To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [2.0 GDI] Czy to pompa czy nie pompa?

subczym - 14-10-2013, 18:49
Temat postu: [2.0 GDI] Czy to pompa czy nie pompa?
Auto kupione prawie 3 miesiące temu z Belgii rocznik 2003. Od początku jeden problem.
Zapala idealnie, jeździ normalnie do 4000 obrotów później odcinka. Czasami zapala się Check Engine. Diagnozowało go wielu mechaników - najczęściej twierdzą, że to pompa WC. Po podłączeniu pod komputer wychodzi, że za małe ciśnienie paliwa powyżej 4000 obrotów.
Robione było:
-) wymiana pompy paliwowej w baku
-) sprawdzanie przewodów paliwowych
-) czyszczenie przepustnicy (z uczeniem wolnych obrotów)

Wszystko byłoby ok ale jest małe ale. Trzy razy zdarzyło się, że po odpinaniu przewodów paliwowych (przy baku lub przy pompie) problem znikał zupełnie i samochód jeździł normalnie - obroty na maxa do czerwonego pola. Po 40 min. jazdy po wyłączeniu samochodu i zapaleniu ponownie problem wracał.
Czy jeśli to pompa WC to może działać prawidłowo czasami?
Pomocy bo ręce opadają i nie tylko :butthead:

sq9mcs - 14-10-2013, 23:50

Odpowietrzanie baku działa prawidłowo??
subczym - 15-10-2013, 13:06

A w jaki sposób to sprawdzić?
sq9mcs - 15-10-2013, 16:56

Zrób taki test. Na postoju odpal silnik, jak będą problemy, zgaś go i otwórz wlew paliwa. Pewni usłyszysz syk powietrza. Zakręć korek i odpal silnik zobacz co się dzieje. Jeśli dalej nic, zgaś silnik, odkręć korek wlewu i odpal na otwartym.

Napisz co się dzieje w obydwóch przypadkach. Sprawdź czy po drodze od baku do silnika poprzedni właściciel nie zamontował dodatkowego filtra paliwa.

subczym - 16-10-2013, 12:25

Jest syk powietrza po odkręceniu korka. Próbowałem z niedokręconym korkiem ale bez zmian.
Po przeczytaniu kilku postów dla carismy 1.8 gdi, przeprowadziłem test z przewodami paliwowymi. Dwa zwrotne przewody z pompy WC odłączyłem przy baku i wsadziłem do butelki. Okazało się, że w trybie awarii około 4000 obrotów (braku właściwego ciśnienia) paliwo nadal płynie do baku ale pojawiają się bąble powietrza. Paliwo leci jedynie jednym przewodem. Do czego służy więc ten drugi?
Czy to jednoznacznie wskazuje na problem z regulatorem ciśnienia w pompie WC? Jeśli tak czy jest on naprawialny lub wymienny w 2.0 gdi? Czy jest do niego dostęp bez wyjmowania pompy?

sq9mcs - 16-10-2013, 17:50

Sprawdź jakie kody błędu generuje komputer silnika
subczym - 16-10-2013, 19:08

Aktualnie niestety nie mam możliwości podpięcia pod komputer. Jak wcześniej był podpinany to wychodziło zawsze za mało paliwa na wyższych obrotach.
sq9mcs - 16-10-2013, 19:17

Ważny jest konkretny błąd. Zwykły skaner OBDII wystarczy.
subczym - 18-10-2013, 13:33

Małe sprostowanie, okazało się, że samochód jeździ dobrze jeśli po uruchomieniu zimnego przegazuje się go 2, 3 razy. Na początku się dławi ale potem wchodzi na obroty i można jeździć normalnie. Niestety tylko do pierwszego zgaszenia. Po ponownym uruchomieniu na ciepło znowu ten sam problem - obroty tylko do 4000.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group