To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T

W@sio - 08-07-2013, 18:28
Temat postu: Problem ze strojeniem instalacji LPG w O1T
Witajcie!

Nie wiem czy na forum znajdę pomoc jakiegoś ogarniętego gazownika, mam nadzieję, że tak.
Problem jest z wystrojeniem instalacji gazowej w moim miśku... Instalacja składa się z :
1. Reduktor AC Red (250 koni)
2. Wtryski Hana H2000 Blue (250 koni)
3. Sterownik Stag QBox

Problem początkowo objawiał się tym, iż po przejechaniu około 50 km silnik przechodził w tryb serwisowy i odcinał doładowanie na 0,5 bara. Po delikatnej korekcie mapy i "odcięciu" instalacji gazowej na 5000 rpm dystans, który da radę przejechać z normalnym doładowaniem wzrasta do 200-300km po czym znów przechodzi w tryb awaryjny i odcina doładowanie. Wartym podkreślenia jest też fakt, iż przejście w tryb awaryjny nie objawia się świecącym CE.

Zdaje się, że powodem problemu jest czujnik EGT (jeśli należy do wyposażenia seryjnego 4G63T w Outlanderze), a przynajmniej tak twierdzi gazownik, który zakładał mi instalację gazową. Nie używał czujnika AFR podczas strojenia. stroił tylko w oparciu o "lambdę" i podciśnienia.

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z Was miał podobny problem w swoim miśku, lub przechodził przez podobne perturbacje. Czy silnik jest wyposażony w czujnik EGT i czy da się to jakoś obejść?

Macie jakies pomysły jak się przez to przebić?

Bizi78 - 08-07-2013, 19:02

Temat trzeba było tutaj zapodać:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79
Prośba do moda o przeniesienie :wink: .

Bartek - 08-07-2013, 19:25

Nie problemem jest czujnik, tylko wysokie EGT. Setup i "strojenie" dobre do czinkłaczento, nie do silnika turbo.....

Wysokie EGT spowodowane jest ubogą mieszanką i proponuję, zanim EGT zdemoluje silnik, znalezienie ogarniętego gazownika. Zapytam o adres takowego z Lublina, którego 2 Legnumy się jeszcze nie ugotowały.....

W@sio - 08-07-2013, 20:44

Zatem prośba do moda o przeniesienie do właściwego działu...

No i Bartku napisz mi PW z adresem speca...

Hubeeert - 09-07-2013, 08:19

Na forum.subaru.pl mają w Warszawie takiego specjalistę.
Nick chyba Jako czy Jaho - generalnie stroi ichnie Turbo Forki itd bez kłopotu.

plecho1 - 09-07-2013, 14:19

Masz paskudny reduktor nie polecany do turbo. Poszukaj w Google namiary na Adama Rogowskiego, myslę, że pomoże.
W@sio - 11-07-2013, 18:13

Znam Pana Rogowskiego i wiem, że tani nie jest, ale dobrze ogarnia... nie mniej jednak kolega dzwonił dzisiaj do swojego znajomka, który pracuje na Bursakach od lat i gazował niejedną furę - i stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy, zobaczymy pożyjemy
plecho1 - 11-07-2013, 22:50

Sterownik to tylko sterownik, praktycznie każdy dobrze wystrojony przez kumatego gazownika spełni swoje zadanie bardzo dobrze. Natomiast ten reduktor, szczególnie z turbo potrafi się paskudnie zacinać przez co nie wyrabia ciśnieniowo więc brakuje gazu i auto ma muła.
Aby stwierdzić co się dzieje wystarczy podłączyć się pod komputer i pojeździć z nim w momentach kiedy występuje problem i potem na spokojnie przejrzeć logi.

Marcino - 11-07-2013, 23:47

W@sio napisał/a:
stwierdził, że STAG rozwali silnik i trzeba LPI założyć żeby to dobrze jeździło... Nie wiem ile w tym prawdy,

Z LPI jest inny problem najpierw kosztowna instalacja a pozniej nie ma jej kto serwisować.
Chłopaki dobrze radzą.
Moj kolega ma saba turbo na LPG i żadnych kłopotów ale sam musiał poprawić po gazowniku:)

W@sio - 12-07-2013, 16:38

Już wszystko jest wiadome... wbrew pozorom reduktor wyrabia, natomiast nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać...
Bartek - 12-07-2013, 17:25

Nie będzie, nie ma opcji......

A rura gazowa fazy płynnej? Jak jest 6 mm, to nawet jak 15 reduktorów powiesi, to będzie kupa.....

Ciekawe, czy jak usmażysz już silnik, to dalej będzie eksperymentował.....

PS. Jak Rogowskiego znasz, to innego namiaru nie mam ;)

W@sio - 12-07-2013, 21:29

nie no, jest faro fi 8 więc tu akurat pomyślał
Bob27 - 10-10-2013, 21:42

W@sio napisał/a:
..... nie wyrabiają wtryskiwacze... Tzn. wyrabiają... do 4k rpm. Facet, który mi to zakładał nie spodziewał się takiego obrotu sprawy (wtryskiwacze podobno wyrabiają do 250 koni :O ) i zgodził się poprawić w kosztach dopłaty do wydajniejszych wtryskiwaczy (hana h2100 red), jeśli reduktor nie będzie wyrabiał to dołoży drugi i ma hulać...


To dziwne, bo ja mam założone niebieskie hany i taki problem nie występuje, a motor jest z mapą...

Marcino - 11-10-2013, 09:11

To co jeżdzi na LPG czy nie ?
W@sio - 11-10-2013, 12:02

Raz jeździ... raz nie... cholera wie o co chodzi... na pewno setup gazowy jest z wyrostem założony, problemem ciągle jest mapa i wyrzucanie utajonego błędu i odpinanie boost'a na 0,5 bara... nie wiem czy ktokolwiek na forum miał taki problem, nie mniej u mnie jest on ciągle :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group