[97-04]Galant EAxA/W - wymiana oleju + wyciekł płyn chłodniczy [POMÓŻCIE BŁAGAM!]
Proper - 06-08-2013, 22:48 Temat postu: wymiana oleju + wyciekł płyn chłodniczy [POMÓŻCIE BŁAGAM!] Cześć Mitsumaniacy!
Zwracam się do Was, bardziej doświadczonych w sprawach naszych mitsu o pomoc.
Sprawy mają się tak:
1.
Byłem dziś wymienić olej, drobnostka, więc podjechałem do Norauto (nie mam warunków na samodzielną robotę). No i się, kurna, usrało . Mechanik twierdzi, że filtr oleju był niedokręcony co skutkowało skapywaniem gorącego oleju na gumowy wężyk, który położony jest tuż pod nim a nawet go dotyka. Wężyk został uszkodzony, sparciały, napuchnięty jak balon i pęknięty. Jak tylko go ruszył zaczęło pryskać na wszystkie strony.
Sytuacja teraz jest taka, że na szybko(!) muszę znaleźć taki wężyk. W najbliższą sobotę wyruszam w trasę 2500 km w jedną stronę więc czas cholernie nagli, a w dodatku gal stoi w Norauto a ja im nie ufam, jak cholera.
Poniżej zdjęcia, czy może wie ktoś co to dokładnie za wężyk i gdzie go można dostać (Poznań)?
Ta czarna kopuła powyżej, na środku zdjęcia to filtr oleju.
2.
Dodatkowo, ponieważ wyciekł płyn chłodniczy pytanie, jakim nowym zalać?? Było petrygo. Zostawić, zmienić, co polecacie?
Pozdrawiam,
Proper
malina_drizzt - 06-08-2013, 23:12
To jest wąż idący do chłodniczki oleju.
Jeśli masz gdzie możesz poszukać na złomie, ewentualnie jeśli zdążysz to szukaj na allegro.
W serwisie pewnie droższy niż chłodnica i czas oczekiwania do następnych wakacji.
Ostatecznie to tylko kawałek zbrojonego węża, zmierz średnicę i dobierz w sklepie motoryzacyjnym.
Co do płynu to obecnie wszystko się miesza ze sobą i co nie zalejesz to będzie.
Proper - 06-08-2013, 23:29
Malina, masz u mnie wielkie piwsko!
Chłodniczka oleju...
robertdg - 07-08-2013, 08:19
Ten węzyk nowy kosztuje koło 70zł
http://shop.ankar.ru/parts/MD340188
Moja propozycja, kupić węzyk uniwersalny na metry, odporny na glikol i olej, do tego uniwersalne kolanko 90° o takiej samej średnicy zewnętrnej jak średnica wewnetrzna węzyka, wziąśc dwa kawałki węzyk założyć na kolanko, skrecić opaskami, założyć na krućce w silniku, zacisnąc opaskami, uzupełnić płyn chłodniczy albo o tej samej barwie co był uprzednio, albo spuścić to co pozostało i zalać nowy płyn chłodniczy
Fragu - 07-08-2013, 09:38
Proper, Miałem dokładnie to samo! 2 dni przed urlopem odebrałem auto po wymianie rozrządu, oleju itp. Dzień przed urlopem, po dojechaniu do pracy zaczal mi leciec plyn chlodniczy. Uwalil sie dokladnie ten wezyk, przy opasce. Mechanior dobral jakis od nissana chyba i gitara:)
Do soboty masz jeszcze czas wiec da rade!
Hugo - 07-08-2013, 10:15
robertdg napisał/a: | Moja propozycja, kupić węzyk uniwersalny na metry, odporny na glikol i olej, do tego uniwersalne kolanko 90° o takiej samej średnicy zewnętrnej jak średnica wewnetrzna węzyka, wziąśc dwa kawałki węzyk założyć na kolanko, skrecić opaskami, założyć na krućce w silniku, zacisnąc opaskami | Im więcej opasek tym gorzej. Wolałbym poszukać wężyka o takim ugięciu, nawet jakiegoś dłuższego, dociąć i dopasować.
Proper - 07-08-2013, 12:04
Co ja bym bez Was zrobił
Dzięki wszystkim i każdemu z osobna za pomoc oraz wskazówki.
Hugo, na moje to spokojnie się nagnie ten wężyk, który kupiłem. Będzie trochę (bardzo nieznacznie) spłaszczony na zgięciu ale to chyba nie ma większego znaczenia.
Zastanawiam się jeszcze przy okazji nad wymianą drugiego wężyka od chłodnicy oleju, nad filtrem. Może nie jest aż tak rozdęty, jak ten na dole ale wygląda niepewnie. Pytanie tylko, czy oryginał mimo wszystko nie pociągnie dłużej, niż ten dopasowany w sklepie z gumą.
malina_drizzt - 07-08-2013, 12:16
Najlepiej zamontuj tymczasowo kupiony wąż.
A jak wrócisz możesz poszukać u sprzedawców na allegro, albo zamówić w serwisie.
Oryginał zawsze wytrzyma dłużej, ale czy jest sens wydawania 70zł na kawałeczek węża.
Krzyzak - 07-08-2013, 12:27
Proper napisał/a: | czy oryginał mimo wszystko nie pociągnie dłużej, niż ten dopasowany w sklepie z gumą | ja też mam sporo takich węży już pozmienianych - głównie od wspomagania i skrzyni biegów
jak są króćce metalowe, to jest mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia
dlatego oryginały kupuję tylko do chłodnicy - tam są plastiki
a wygięcia węży są właśnie po to, by podczas pracy silnika niwelować jego drgania na osprzęt
Proper - 08-08-2013, 15:43
Po powrocie z urlopu wymienię obydwa przewody na oryginały. Jeden udało się nagiąć ale ten drugi był dłuższy i wymagał większej ilości zgięć. Trzeba było jednak zastosować plastikowe kolanka, co w połączeniu z wieloma zaciskami nie wzbudza mojego zaufania.
Krzyzak - 09-08-2013, 08:29
druga opcja to uszczelnić wąż
mam jeden taki zrobiony na sposób:
- stary wąż jest spękany zazwyczaj na końcach, więc trzeba go uciąć po kilka mm na końcach
- na króćce nakładam pastę dirco
- zakładam wąż i daję nowe!! opaski zaciskowe o regulowanym docisku w miejscu zgrubienia na króćcu a stare trochę dalej niż były do tej pory
michal098_1992 - 07-07-2015, 18:03
jaki płyn chłodniczy lejecie do swoich miśków??, bo będę zmieniał rozrząd z pompą i odrazu chciałem nowy płyn zalać
|
|
|