Outlander III Ogólne - Outlander PHEV
DJ Fazi - 09-09-2013, 18:09 Temat postu: Outlander PHEV Ciekawe ile mają już zamówień na Polskę ?
Klik
mitsu00 - 09-09-2013, 18:21
Nie sadze zeby bil rekordy sprzedazy na Wisla To dosyc droga wersja, nawet jak na Szwecje. W SE za wersje najbogatsza MMC zyczy sobie 220tys zl w przeliczeniu. Ale duzo o nim pisza w prasie bo ponoc ma spalac srednio 2-3l/100km w cyklu mieszanym
regon - 09-09-2013, 19:52
powodzenia (zamówienia w Polsce hahaha).
JCH - 09-09-2013, 20:10
2 szt powinny być....:
- prezes MMC
- prezes STOEN-u
A przynajmniej dla Działów Marketingu powinni wziąć po sztuce
mitsu00 - 09-09-2013, 20:46
JCH napisał/a: | 2 szt powinny być....:
- prezes MMC
- prezes STOEN-u
A przynajmniej dla Działów Marketingu powinni wziąć po sztuce | Jesli chodzi o moc (209KW) to dane producenta sa niesamowite w odniesieniu do deklarowanego sredniego spalania.
13zbyszek13 - 17-09-2013, 12:35
Ale paliwko to on wącha a nie pali.
Trik - 26-09-2013, 18:37
https://www.youtube.com/watch?v=RH49Pbc9-5I
krzychu - 24-10-2013, 09:11
http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
Coś się dzieje w temacie.
Szkoda, że nie zrobią od razu wersji ASX-a PHEV bo OIII jest po prostu za duży. Można by ładować w domu, zajechać do pracy i z powrotem na prądzie. Jak ktoś ma dalej to kabel przez okno w pracy
Ale teraz patrzę jednak chyba skomplikowali konstrukcję i dołożyli jakąś skrzynię do tego silnika benzynowego (możne przekazywać moc bezpośrednio na przednie koła) co moim zdaniem jest tylko skomplikowaniem systemu i zwiększeniem wagi. Myślałem, że osiągnęli w końcu hybrydę bez połączenia silnika benzynowego z kołami...
Trik - 28-01-2014, 17:16
Importer podał ceny. http://moto.pl/MotoPL/1,8...html#BoxMotoTxt
jero66 - 28-01-2014, 17:43
Jak spalanie podają z taką dokładnością jak w moim, to będzie palił ok. 7-8l
Trik - 28-01-2014, 23:11
Cytat: | Jak spalanie podają z taką dokładnością jak w moim, to będzie palił ok. 7-8l |
To i tak niewiele. Jeśli spalanie będzie zbliżone do 2 litrów na pierwsze 100km, to mi by to pasowało. Do i z pracy mam 60km, czyli teoretycznie zaliczałbym ok 5km na benzynie, niech będzie nawet 10km, reszta to koszt energii elektrycznej do ładowania.
BTW norma nakazuje producentom podawać spalanie w trasie dla prędkości bodaj 80km/h, w mieście nawet nie wiem. Piszesz że twój kaszlak spala 7-8l. Pytanie, przy jakich prędkościach i w jakich warunkach (miasto, trasa czy mieszany)?
Tydzień temu poznałem osobę, która kilka tygodni temu kupiła OIII benzyna z CVT mając w garażu OII DID. (chyba rezon zastanawiał się, czy ktoś popełnił "se puku" z nowym OIII mając do czynienia z OII ) . Zapytana o spalanie, padła wartość 6-7L/100km. Czyli można jakoś zbliżyć się do danych katalogowych. O szczegóły nie pytałem, ale następnym razem może zapytam.
Tylko te dywagacje niech może przejdą do tematu o spalaniu OIII, jeśli już założyliście, bo na razie idzie to w ogólnym i tu w PHEV, a potem zrobi się bełbot.
PiotrKw - 28-01-2014, 23:38
Trik napisał/a: | Importer podał ceny |
Hm... dołożyć 58 tyś zł żeby byc "ekologiczy" ??? To trzeba być rzeczywiście maniakiem ekologii.
[ Dodano: 28-01-2014, 23:42 ]
Trik napisał/a: | reszta to koszt energii elektrycznej do ładowania. |
Zakładając że hybryda nic nie kosztuje w eksploatacji a zwykły zużywa 8l/100km zwrot inwestycji po 130 tys km . W rzeczywistości pewnie po 160-180 tyś .
mitsu00 - 29-01-2014, 11:19
W SE PHEV:y sprzedaja sie jak sqieze buleczki. Ale tutaj wszyscy maja hopla na punkcie ekologii. Glownie firmy kupuja jako sluzbowki. Rzad tez dotuje cene zakupu premia 20tys zl w przeliczeniu dla aut o njwiekszym wspolczynniku proekologicznym. A do takich zalicza sie tez PHEV.
Trik - 29-01-2014, 19:01
Tak sobie przeliczyłem. przy założeniu, że jedno ładowanie styknie mi na 55km dziennie (optymistycznie)
Uśredniony koszt (ze składnikami z rachunku) 1KWh z 6 miesięcy wyszedł mi 0,65pln x 12kWh pojemności baterii daje 7,8pln za ładowanie x 365 dni daje 2847 rocznie na ok. 20kkm
Plus koszty benzyny na pozostałe 10kkm. Niech będzie, że spali 10l/100km Pb98 po 5,7pln/l x 10Kkm to daje 5700pln.
W sumie 8547pln na 30Kkm. Aktualnie wydaję 12Kpln/30Kkm 3,5Kpln różnicy rocznie x 5lat =17500pln.
Przy niższym apetycie różnica będzie mniejsza.
A trzeba uwzględnić ryzyko uszkodzenia baterii. Chyba że MMC będzie dzierżawić/wypożyczać baterie za jakąś "drobną" opłatą miesięczną, to różnicy nie będzie w ogóle. albo będzie drożej.
rezon - 29-01-2014, 19:35
Lexus daje 10 lat gwarancji na elementy układu hybrydowego, na aku bodajże 5 lat.
|
|
|