To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat

tur - 04-11-2013, 22:43
Temat postu: Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat
Cześć,

1. Czy brudzą wam się na potęgę felgi z przodu ? U mnie przód jest brudny, tył - prawie idealnie czysty. Może się czepiam nieistotnych szczegółów, po prostu mnie to zaciekawiło.

2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.

Pozdrawiam,
Tomek

Wedrowiec - 04-11-2013, 22:54

1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale
2. tempomat włączasz po odpuszczeniu gazu. Zrób test, rozpędź się, odczekaj chwilę i dopiero wciśnij. Jak nie załapie / łapie losowo - to musisz udać się do serwisu

plecho1 - 04-11-2013, 22:54

1. Przednie hamulce hamuje mocniej niż tylne więc wytwarza się tam więcej pyłu z klocków niż z tyłu a jeśli z tyłu masz bębny, to na felgach nie zobaczysz w ogóle pyłu. Ma na to wpływ także styl jazdy, często młodzi kierowcy więcej hamują hamulcami kiedy można biegami.
Trik - 05-11-2013, 01:11

Ale z tyłu są tarczo-bębny.
Ogólnie hamujesz zbyt delikatnie, temu bardziej pracuje Ci przód i z tego powodu masz większe zapylenie na przednich felgach. Staraj się częściej hamować do granicy włączenia ABS wówczas popracuje cały układ. Przy zbyt delikatnym traktowaniu hamulców w Lancerach bywały przypadki zapieczenia się cylinderków zacisków na tylnej osi, potem cylinderek się blokuje i nierównomiernie wycierają się klocki, a nawet przegrzewa tarcze. I wydatek murowany. Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru :mrgreen: .

krzychu - 05-11-2013, 06:56

Trik napisał/a:
Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru :mrgreen: .


E tam nie przesadzaj bo po katowaniu to murowana wymiana przednich tarcz. Wystarczy raz na jakiś czas (tak co miesiąc może dwa) jak jest pusta okazja na drodze to tak ze setki wcisnąć mocno, żeby się ASB włączył i zazwyczaj trzeba jeszcze docisnąć żeby tył zaczął hamować tak ja ma hamować...

Bo jak się lekko hamuje (emerycko) to tył może w ogóle nie pracować, a wtedy cylinderek to raz, ale prowadniczki się zastoją i po naciśnięciu zostaną co doprowadzi do jednostronnego przegrzania tarczy i zwichrowania.

A przednie koła się zawsze będą mocniej piliły, ale z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo zależy od wilgotności. Teraz zazwyczaj jest koło 90%, a wtedy ten cały pył się przykleja. Latem po prostu się nie przykleja. A klocki i tarcze w ASX-ie są jakieś inne. Znaczy rzadziej się wichrują niż w OII czy Lancerze.

Krzych1 - 05-11-2013, 08:15

Jeżeli dobrze pamiętam, tempomat włącza się dopiero od 40 km/h.
szczypior77 - 15-11-2015, 14:02

Wedrowiec napisał/a:
1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale


Cześć, czeka mnie wymiana. Co polecasz?

vavoom - 15-11-2015, 16:17

tur napisał/a:
2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji

Tempomat aktywujesz przyciskiem, który zmniejsza prędkość ("coast/set" a nie "acc/res")

Wedrowiec - 15-11-2015, 17:49

szczypior77 napisał/a:
Wedrowiec napisał/a:
1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale


Cześć, czeka mnie wymiana. Co polecasz?

też wymieniam, pojutrze. Zamówione i odebrane


klocki przód
http://henkiel.com.pl/690...B4388---PRZOD-?
klocki tył
http://henkiel.com.pl/709...ER---OS-TYLNA-?
tarcze przód ferodo
http://henkiel.com.pl/731...--OS-PRZEDNIA-?
TARCZE TYŁ FERODO NIE OSIĄGALNE
POLECAM TARCZE BOSCH 140ZŁ SZT LUB TAŃSZE ABE CENA 105ZŁ SZT
PROSZĘ ZADZWONIĆ TEL. 601472084

to wyżej mail ze sklepu (nr tel. też do sklepu, nie do mnie ;) )

booli - 29-11-2015, 11:18
Temat postu: Re: Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat
tur napisał/a:

2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.


W instrukcji jest napisane jak obsługiwać tempomat:

Założenia:
- najwyższy bieg
- prędkosc powyzej 60km/h

Uruchamia sie go przez wlaczenie samego tempomatu (zapalona dioda cruise contro), a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu.

Wedrowiec - 29-11-2015, 15:21

Cytat:
a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu

że co?
puszczasz gaz i wciskasz przycisk, wszystko (musi być włączone wcześniej cruise)

apot - 04-04-2016, 13:57

Tak jak pisze Wedrowiec.
Przycisk "w dół", odpuszczam gaz i działa bez zarzutu.

Przyciskiem "do góry" można przywrócić prędkość po odhamowaniu lub naciśnięciu "Cancel".

Używam regularnie i nigdy nie miałem problemu.

dziks - 04-09-2017, 14:57

1) są też klocki z mieszanki o niższym pyleniu - w poprzednim aucie zamieniłem standardowe na właśnie takie i problem brudnych felg zniknął.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group