To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje

koniusek - 10-10-2013, 08:32
Temat postu: EGZ - zniknęło podcisnienie które nim steruje
Witam

mam mały albo duży problem. Pajero 2001 rok i EGR mechaniczny, skrzynia automat, - nie wiem czy dwa problemy z sobą łączyć ale wygląda to następująco -
jak silnik się nagrzeje i stoję w korku to nagle zaczyna dosyć mocno dymić na szaro-biało i spaliny są dosyć mocno toksyczne aż szczypie w oczy i zaczyna troszkę nierówno pracować jakby wtrysk przerywał - jak ruszam puści dyma i spokój i znów jak się zatrzymam to po jakiś 10-20 sekundach jak stoi na wolnych zaczyna dymić - tylko jak silnik jest nagrzany. Oleju nie bierze, pali normalnie ale przy okazji ostatniego oglądania silnika zauważyłem że EGR stoi w miejscu i po ściągnięciu wężyka okazało się że brak w nim podciśnienie - nic nie zasysa a więc go nie otwiera.
Może ktoś miał podobny przypadek, zastanawiam się czy może tak dymić przez to że EGR nie odbiera spalin i idą wszystkie w wydech - niektórzy zaślepiają EGR ale nie piszą o takich objawach.

Z góry dziękuje za pomoc.

Heilsberg - 10-10-2013, 08:47

A uszczelka pod głowicą nie puszcza czasem? Bo te objawy to na pewno nie EGR.
koniusek - 10-10-2013, 09:05

No chyba raczej nie, nie ubywa płynu, nie grzeje się - temperatura zarówno podczas jazdy jak i podczas stania w korku jest OK - jak osiągnie na wskaźniku taka niecałą połowę tak jak ma od początku kiedy go posiadam tak ją trzyma.

[ Dodano: 10-10-2013, 09:05 ]
A swoja droga chciałbym żeby EGR działał poprawnie - tylko nie za bardzo wiem co odpowiada za to podciśnienie sterujące.

michoł - 10-10-2013, 09:08

mi to wygląda na puszczające uszczelniacze zaworowe, nie wiem czy ma to związek z EGR, przynajmniej takie objawy miałem kiedyś w omedze, na rozgrzanym silniku, gdy tylko się zatrzymywałem np. na światłach to po dłuższej chwili zaczynał kopcić, szczególnie przy pierwszym dodaniu gazu podczas ruszania, potem znikało i tak w kółko. Z tym że ubytki oleju były zauważalne. Po wymianie uszczelniaczy wraz z prowadnicami problem zniknął.
Jeśli to nie wina EGR'a będziesz musiał sprawdzić kompresje na sucho i mokro, dojdziesz do tego czy to góra. czy dół.

koniusek - 10-10-2013, 09:14

Uszczelniacze tez raczej wykluczam bo były robione wraz z uszczelka pod głowicą jakieś 2 lata temu czyli około 30 tysięcy kilometrów i przede wszystkim nie ubywa mi oleju co przy uszczelniaczach jest raczej ewidentne.

Chciałbym uruchomić ten EGR żeby wykluczyć jego winę ale nie bardzo wiem tak jak wcześniej pisałem co odpowiada za to podciśnienie i co nim steruje.

michoł - 10-10-2013, 09:14

EGR przy dużych obrotach wali z powrotem część spalin do dolotu, może jeśli jest ciągle otwarty właśnie na wolnych obrotach będzie kopcił - tego nie wiem, gdybam najlepiej go zaślep chyba że jesteś ekologiem to nie ;) wtedy będziesz miał odpowiedź czy to to.
koniusek - 10-10-2013, 09:27

No własnie EGR teraz jest chyba cały czas zamknięty a nie otwarty więc jest jakby zaślepiony
zbyszekm2 - 10-10-2013, 09:29

Przy egr masz wężyk, zobacz gdzie idzie, na końcu tego wężyka jest elektrozawór który nim steruje. Możesz go sprawdzić. Aby wykluczyć sam EGR to zaślep go na czas próby i będziesz wiedział co krzaczy.
Jeśli nie to to jakiś syf w pompie.

koniusek - 10-10-2013, 09:41

A jest jakiś sposób na sprawdzenie tego elektrozaworu?
czortunio - 10-10-2013, 12:40

Elektrozawór najprościej sprawdzić podając na cewkę napięcie i obserwowując czy zmienia stan (otwiera, zamyka). Dmuchasz w jeden króciec i patrzysz czy powietrze uchodzi drugim.

W manualu serwisowym powinna być również rezystancja cewki, do sprawdzenia omomierzem.

buszmen25811 - 10-10-2013, 20:05

mi robil podobnie przy zabrudzonym nastawniku
dziakoni - 15-10-2013, 08:34

Witam miałem identycznie jak przychamowalem obroty spadały za nisko biały dym nierówna praca silnika pomogło podkręcanie śrubki na egru aby miał większe obroty 5 miesięcy i wszystko ok
jan krupa - 18-10-2013, 10:29

Witam.Mialem podobne objawy .Po przejechaniu 15-20 km silnik na wolnych obrotach zaczal nierowno pracowac i kopcic .Nasilalo sie to ze wzrostem temperatury na dworze.Okazalo sie ze padl elektroniczny regulator obrotow.Po wymianie jezdze juz dwa lata i zero problemow.
koniusek - 29-10-2013, 13:15

Panowie odpowiedź na moja usterkę : zamienione były podciśnienia na przepustnicy i cały czas była zamknięta - nie dostawał powietrza - nie wiem kiedy to się stało - najprawdopodobniej rozpiął je gość co wymieniał akumulator bo innej możliwości nie widzę. morał z tego taki że nawet akumulator lepiej wymieniać u kogoś kto ma pojęcie albo zrobić to samemu. A doszedłem do tego po probie delikatnego podniesienia obrotów tą śrubką przy przepustnicy. A swoją droga moglibyście napisać jakie macie obroty na wolnych na ciepłym silniku (skrzynia automat - na biegu P ) - ja mam niecałe 750 i nie wiem czy to nie za mało troszkę.
artmit1 - 29-10-2013, 18:18

U mnie na ciepło jest 600-650 , pracuje równo, na obroty wchodzi ok.
PozdroArturo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group