To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Wydech CAO 4g92

Anonymous - 15-01-2007, 22:45
Temat postu: Wydech CAO 4g92
Popierwsze to wszystkich witam.
Jako że obecny wydech w biedronce jest na skraju jego wytrzymałości, chciałbym go wymienić na troszkę "lepszy". Tu rodzi się moje pytanie: czy użyć rury 45 mm czy też oprzeć się na zaleceniach RPW - 2,25" (jakieś 56,5 mm)??? Kolektor zamierzam pozostawić narazie fabryczny, tłumik końcowy to najprawdopodobniej będzie Remus. Z czasem chciałbym również wymienić i kolektor na stalowy 4-2-1.

czarnuch23 - 16-01-2007, 00:12

z wydechem prosta sprawa nie jest.. niestety
zmieniajac wydech radykalnie mozesz sie zawiesc bo zachwiejesz"mikroklimat" pracy silnika i zamiast poprawic osiagi pogorszysz je :)

poczytaj:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

Anonymous - 16-01-2007, 00:21

Okey zgadzam się. W chwili obecnej już nie ma katalizatora, któryś z poprzednich właścicieli go wycioł, jest prosta rura i jest ok. Ale chciałbym zrobić krok dalej. Na forum gdzieś widziałem zalecenia, co do średnicy 45 mm, ale z drugiej strony znany wszystkim RPW z Australi proponuje 56 mm, więc jak to jest, ktoś sprawdzał?? I czy wybór Remusa, jak również kolektora stalowego (4-1 a nie 4-2-1, przepraszam z pomyłkę w poprzednim poście) to dobry wybór czy odradzacie całkowicie??
karolgt - 16-01-2007, 01:14

podepne sie w temacie:

czy wydech "sportowy" powiedzmy taki za ~300 zl (nie pisze producenta bo dopiero za jakis czas planuje zmienic wiec nie wiem) pogorszy mi osiagi?

albo inaczej: jaki najlepiej kupic zeby fajnie buczało ?:D

Anonymous - 16-01-2007, 10:06

Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach.

karolgt - 16-01-2007, 10:15

to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?

filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.

(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze)

Anonymous - 16-01-2007, 10:36

karolgt napisał/a:
to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?

filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.

(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze)


dolot zostaw i ewentualnie wywal tlumik wiele sie nie wymysli w colcie

Anonymous - 16-01-2007, 11:33

slo_mo napisał/a:
Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach.

Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC

Anonymous - 16-01-2007, 13:06

nnk59 napisał/a:

Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC


tylko skad wezmiesz ten kolektor? z australii bedziesz sciagal? :shock:

Anonymous - 16-01-2007, 13:18

a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne...
Anonymous - 16-01-2007, 13:41

nnk59 napisał/a:
a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne...



Lekko liczac wydasz 2 tys na kolektor ktory przy dobrych ukladach przesunie lekko moc w gore obrotow i przy duzym szczesciu wyrowna straty w osiagach auta pogorszone dzieki szerokim i ciezkim kolom. Ogolnie wyjdziesz na zero z osiagami i nie na zero z kasa. zeby cos z tego bylo mozna zaryzykowac walek stage 1 z RPW plus jakies strojenie na hamowni reszta to tylko kosmetyka.

Anonymous - 16-01-2007, 15:09

mugen masz rację, ale 1700 liczone jest już z transportem. Po drugie to początek długiej drogi, nastąpny etap to będzie odelżone koło zamachowe, a później właśnie tak jak piszesz wałek i sprężyny. I dlatego tak ważne jest tu moje pytanie czy wydech 45 mm czy też 56mm. Nadmieniam że nie zamierzam go zamieniać w ryczące pudło, tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100). Kwota jaką planuję wydać to około 5 -7 tyś, to tyle ile musiał bym dopłacić do gti, a wiadomo że dużo trudniej je trafić w dobrym stanie i dlatego zdecydowałem się na 1.6 aby móc je trochę podkręcić
karolgt - 16-01-2007, 17:46

nnk59 napisał/a:
tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100).


wywal z dobrego 1,6 siedzenia, kolo zapasowe, i ile sie da ze srodka, zostawiajac powiedzmy tylko 2 siedzenia z przodu i deske rozdzielcza, bez problemu zejdziesz do 8,5 sek, za darmo.

a tak wg mnie, to za 5-7 tys, to masz dobrego 1,6 (bude) i wstawiasz do tego dobry silnik, ten sprzedajesz i jeszcze masz troche na fajny wydech (jesli mowa o buczeniu)

Kleju - 17-01-2007, 08:13

To i ja sie udziele. Tez mialem podobne plany, chcialem zmienic wydech na srednice 2.25'' wywalic kata itp. Z tego co juz duuuuuuuuzo przeczytalem o modyfikacjach colta to stwierdzam ze nie wydech pozostawie seryjny tylko wytne katalizator a w miejsce jego zwykla rura o takiej samej sr jak wydech. Nastepnym etapem bedzie zmiana dolotu. Stozek juz posiadam (i nie spotkalem sie jeszcze zeby ktos odradzal, a zwlaszcza mechanicy, no chyba ze starej daty w tak zwanych zakladach gdzie pracuja jeszcze mlotkiem i montowka:-) ) A tak na serio juz zamowilem stozek firmy green i mam juz gotowy caly uklad dolotowy. Uklad bedzie tak zwany SAR. I tak mysle okolo polowy lutego pojade na hamownie (po tych wszystkich modach, czyli wyciecie kata i zmiana dolotu) I zobaczymy co sie okaze. Podobna kazda ingerencja w silniku, wydechu, dolotu colta pogarsza osiagi!!! Dlatego trzeba to sprawdzic 8) Choc nigdzie nie widzialem takiego potwierdzenia...
czesci czekaja :)

Anonymous - 17-01-2007, 10:00

w koncu beda jakies udokumentowane dzialania a nie tylko odczucia subiektywne :o z niecierpliwoscia czekam na pomiary


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group