Pajero III - Uszodzony układ chłodzenia?
Zakatek - 13-10-2013, 21:03 Temat postu: Uszodzony układ chłodzenia? Witam
Mam dziwny problem moim Pajero z 2005 roku. Ogólnie samochód sprawuje sie bez problemu (no może jest jedna usterka ale to w innym temacie). Dziś wracając do domu po dłużej ok 3h trasie zauważyłem już pod sam koniec że temperatura skoczyła do góry do maksimum, a po kilku minutach wróciła do normalnej pozycji czyli do połowy. Niecałe 10 minut później po powrocie do domu sprawdzam w poziom płynu w chłodnicy i widzę że chłodnica wypluła cały swój płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Wlałem to co było ponad max i chłodnica była pełna. Teraz kilka moich spostrzeżeń. Zaraz po zgaszeniu silnika wentylator pracował, kolejną rzeczą jest w sumie zimna chłodnica, która raczej powinna być gorąca po kilkugodzinnej trasie. Olej w normie.
Dziękuje za odpowiedź
zbyszekm2 - 13-10-2013, 22:20
Zacznij od termostatu.
Zakatek - 12-11-2013, 17:47
Termostat jest sprawny, mechanik mówi że będzie to sprzęgło wiskotyczne. W sumie chyba nie ma nic więcej po drodze co mogłoby się jeszcze popsuć. Chłodzenie nie wyrabia na dłuższych dystansach, bądź pod większym obciążeniem.
Mój znawca uznał że właśnie ta cześć nie wyrabia z dostarczaniem zimnego powietrza tj obrotem wiatraka???
jawaldek - 12-11-2013, 18:30
Zakatek napisał/a: | Zaraz po zgaszeniu silnika wentylator pracował, kolejną rzeczą jest w sumie zimna chłodnica, która raczej powinna być gorąca po kilkugodzinnej trasie | ->>> Zakatek napisał/a: | Chłodzenie nie wyrabia na dłuższych dystansach, bądź pod większym obciążeniem. | to jak jest ?? Chłodnica zimna->> temperatura wysoka ?? Zakatek napisał/a: | Zaraz po zgaszeniu silnika wentylator pracował | tak mi się wydaje że wentylator jest elektryczny nie wiskotyczny albo jakaś mieszanka. Ale skoro po zgaszeniu silnika wiatrak pracował a silnik nie to ... ????
Termostat może być dobry tylko może się przycinać. Taniej wyjdzie wymiana termostatu niż remont silnika.
Mietek.K - 12-11-2013, 20:11
Obstawiał bym na początek termostat . Mój też się grzał i temperatura wariowała . Dopiero po wyjęciu i dokładnych oględzinach termostatu okazało się że ta wewnętrzna miedziana tulejka wygląda jak by ją ktoś nożem obił.I to było powodem niedostatecznego otwierania się termostatu i grzania . Teraz po wymianie na nowy jest miodzio .
Zakatek - 13-11-2013, 10:49
Chłodzenie mie wyrabia w tym słowa znaczeniu, iż aktualnie po trasie nawet 20km chłodnica wybija płyn do zbiorniczka wyrównawczego, po przelaniu spowrotem temperatura się normuje i znów jakiś czas można jechać.
Mechanik termostat wyciągnął i sprawdził go na zasadzie wrzucenia do gorącej wody i termostat się otworzył co podobno jest równoznaczne ze sprawnością tego elementu. Już głupieje bo samochód nadaje się jedynie na zjazd do pracy i do domu :c
Zastanawiałem się już nad zakupem sprzęgła wiskotycznego do Pajero III 3.2 DiD z 2005 o numerze VIN JMBLYV78W5J003906, ale ktoś musi potwierdzic czy to na epajero będzie pasować.
Heilsberg - 13-11-2013, 15:43
A sprawdź płyn chłodniczy na obecność spalin bo może uszczelka pod głowicą powoli puszcza.
PiotrKw - 13-11-2013, 16:50
Zakatek napisał/a: | Mechanik termostat wyciągnął i sprawdził go na zasadzie wrzucenia do gorącej wody i termostat się otworzył co podobno jest równoznaczne ze sprawnością tego elementu. |
Nie do końca , termostaty sa na różną temperaturę otwarcia , o ile mnie pamięc nie myli do 74 do 89 stopni . Miałem tak kiedyś w Partnerze, dopiero dobór własciwego nie powodował wysokiej temperatury płynu . Wrzucenie go do "gorącej wody " , pewnie po zagotowaniu , o niczym nie świadczy . Może otwierać w przedziale 95-100 Przy dużej pojemności cieplnej silnika może byc za późno . Po drugie może również niepełny przepływ przy niecałkowitym otwarciu .
Zakatek - 15-11-2013, 23:26
Wiecie co chyba zamówię ten termostat ;c Mechanik dzisiaj wymienił to sprzęgło mimo małych trudności gdyż część nie była idealnie taka sama jak oryginał zamontowany w samochodzie, ale problem nadal występuje. Najlepsze jest to że temperatura skacze przy małych prędkościach co uważam za dziwne, za to "piłując" temperatura nie wzrasta (choć może jest to spowodowane tym iż pęd powietrza wspomaga chłodzenie?).
Heilsberg - 15-11-2013, 23:57
Tego o czym pisałem nie sprawdziłeś?
Zakatek - 16-11-2013, 22:33
Gdzie taki test mogę wykonać? Zna ktoś jakiś ciekawy serwis w Katowicach zajmujący się tego typu usługami?
Mietek.K - 17-11-2013, 22:24
Kolego nie kombinuj tylko kup i wymień ten termostat np. Intercarsie chyba 60 zł .
Zakatek - 18-11-2013, 11:03
W żadnym razie nie kombinuje. Termostat miałbym wymieniony już przed wymianą sprzęgła, bo został przez mechanika zamówiony. Niestety nie pasował i aktualniemam dylemat, który na epajero zamówić, gdyż nie chce znów trafić na bubla :c Czy ktoś wie czy ten
http://www.e-pajero.pl/pr...3-ME200262.html
Różni się czymś od oryginalnej części
http://www.e-pajero.pl/pr...3-ME200262.html
Patrząc dalej znajduję się tam też termostat z temperaturą "wybicia" 82 C a nie 76,5C jak te powyżej. Jak sprawdzić jaki termostat mam w moim Pajero ?
Może w końcu zacznę znów cieszyć się bezawaryjną jazdą
jawaldek - 18-11-2013, 12:34
Zakatek napisał/a: | Jak sprawdzić jaki termostat mam w moim Pajero ? | Pytasz jaki powinien być ? Na termostacie powinna być informacja. Może tutaj się doczytasz http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
Heilsberg - 18-11-2013, 13:44
82 stopnie.
|
|
|