To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CSx Ogólne] Problem ze sterowaniem nawiewem - klima automat

kgebczyk - 27-07-2013, 00:06
Temat postu: [CSx Ogólne] Problem ze sterowaniem nawiewem - klima automat
Witam.
Dziś pojawił się u mnie problem z nawiewem. Niezależnie od pozycji przełącznika zawsze dmucha mi w twarz... :(

Samo pokrętło chyba działa OK bo po przekręceniu max w prawo (na szyby) załącza klimę - domyślam się więc że nie tu leży problem.
Wiec pytanie gdzie? Zespół nagrzewnicy może? Albo jakiś sterownik?

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Gdzie szukać pomocy bo aż boję się jechać do ASO (w trosce o portfel i zdrowie psychiczne ;) )

Pozdrawiam,
Krzysiek

robertdg - 27-07-2013, 07:45

Mozliwe, że silniczek sterujący klapa nawiewu odmówił posłuszeństwa, albo spadło z niego cięgno
kgebczyk - 27-07-2013, 11:31

Jest do tego dostęp "dla laika"? Da się to zrobić bez rozbierania kokpitu? Gdzie tego szukać? Jak sprawdzić czy działa?

Dzięki za każdą podpowiedź!

robertdg - 27-07-2013, 21:02

Nie bede zapewniał, ale wydaje mi się, że znajduje się gdzies w środkowym kokpicie po stronie nóg kierowcy, napewno trzeba chociaz częsciowo rozebrać kokpit
lolipop - 17-08-2013, 11:20

Udało Ci się rozwiązać problem nawiewu? Też tak mam:/
kgebczyk - 17-08-2013, 12:32

Organoleptyczne (znaczy się "palcyma") oględziny utwierdziły mnie w przekonaniu że problemem jest siłownik. Jak trochę mu pomogłem to ruszył z miejsca (tj. skrajnego położenia) i nadmuch wędrował zgodnie z ustawieniem na panelu klimatronika. Po ustawieniu nadmuchu na twarz sytuacja się powtarzała - cięgienko blokowało się w skrajnej pozycji.
Na tym moje badania się zakończyły. Dostęp tak na oko jest dość łatwy. Wymiana raczej bezproblemowa. Na allegro lub ebay-u jest parę takich siłowniczków, więc jak będę miał chwilę to na pewno wymienię.

Aha - jak będziesz zerkał pod kierownicę to jest tam dwa siłowniczki. Jeden steruje klapką od nagrzewnicy (ten bardziej z przodu auta), drugi klapką nawiewu.

bacyk - 10-11-2013, 19:44

kgebczyk,

Witaj,

Powiedz proszę czy uporałeś się z problemem?
U mnie sytuacja analogiczna do Twojej, z tymże na szczęście zblokowało nawiew na szybę...
Będę wdzięczny za info jak się rozprawiłeś z usterką i jakie części były potrzebne.

Dziękuje i pozdrawiam,

Bartek

kgebczyk - 19-11-2013, 07:34

Hej!

Problemem u mnie został opisany w poprzednim poście dość dokładnie. Nie robiłem z tym nic bo póki siłownik działa (byle nie ustawiać klimy w położenie skrajne - tylko na twarz lub AUTO) to szkoda mi na to forsy ;) Mam ważniejsze wydatki. Ale kiedyś go wymienię.

bacyk - 28-01-2014, 13:24

Witam,

Chciałem się podzielić radosną nowiną- nastąpiło samouleczenie mojego pojazdu i z niedziałającej (a właściwie działającej tylko na szybę) dmuchawy nagle zaczęło dmuchać we wszystkich zadanych kierunkach.

Pozdrawiam

Bartek

michael.b - 31-01-2014, 11:14

Witam.
Ja ten problem przerobiłem po zakupie auta. Nie działał siłownik sterowania klapą ciepłego powietrza. Siłownik jest standardowy (występuje w wielu innych samochodach) i nowy kosztuje ok. 200 zł. Ale prawdopodobnie w Waszym jak i moim przypadku, nie ma konieczności jego wymiany. Problem siłownika jest taki, że jak to bywa z rzeczami nie zaprojektowanymi pod konkretny samochód, nie dał rady przy określonych warunkach eksploatacji, a mianowicie: zestaw siłowników (2 szt.) umieszczony jest blisko tunelu nawiewu na nogi i nagrzewa się od niego. Po rozebraniu siłownika okazało się, że pomimo tego że był w idealnym stanie zacinał się z powodu wycieku stopionej wazeliny technicznej użytej do smarowania mechanizmu zębatkowego na potencjometr.
Ja go bez problemu naprawiłem i myślę że każdy z odrobiną chęci i zdolności manualnych da radę.
Krótkie FAQ dla a-technicznych:
- siłowniki znajdują się pod deską rozdzielczą od strony kierowcy
- fotel do tyłu i nurkujemy na plecach pod deskę
- demontujemy rury nawiewów (są wkładane)
- rozpinamy i wykręcamy siłownik lub od razu obydwa (ja tak zrobiłem na przyszłość :) )
- rozkręcamy siłownik (każdy da radę i nic nie wyskoczy jest prosty jak kałasznikow)
- szmatką z benzyną ekstrakcyjną (broń Boże acetonem) czyścimy mechanizm i potencjometr (jest rozbieralny) - ma być dobrze odtłuszczony
- sam mechanizm smarujemy smarem o wysokiej temperaturze spływania (może być ŁT), nie za bogato bo historia się powtórzy
- składamy ten bajzel (nie boimy się o pozycjonowanie bo na wahadełkach są zapadki, wystarczy się dobrze przyjrzeć
- odpalamy silnik wyjeżdżamy na jazdę próbną i docieramy furę do odcinki ciesząc się wiatrem we włosach :P

Dla nerwowych polecam zaopatrzyć się w czteropak, bo powyginać się trochę trzeba :mrgreen:

Mam nadzieję że byłem pomocny 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group