To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie

SnowDevil - 16-01-2007, 18:37
Temat postu: [CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie
Wymienilem dzisiaj pasek rozrzadu i rolke, no i rowniez pompe wody i....

prawie wszystko wporzadku ale... jak wzrastaja obroty na luzie to wszystko jest OK ale jak wrzuce bieg i depne troche gaz to slyshe delikatne chrobotanie. co to moze byc??

zwalona pompa wody czy cos innego??

dzieki za sugestie :]

pozdro @LL

kamilek - 17-01-2007, 15:21

SnowDevil napisał/a:
zwalona pompa wody

Pompa nie może być zepsuta. Albo cieknie, albo nie. Jak nie cieknie, to jest dobra.
SnowDevil napisał/a:
czy cos innego??

Raczej coś innego. Myślę, że to może być któreś łożysko.

Tu masz podobny temat. To może być to.

Bartek - 18-01-2007, 09:36

Zbyt słabo napięty pasek - na 95% - napnij wg. procedury.

Jeszcze jedna opcja - rolka i pompa jakiej firmy, bo jak JC, to mogą chrobotać już w pudełku ;)

qpal - 18-01-2007, 11:54

Zrozumiałem, że na luzie wszystko jest OK, ale nie wiem jak mam zrozumieć "po włożeniu biegu"? To znaczy wciskasz sprzęgło, wkładasz bieg, dodajesz gazu, i zanim ruszysz słyszysz chrobotanie? Może słyszysz to w czasie jazdy? Tylko nie mów, że stoisz na podpórkach, wkładasz bieg i obserwujesz jak się fajnie kółka kręcą w powietrzu! :) . Dobra, teraz na serio:-w pierwszym przypadku stawiam na łożysko wyciskowe sprzęgła
-w drugim na nie dokręcone dobrze koła
- w trzecim to normalny objaw. Trzeszczą trochę już zużyte przeguby, postawisz na glebie i będzie git.
PS. Nigdy nie wykluczaj, że wszystko dobrze poskręcałeś, że nie zostawiłeś jakiejś nakrętki itp. gdzieś w komorze silnikowej, a jeżeli wymieniałeś pompę to dobrze odpowietrzyłeś układ? Może to co słyszysz to efekt odpowietrzania się układu chłodzenia! I na to stawiam najbardziej.

SnowDevil - 18-01-2007, 18:43

rolke mam KOYO a pompe JAPAN SERVICE PARTS

wydaje mi sie ze jak gosc dokrecal rolke to ja przekrecil. moze rolka sie zwalila??

to napewno nie wina zawieszenia - nie dotykalem. a dzwiek wydobywa sie tylko na biegu przy przyspieszaniu. jak przyspieszam delikatnie to raczej nie slychac a jak przyspieszam mocniej to wtedy wirujace metaliczne dzwieki dochodza sprzed kierownicy. to slychac najbardziej przy przyspieszaniu z niskich obrotow..

mam podejrzewac rolke??

Pozdro @LL

qpal - 18-01-2007, 21:36

Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego od wspomagania, czy nie jest tłusty, osadzenie koła pasowego na wale korbowym, oraz szczelność układu dolotowego, jeżeli nic z tych rzeczy to może obciera się jakiś plastik przy osłonie. Nowa rolka nie wysiada od tak od razu ale są rzeczy o których fizjonomom się nie śniło. :lol:
SnowDevil - 22-01-2007, 13:37

wiem zo to za dzwiek. prawdopodobnie mechanik pomylil sie o jeden zabek jak zakladal pasek. jak pojechalem z reklamacja to przestawil zaplon i nie chcial powiedziec co bylo problemem. wytlumaczyl to tak: "tajemnica zawodowa".

zasiegnalem porady i diagnoza jest taka. musze jechac na ustawienie rozrzadu i zaplonu, ale juz nie w tym warsztacie.

Zna ktos kogos dobrego w wawie kto mi to od reki ustawi??

pozdro

kamilek - 22-01-2007, 16:10

Jakby mechanik pomylił się o jeden ząbek, to odczułbyś to w postaci nierównomiernernej pracy silnika, kopcenia i w ogóle za ciekawie to by nie było. A piszesz, że obroty są w porządku. Więc pomyłkę o ząbek bym wykluczył.
A warsztaty polecane przez Mitsumaniaków w Wa-wie znajdziesz w regionalnych w dziale "Warszawskie".

Krzyzak - 22-01-2007, 16:23

kamilek - ja dawno temu mialem pasek o 1 zabek przestawiony i nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow - obroty w normie i stabilne, przyspieszenie tez; dotyczylo to silnika 4G37; chociaz po wymianie i poprawnym zlozeniu przyspieszenie auta znacznie sie poprawilo
kamilek - 22-01-2007, 16:27

A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku?
Krzyzak - 22-01-2007, 16:34

kamilek napisał/a:
A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku?

Krzyzak napisał/a:
nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow

SnowDevil - 22-01-2007, 20:30

wczesniej nic nie chrobotalo, jak koles przestawil zaplon to prawie zniwelowal ten efekt.

wydaje mi sie ze to jednak zabek - rozrzad pewnie trzeba ustawic porzadnie - moj ojciec mial kiedys podobnie w mazdzie 626 - w radomiu robil :]

pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group