Pajero Ogólne - generalny remont 2.5 4d56
michoł - 03-10-2013, 15:49 Temat postu: generalny remont 2.5 4d56 Witam,
nadeszła wiekopomna chwila, kiedy mój 4d56 wyzionął ducha. Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę. W moim niestety mam do wymiany blok, tu mam kilka pytań, czy kupując blok lepiej kupić z całym dołem czyli korbowód z tłokami i to ewentualnie szlifować ? tak mi się wydaje że przełożenie mojego korbowodu mija się z celem, inne dotarcie itd. Czy korbowody się szlifuje, czy musi być nowy ? czy jeśli moja głowica jest sprawna wystarczy tylko planowanie ? Wiadomo musiał bym wymienić wszystkie uszczelki, rozrząd, zrobić szlif tulei cylindrowych, dać większe pierścienie, nowe panewki, W głowicy można by odrazu wymienić uszczelniacze. Czy o czymś jeszcze zapomniałem istotnym ? z drugiej strony można kupić używkę ale za 6 czy 7 tysięcy kupić coś hmm za tyle mój byłby jak nowy czy się mylę ? robił ktoś taki zabieg, ma jakieś doświadczenia ?
A jeszcze jedno czy dół z L200 jest identyczny jak do sporta ? mam elektroniczną pompę jeśli ma to jakieś znaczenie
zbyszekm2 - 03-10-2013, 16:25
A co się stało z blokiem?
milo - 03-10-2013, 16:48
michoł napisał/a: | Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę. |
Lepsze rozwiazanie to kupic używany silnik najlepiej z małym przebiegiem i tanio mozna dostać anglika
michoł - 03-10-2013, 17:40
blok jest popękany, prawdopodobnie ktoś jeździł na wodzie w zimie i rozsadziło kanały. Oczywiście kupując samochód niczego nie zauważyłem bo wszytko było zaciaprane jakąś poxiliną. Potem sam próbowałem to w ten sposób reanimować ale to była papranina. Pęknięcia są chyba aż do głowicy, nic nie widać bo to miejsce z tyłu między ścianą grodziową, tam ciężko nawet palec wcisnąć. W każdym razie teraz zaczęło też prać olejem w tamtym miejscu, obstawiam uszczelkę pod głowicą, ale nie opłaca się tego robić skoro wiem, że są takie jajca z blokiem. Mam już dość tych wiecznych wycieków ( bańka płynu na tydzień ) pasuje to wreszcie zrobić. Wszytko było by jasne gdybym miał silnik na wierzchu, ale nie mam jak i gdzie tego zrobić.
Z używanymi silnikami tez może być różnie bo jak widać na popularnym portalu aukcyjnym 2- letnie samochody mają 200 000 przebiegu, 10-cio letnie 180 000 , a silniki z rozbitków zawsze 80 000 kupić drugi złom za taka cenę .....
zbyszekm2 - 03-10-2013, 18:11
jak kupisz blok to musisz sprawdzić go, przede wszystkom wyosiować.
michoł - 04-10-2013, 07:18
a czy przy wyosiowaniu też szlifuje się wał ?? najchętniej wsadził bym benzynkę bo męczy mnie ten 2.5 ale to chyba już grubsza robota
zbyszekm2 - 04-10-2013, 08:28
Warto sprawdzić czy jest prosty, ale jak kupisz cały dół to sprawdź tylko9 panewki, gładzie cylindra i czy cylinder nie jest w jajko.. Nie ma potrzeby osiować.
|
|
|