To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - AutoStop end Go

congito - 19-10-2013, 22:00
Temat postu: AutoStop end Go
Witam.
czy może już ktoś wie, jak i kiedy można wyłączyć to AS&G ?
U mnie wciskam ten przycisk off i nic się nie dzieje a jak się zatrzymam to po kilku sekundach silnik mi gaśnie. :doubt:

Trik - 20-10-2013, 12:52

Prawdopodobnie żeby wyłączyć system trzeba przytrzymać w/w przez Ciebie przycisk do chwili sygnału dźwiękowego lub optycznego na ekranie, czyli przez ok 3-5 sec. Podobnie jest z przyciskiem ASC. Zapewne w instrukcji jest to opisane.
congito - 20-10-2013, 17:19

Podczas jazdy przytrzymuje ponad 1 min i zero reakcji, wybierak w pozycji"P" trzymam też ponad 1min.
Podejrzewam że przycisk jest uszkodzony.
Śmieszne a zarazem smutne bo odebrałem go z salonu 5 dni temu - jeżeli to przycisk lub może ktoś wie więcej co robię nie tak.
Z góry dziękuje za pomoc.

mitsu00 - 20-10-2013, 17:59

congito napisał/a:
Podczas jazdy przytrzymuje ponad 1 min i zero reakcji, wybierak w pozycji"P" trzymam też ponad 1min.
Podejrzewam że przycisk jest uszkodzony.
Śmieszne a zarazem smutne bo odebrałem go z salonu 5 dni temu - jeżeli to przycisk lub może ktoś wie więcej co robię nie tak.
Z góry dziękuje za pomoc.
A napewno da sie to wylaczyc na 100%? Moze na nie wszystkich rynkach ta funkcja jest do wylaczenia? Tresc instrukcji obslugi jest ogolna i nawiazuje do danego modelu z zastrzezeniem ze nie wszystkie funkcje sa dostepne na kazdym rynku.
DJ Fazi - 20-10-2013, 20:41

Uwaga w Mitsu jest takie zabezpieczenie że musi być zapięty pas kierowcy i ewentualnie pasażera + ZACIĄGNIĘTY HEBEL RĘCZNY.
Może to jest powodem ?

congito - 20-10-2013, 22:11

"Uwaga w Mitsu jest takie zabezpieczenie że musi być zapięty pas kierowcy i ewentualnie pasażera + ZACIĄGNIĘTY HEBEL RĘCZNY.
Może to jest powodem ?"

Niestety z zaciągniętym heblem - też nie udało się wyłączyć AS&G :(

mitsu00 - 20-10-2013, 22:53

congito napisał/a:
"Uwaga w Mitsu jest takie zabezpieczenie że musi być zapięty pas kierowcy i ewentualnie pasażera + ZACIĄGNIĘTY HEBEL RĘCZNY.
Może to jest powodem ?"

Niestety z zaciągniętym heblem - też nie udało się wyłączyć AS&G :(
W takim razie jedz do ASO i pytaj jak to jest :D
Mac_Man1 - 21-10-2013, 11:04

congito napisał/a:
Podczas jazdy przytrzymuje ponad 1 min i zero reakcji, wybierak w pozycji"P" trzymam też ponad 1min.
Podejrzewam że przycisk jest uszkodzony.
Śmieszne a zarazem smutne bo odebrałem go z salonu 5 dni temu - jeżeli to przycisk lub może ktoś wie więcej co robię nie tak.
Z góry dziękuje za pomoc.


Powinno się wyłączyć od razu po wciśnięciu (krótkotrwałym, na uruchomionym silniku) przycisku AS&G OFF - powinien pojawić się komunikat na pulpicie (jak jest ON to zielony, OFF pomarańczowy), jeżeli nie to coś jest ne tak ... no chyba, że mówimy o pernamentu wyłączeniu ... to sam bym chciał wiedzieć ....

jurekschroda - 21-10-2013, 13:11

To jeszcze dorzucę, że AS&G można wyłączyć tak jak pisał Mac Man, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu , AS&G będzie znów aktywny. Czyli trzeba go każdorazowo wyłączać po uruchomieniu auta, jeśli ktoś tego nie lubi.
krzychu - 21-10-2013, 13:19

A nie wystarczy trzymanie sprzęgła wciśniętego po prostu? W jakich sytuacjach Wam to przeszkadza bo nie mogę sobie tego wyobrazić.... Jak stoję na przejeździe kolejowym to wrzucam luz - niech sobie gasi auto. Jak poruszam się w korku/czekam na światłach to nie "wylozowywuje" samochodu i nie gasi... Tak to chyba działa?

Aaaa no tak w skrzyni ręcznej, a w CVT kiedy gasi?

Mac_Man1 - 21-10-2013, 16:42

jurekschroda napisał/a:
To jeszcze dorzucę, że AS&G można wyłączyć tak jak pisał Mac Man, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu , AS&G będzie znów aktywny. Czyli trzeba go każdorazowo wyłączać po uruchomieniu auta, jeśli ktoś tego nie lubi.


Wszystko się zgadza ... niestety. Pytałem w serwisie czy nie mają jakiegoś sposobu, że to wyłączyć na stałe albo odwrócić działanie tzn. domyślnie wyłączony a jak ktoś lubi to może włączyć. Powiedziano mi, że nie da się ... a szkoda bo o ile jestem umiarkowanym "proeko" to w OIII jest to trochę niedopracowane (według mnie). W lecie jak klima + system audio obciążąją akumulator to wyłączenie rzadko trwa cały np. postój na światłach. Tzn. zatrzymuje się i samochód gaśnie ale po chwili się uruchamia, bo pewnie uznaje, że jest za duży pobór energii .... jest to bezsensowne i irytujące. Bo o ile w chwili ruszania uruchomienie silnika jest prawie niezauważalne to podczas postoju jak najbardziej. Ciekawi mnie jak to działa u innych?

[ Dodano: 21-10-2013, 16:46 ]
krzychu napisał/a:
A nie wystarczy trzymanie sprzęgła wciśniętego po prostu? W jakich sytuacjach Wam to przeszkadza bo nie mogę sobie tego wyobrazić.... Jak stoję na przejeździe kolejowym to wrzucam luz - niech sobie gasi auto. Jak poruszam się w korku/czekam na światłach to nie "wylozowywuje" samochodu i nie gasi... Tak to chyba działa?

Aaaa no tak w skrzyni ręcznej, a w CVT kiedy gasi?


Ze skrzynią CVT to rzeczywiście nie zadziała :wink:
Ale zauważyłem pewną prawidłowość i prosiłbym Forumowiczów, którzy mają podobny napęd i "prześwietny" system Stop@Go o sprawdzenia. Jeżeli nie dościskam hamulca "do spodu" (tam oczywiście gdzie to możliwe, pod górkę i z górki nie radzę :shock: ) to auto nie gaśnie ... może to tylko złudzenie.

emil_d - 21-10-2013, 22:09

W Audi A6 S&G działa tak jak w OIII - silnik gaśnie a po chwili się odpala bo mu brakuje prądu :)
borsak1 - 22-10-2013, 09:15

Mac_Man1 napisał/a:
jest to bezsensowne i irytujące. Bo o ile w chwili ruszania uruchomienie silnika jest prawie niezauważalne to podczas postoju jak najbardziej. Ciekawi mnie jak to działa u innych?

BMW ma identycznie, nie chodzi tu o oszczędzanie akumulatora a bardziej o coś co się nazywa komfort, tzn. jeśli silnik nie jest rozgrzany nie zacznie działąć S&G, jeśli masz ustawione na klimie 18 stopni i temp. nie została osiągnięta też nie zadziała S&G, takie założenia chyba wszystcy przyjmują.

congito - 30-10-2013, 06:20

Witam.
Wizyta w serwisie - przycisk wyłącza i załącz AS&G. Podobno był potrzebny " :roll: reset oprogramowania". :roll:

jurekschroda - 30-10-2013, 11:28

Czyli co ? Teraz już AS&G nie włącza się domyślnie po każdym uruchomieniu silnika ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group