To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - żdarte opony...

Artur844 - 06-08-2013, 20:17
Temat postu: żdarte opony...
Wie ktoś może jak może być przyczyna zdzierania się tylnych opon od wewnętrznej strony....proces postępuje dość szybko..... czy przyczyną mogą być któreś z wyrobionych tulei..?
Za wskazówki z góry dziękuje ;)

bulius - 06-08-2013, 21:08

na początek geometria i jak się ustawia to zbieżność. Potem tuleje itd
przemo76 - 07-08-2013, 14:04

u mnie podobnie było, kąt pochylenia kół tylnej osi był za duży w związku z tym zbierało oponę od wewnątrz.
w moim samochodzie nie było regulacji tego kąta, zamiast specjanych śrób mimośrodowych były zwykłe, skręcone i chyba przyspawane na stałe.
kupiłem śruby z podkaładkami i ogarnięty warsztat ustawił kąty tylnego zawieszenia.

Piterer - 07-08-2013, 18:09

Stoję przed tym samym problemem wymiany tulei i ustawienia geometrii. Nie mam u siebie śruby mimośrodkowej, a pytanie mam czy w każdym modelu ona występuje??
Tak sie zastanawiamy czy jakis warsztat nie wstawił zwykłej, bo nie miał mimośrodkowej na stanie

elektryk - 07-08-2013, 21:24

Piterer napisał/a:
Stoję przed tym samym problemem wymiany tulei i ustawienia geometrii. Nie mam u siebie śruby mimośrodkowej, a pytanie mam czy w każdym modelu ona występuje??
Tak sie zastanawiamy czy jakis warsztat nie wstawił zwykłej, bo nie miał mimośrodkowej na stanie
Wydaje mi się że każdy samochód powinien mieć możliwość regulacji, śruba z mimośrodem wydaje się dość tanim i logicznym rozwiązaniem. U mnie podczas wymiany tulei zastrzegli że chcą od razu nowe śruby, bo po kilku latach są praktycznie nie do ruszenia z wnętrza tulei i trzeba je ciąć.
przemo76 - 08-08-2013, 20:26

są dwa miejsca w tylnim zawieszeniu w którym powinny być śruby mimośrodowe, na górnym wahaczu do zbieżności i na dolnym przy belce do kątów pochylenia kół, problem jest tylko taki że niektóre auta miały fabrycznie wstawione zwykłe śruby bez możliwości tych regulacji chodzi o dolne wahacze, mimo że na belce są takie wypuski na śrubę mimośrodową a jest tam zwykła śuba i taka blaszka, u mnie ją wycięli i wstawili śrubę do regulacji i koła już się nie rozjeżdżają.
dotarłem do dwóch schematów tego zawieszenia i na jednym była możliwość ustawienia kątów pochylenia kół a na drugim nie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group