieszyłem więc jeżdżę ostrzej niż zwykle. Do tej pory średnio spalanie wynosiło ok. 6,9l miasto latem i ok. 7,3l miasto ostatnio. Po czipie komputer podskoczył do średniej 7,9 ale to chyba przez wyprostowaną prawą nogę- ciężko się opanować i nie cisnąć.
A co do ceny to ja miałem indywidualnie załatwione zniżki ale myślę, że sprawa jest do załatwienia nieco powyżej 1000 PLN.
Anonymous - 13-02-2007, 22:12
Pieniek jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115 bo jest to bardzo ciekawe
Anonymous - 13-02-2007, 22:34
Pieniek napisał/a: | Wykres z hamowni będę miał za kilka dni |
Chetnie go obejrze. Masz wykres tylko po czy masz tez przed wirusem?
Jacek Jabłoński napisał/a: | jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115 |
Tak z ciekawosci jakie sa roznice w tych silnikach? Wtryski, turbina??
JCH - 13-02-2007, 22:40 Temat postu: Chip tuning DID
Jacek Jabłoński napisał/a: | Pieniek jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115 bo jest to bardzo ciekawe |
Pieniek napisał/a: | W mojej Cari DiD HP ...
Na hamowni przed czipem było 120 KM/3920 obr i 254 Nm/2400 obr. |
Czyli mowa o mocniejszym silniku - 115 KM, który na hamowni pokazał 120 KM. Tak domniemywam.
Pieniek - 14-02-2007, 08:32
Tak oczywiście wersja HP to 115 KM ale i tak wykazała o 5 km więcej niz nominalnie , za to zabrakło do normy momentu gdyż powinna mieć 265 Nm.
A co do różnicy pomiędzy 102 a 115 to myślę, że to sprawa wyłącznie elektroniki choć nie wiem czy DiD 102Km ma kierownicę spalin przy sprężarce bo w mojej 115-tce jest na pewno.
Mam już wykresy z hamowni jednak ponieważ jestem świeżym forumowiczem a w dodatku odpornym na wiedzę informatyczną to za cholerę nie wiem jak je umieścić w poście.
Podpowiedzcie !
|
|
|