[96-02]Colt CJ0 - [ALL] THE ONLY WAY IS SWAP
Anonymous - 05-05-2005, 12:13 Temat postu: [ALL] THE ONLY WAY IS SWAP Tak jak w temacie.Posiadam CJo 4G13 i coraz czesciej zaczynam sie ostro wkurw... na miska bo za malo konikow pod maska bryka Przymierzam sie do dwoch rzeczy:zmiana na klipsa 2G lub swap silniczka do colta.I tu pytanko.Co najlepiej, najlatwiej wsadzic do colta by moc sprawnie poruszac sie po drodze.Myslalem o motorku 4G63 z G1, ale nie wiem czy to sie uda.Zna ktos przypadki takich swapow do takich misiow?Prosze o wszelkie wskazowki:co?gdzie?ile?jak?Dzieki
Bartek - 05-05-2005, 12:33
Do C5x 6-bolt z 1g pasuje plug&play - znaczy bez uzycia flexa i spawarki oraz bez krzesania iskier przy przerobkach blecharskich. Jedyny klopot to komplet poduszek i lap silnika warto zastosowac od C53 - dluzej pozyja.
Potrzebujesz silnik, skrzynie, wiazkie silnikowa i ECU. Wyjdzie napewno kilka drobiazgow ekstra (np. waz cisnieniowy do wspomagania, weze do nagrzewnicy i chlodnicy)
ROMEL - 05-05-2005, 12:39
yyy...
Tak od razu na samym początku przypomnę że silnik, skrzynia, wiązka z ECU... to nie wszystko.... w parze do tego MUSI iść:
- zawieszenia (przynajmniej - amorki,sprężyny)
- hamulce (przód, tył, korekcja, serwo)
- chłodzenie (chłodnica, węże)
- pompa paliwa (powinno byc dobrze ale.... warto sprawdzić wydajność)
A na koniec przypomne że temat poruszany już nie raz i opisywany co i jak i co powinno sie a czego nie powinno sie....
Moja propozycja - znaleźć model Miśka który będzie Ci odpowidał mocowo, szybkościowo itd... wtedy tego sprzedać i na mocniejszego zamienić... wtedy będzie wszystko ORI - mocne, sprawne i bez prowizorek...
No chyba że chodzi o sentyment akurat do tego co sie ma...
Pozdro
Anonymous - 05-05-2005, 12:47
CJ0 ktos uturbial silnik 1.3 mial cos kolo 125KM na lajcie
edit: albo np tutaj lhttp://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=49841982
Anonymous - 05-05-2005, 13:31
Uturbiane tez wchodziloby w gre, ale ponoc nie warto w to sie bawic.No i kto by sie tego podjal?i koszt chyba wiekszy od swapa, hm..sam juz nie wiem, a sentymencik jest do autka-fakt, bo podobnie jak u huberta mam go po tacie.
Anonymous - 05-05-2005, 13:57
No wcale sie WAM nie dziwie ja mam swój od grudnia i już mi szkoda go sprzedawać.A co do mocy no troszkę mało ale pierwsze co to bym obniżył zawias oczywiście mowa teraz o moim miśku.A co do zmian po przekładce silnika to ROMEL ma racje bez usztywnienia zawiasu i wzmocnienia hamulców to się za bardzo nie nacieszysz mocą.Inna sprawa że dużo trudniej znaleść w dobrym stanie Cxx w mocniejszych wersjach.Ja myślałem żeby zakupić rozbity z dobrym silnikiem i wszystko poprzekładać ale póki co to tylko wizja przyszłośći
Twaróg - 28-07-2008, 21:17
Ja może odświeże troche temacik i zapytam co pasuje w 100% plug&play do CJ0? Wiem napewno, że z Carismy 1.8 GDI (125KM) oraz 1.8 (116KM). Pytanie co jeszcze? Chodzi mi przede wszystkim o coś rozwojowego, czyli np. przekładka 1.8/2.0 i jeżeli to nie będzie wystarczyło to jeszcze soft turbo. Oczywiscie wiadomo, ze w parze ida hamulce, zawias, itd.
Pytania dodatkowe:
1. Jak wyglądała by impreza kosztorysowa za robocizne u mechanika bez jakiś tam faktur, czy paragonów (mniej więcej +/-)?
2. Czy udaloby sie osiagnac ok. 6 sec do 100km/h po przekładce, czy nie ma szans - a jak nie to ile by tak mial?
Moze ktos widzial jakies projekty w necie? Bo niestety nic nie znalazlem ;/
Rafal_Szczecin - 28-07-2008, 21:25
moze podepne sie pod temat, co potrzeba do przekladki na 1,6 z CJO, i kolejny ,co myslicie o swapie na 1,9 DiD slyszalem od jednej osoby, ze duzo latwiej zrobic taki swap niz na 1,9 TDi w ogole, realna taka przekladka ?
Bartek - 29-07-2008, 13:01
Muszę dorwać z miarką jakiegoś CJta....... na 95% dość prostym swapem jest.........6A13
Anonymous - 29-07-2008, 14:51
Bartek napisał/a: | Muszę dorwać z miarką jakiegoś CJta....... na 95% dość prostym swapem jest.........6A13 | Jeśli w grę wchodzą późne wieczory albo weekendy, to służę. Może przy okazji mógłbym przyprowadzić Lancera na sprawdzenie i regulację zapłonu?
Twaróg - 29-07-2008, 16:39
Pytanie czy 2.5 V6 zmiesci sie w komore CJ, no i jak z podluznicami oraz mocowaniami silnika do budy?
Bartek - 29-07-2008, 16:46
Powiem tak: do wyrzeźbienia poduszka rozrządowa..... reszta poduszek jest na skrzyni, która plug&play pasuje z Carismy GDi, silnik ma 3,5 cylindra szerokości, jest o dobre 10 cm węższy niż R4..... pozostaje pytanie czy się zmieści do grodzi (z przodu łatwiej, bo przeszkadzać może tylko chłodnica)- wymiarówkę tego silnika mam obcykaną (jest to zaskakująco kompaktowy silnik), więc potrzebuję CJkę na pomiary
Koton - 29-07-2008, 18:06
Bartek napisał/a: | Powiem tak: do wyrzeźbienia poduszka rozrządowa..... reszta poduszek jest na skrzyni, która plug&play pasuje z Carismy GDi, silnik ma 3,5 cylindra szerokości, jest o dobre 10 cm węższy niż R4..... pozostaje pytanie czy się zmieści do grodzi (z przodu łatwiej, bo przeszkadzać może tylko chłodnica)- wymiarówkę tego silnika mam obcykaną (jest to zaskakująco kompaktowy silnik), więc potrzebuję CJkę na pomiary |
Orientacyjne koszty to pewnie w okolicach 5K PLN za wszystko ale mocy to będzie miało że ho ho
Nie za cięzki ten silnik będzie do colta?
Twaróg - 29-07-2008, 19:37
Ja chyba bym jednak obstawial coś co ma max. 130KM,
po 1 nie za bardzo widzi mi sie rzezba w mocowaniu silnika,
po 2 spalanie tego silnika jest jednak troche za duze,
po 3 wolalby, aby bylo to 100% plug&play i nie bylo problemow przy przekladce,
czyli z tego co wnioskuje zostaje 1.8 "zwykle" i 1.8 GDI z Carismy... bo chyba nic wiecej?
Pytanie co lepiej? Zwykle, czy GDI?
Rafal_Szczecin - 29-07-2008, 20:07
2,5 V6 ?:D jeee jeeee jeeee ja bylbym za to musialby byc potwor CJO z 2,5 V6 163 KM
|
|
|