To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - 4 Sigma - nareszcie sedan :)

yasiu87 - 05-10-2013, 12:08
Temat postu: 4 Sigma - nareszcie sedan :)
Witam,
nabyłem kolejne cacko mianowicie Sigma Sedan 1996r. 3.0 V6 24V ze skrzynią automatyczną w prawie pełnej opcji (brak 4ws i 4wd, no i kiedyś był ECS).

Wszystko byłoby super gdyby nie fakt że nie działa 4-ty bieg w skrzyni - po prostu wybija na luz zamiast wbić bieg.

Zastanawiam się jak ugryźć ten temat - Czy macie może jakieś złote rady w tym temacie? Jak to diagnozować? Czy przygotować się na wymianę skrzyni?

Drugi temat dotyczy dwóch tajemniczych dla mnie rurek które są widoczne na zdjęciu. Co to jest? co tu powinno być?





p.s. sigma z tego co się orientowałem należała do pewnego forumowicza z nad morza...

angelos - 05-10-2013, 15:39
Temat postu: Re: 4 Sigma - nareszcie sedan :)
yasiu87 napisał/a:
Witam,
nabyłem kolejne cacko mianowicie Sigma Sedan 1996r. 3.0 V6 24V ze skrzynią automatyczną w prawie pełnej opcji (brak 4ws i 4wd, no i kiedyś był ECS).

Wszystko byłoby super gdyby nie fakt że nie działa 4-ty bieg w skrzyni - po prostu wybija na luz zamiast wbić bieg.

Zastanawiam się jak ugryźć ten temat - Czy macie może jakieś złote rady w tym temacie? Jak to diagnozować? Czy przygotować się na wymianę skrzyni?

Drugi temat dotyczy dwóch tajemniczych dla mnie rurek które są widoczne na zdjęciu. Co to jest? co tu powinno być?
Obrazek


Obrazek

p.s. sigma z tego co się orientowałem należała do pewnego forumowicza z nad morza...


jeżeli chodzi o 4-ke to zcztyaj błąd z komputera. I możesz zerknąć na tą rdze (miejmy nadzieje żę tylko na amorze) a nie na kielichu. Niestety bo zbliżeniu to raczej kielich albo to co z niego zostało. Czy przed zakupem czytałeś trochę forum ?

mazda10000 - 05-10-2013, 17:21

To ta Sigma z sekwencją i padniętym ECSem z Gdyni?
yasiu87 - 05-10-2013, 21:02

czytałem sporo forum, rzekłbym że prawie cały dział sigmy jeszcze przed zakupem pierwszej ;)

rdza niestety jest i to od razu widać że auto miało niezłą przygodę.


to jest sigma bez sekwencji ale z gdyni ;)


znalazłem nawet posty poprzedniego właściciela...


a czy ktoś wie co to za rurki?



co do błędów na komputerze to jeszcze nie zabrałem się za to - aczkolwiek zastanawiam się nad zrobieniem sobie kabla serwisowego i odczyt poprzez program. Robił tak ktoś? sprawdza się?

lukasz12 - 05-10-2013, 21:18

yasiu87 napisał/a:
czytałem sporo forum, rzekłbym że prawie cały dział sigmy jeszcze przed zakupem pierwszej ;)

rdza niestety jest i to od razu widać że auto miało niezłą przygodę.



To po co kupować auto po przygodach i jeszcze z rdzą?

Cytat:

to jest sigma bez sekwencji ale z gdyni ;)


znalazłem nawet posty poprzedniego właściciela...

a czy ktoś wie co to za rurki?


Ja wiem, ale nie powiem ;> - żart - to są rurki od chłodnicy oleju od wspomagania kierownicy - pewnie dostała bo jest w zderzaku.


Cytat:

co do błędów na komputerze to jeszcze nie zabrałem się za to - aczkolwiek zastanawiam się nad zrobieniem sobie kabla serwisowego i odczyt poprzez program. Robił tak ktoś? sprawdza się?


Kablem serwisowym nie podłączysz się do skrzyni bo nie ma programu który byłby w stanie skomunikować się ze skrzynią.

yasiu87 - 05-10-2013, 21:35

po co kupować takie auto?

bo póki jeździ i hamuje prosto to nie boje się jeździć ;D

bo dosyć często zmieniam auta i to jest jedno z dwóch aut do których zawsze chce się wracać.
(drugie to colt CA0)


Ciągle mam sigmę kombi i sporo różnych części więc wizja przekładania oraz renowacji sedana nie jest straszna. Ten egzemplarz chcę zrobić tak żeby mógł stanąć dumnie na zlocie do rywalizacji o najładniejszą sigmę :)


szkoda że nie ma żadnego programu do diagnozy kompletnego, no ale cóż.

Odnośnie tej chłodnicy wspomagania... wspomaganie działa ale czy obecny stan rzeczy może zostać? po co była ta chłodnica jak może działać bez?

angelos - 06-10-2013, 10:54

yasiu87 napisał/a:
po co kupować takie auto?

bo póki jeździ i hamuje prosto to nie boje się jeździć ;D

bo dosyć często zmieniam auta i to jest jedno z dwóch aut do których zawsze chce się wracać.
(drugie to colt CA0)


Ciągle mam sigmę kombi i sporo różnych części więc wizja przekładania oraz renowacji sedana nie jest straszna. Ten egzemplarz chcę zrobić tak żeby mógł stanąć dumnie na zlocie do rywalizacji o najładniejszą sigmę :)


szkoda że nie ma żadnego programu do diagnozy kompletnego, no ale cóż.

Odnośnie tej chłodnicy wspomagania... wspomaganie działa ale czy obecny stan rzeczy może zostać? po co była ta chłodnica jak może działać bez?


Jesteś pewny, że części z kombi będą pasować do sedana. Szczególnie, żę kombi występowały fabrycznie z silnikiem SOHC, a ty teraz masz DOHC.

yasiu87 - 06-10-2013, 11:20

niestety silnik mam w kombi nienadający się do przekładki.


ale skrzynia to już chyba inna sprawa prawda?

mmatulek - 06-10-2013, 21:27

Walka z rudą jest trudna. Reszta to kwestia budżetu. Życzę powodzenia.
yasiu87 - 14-10-2013, 13:29

Właśnie odczytałem błędy z komputera skrzyni, a właściwie ich brak. Czy ma ktoś doświadczenia z naprawą 4tego biegu w tej skrzyni?
Slaw - 15-10-2013, 19:51

najszybciej będą spalone tarczki nadbiegu lub zły montaż
yasiu87 - 15-10-2013, 23:07

co powiecie na podmianę samych tarczek i przekładek ostatniego biegu z drugiej sigmy? <:

czy kupował ktoś oring do tego biegu pojedynczo? ewentualnie dorabiają takie rzeczy gdzieś? bo są dostępne ale tylko komplety z tego co widzę.


czytałem już chyba wszystkie tematy związane z automatami... i nasuneła mi się myśl "U mnie też nie działa tempomat" a ponoć bez niego 4 bieg nie będzie funkcjonował. Lecz czy to jest taki objaw że wybija na luz? czy przy uszkodzonym tempomacie po prostu ciągnie 3 bieg?

lukasz12 - 15-10-2013, 23:28

yasiu87 napisał/a:
co powiecie na podmianę samych tarczek i przekładek ostatniego biegu z drugiej sigmy? <:


Możesz zaryzykować, tylko sprawdź w jakim stanie są te tarczki z dawcy.


Cytat:

czy kupował ktoś oring do tego biegu pojedynczo? ewentualnie dorabiają takie rzeczy gdzieś? bo są dostępne ale tylko komplety z tego co widzę.


Który? Masz na myśli ten duży wokół obudowy?


Cytat:

czytałem już chyba wszystkie tematy związane z automatami... i nasuneła mi się myśl "U mnie też nie działa tempomat" a ponoć bez niego 4 bieg nie będzie funkcjonował. Lecz czy to jest taki objaw że wybija na luz? czy przy uszkodzonym tempomacie po prostu ciągnie 3 bieg?


Jak jest uszkodzony tempomat to raczej i tak powinno działać, chyba że ktoś wymontował komputer - wtedy zachowuje się tak jakby ktoś wyłączył nadbieg (sygnał z wyłącznika przechodzi przez komputer tempomatu, domyślnie tranzystor jest zwarty - sygnał wychodzi przez komputer tempomatu do TCU, jeśli potrzebna jest redukcja to komputer sobie rozwiera i wtedy sygnał nie dociera do komputera skrzyni, wtedy są tylko 3 biegi)
Jak się ślizga to ewidentnie koniec tarczek. Tylko zwykle jest tak że końcówka tarczek 4-ki to wstęp do końca pozostałych. Prawdopodobnie ktoś lał nie taki olej jak trzeba.

yasiu87 - 16-10-2013, 21:58

w takim wypadku czy warto trzymać drugą skrzynie na części skoro są one dostępne nowe na rynku? ma ktoś doświadczenie jak długo można pojeździć na "kombinowanej" skrzyni?

Oring miałem na myśli ten który się wymienia razem z tarczkami i przekładkami do 4tego biegu - nie wiem jakich jest wymiarów bo planuje jutro dopiero rozebrać 2 skrzynie i uskuteczniać naprawy :)

lukasz12 - 16-10-2013, 22:17

Ja bym zostawił skrzynię, planetarki czy innych metalowych elementów raczej nie kupisz nigdzie poza ASO. A ile ktoś zapłaci za rozbebeszoną skrzynię 300 zł?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group