To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - zima nadeszła - szpilka koła się zbiesiła

konklaw - 26-11-2013, 10:04
Temat postu: zima nadeszła - szpilka koła się zbiesiła
Witam wszystkich, Dziś przy wymianie koła urwała się szpilka. Mam problem ze znalezieniem nowych bo nigdzie nie mogę znaleźć rozmiaru tych szpilek. Ktoś pomoże lub podrzuci aukcję z właściwymi wymiarami?
BENNY777 - 26-11-2013, 12:22

http://allegro.pl/mitsubi...3670576947.html Pierwszy linka na portalu.
plecho1 - 26-11-2013, 13:44

Podejrzewam, że letnie koła masz na stalówkach przykręcanych takimi nakrętkami http://allegro.pl/nakretk...3732880751.html
Aby sytuacja ze szpilką się nie powtórzyła przy kolejnej zmianie kół polecam zmianą nakrętek na coś takiego http://allegro.pl/kpl-nak...3715070252.html
Takie pełne nakrętki chronią cały gwint przed zanieczyszczeniem przez co nie bedzie problemów z odkręceniem koła.

konklaw - 26-11-2013, 14:08

dzięki za szybką odpowiedź. Widziałem tą aukcję, ale trudno powiedzieć w jakim stanie są te szpilki. Myśłałem o zakupie nowych ale w tym celu muszę znać specyfikację. Po co kupować szrot jak za podobne pieniądze można mieć nowe?
plecho1 - 26-11-2013, 14:21

Brat do carismy kupował takie o długości 50 mm a średnica w miejscu montażu w piaście 14,5 mm. Być może do ciebie idą takie same. A co do używek, to mogą być luźne po ponownym montażu w piaście. Raczej nie opłaca się używanych kupować bo nowe są niewiele droższe.
konklaw - 26-11-2013, 20:21

oryginały chodzą po 35 zł, można dopasować zamienniki po 10 zł za sztukę ale trzeba wiedzieć jakie. Nikt nie pomoże z tymi wymiarami?
Bizi78 - 26-11-2013, 20:31

Napisz przód czy tył bo są chyba różne długości :wink: .
plecho1 - 26-11-2013, 20:33

A może wybij z piasty część szpilki która tam została, przecież i tak nie przykręciłeś na nią koła, to będziesz miał średnice montażu a długość zmierzysz od dobrych pozostałych.
konklaw - 27-11-2013, 13:47

przód, nie wiem czy jest jakaś różnica. Nie mogę tak zrobić bo wymieniać będzie mechanik, a nie mogę mu warsztatu blokować.
plecho1 - 27-11-2013, 16:00

Samo wybicie starej i zamontowanie nowej z przodu jest bardzo proste. Wystarczy zdjąć koło, jeśli to lewe koło to kierownicę skręcić maksymalnie w prawo a przy prawym w lewo i obrócić za tarczę tak aby urwana szpilka była od strony tyłu auta. Następnie trzeba wziąć jakiś pręt czy śrubę o średnicy od 8 mm do max 12 mm przystawić do urwanej szpilki i młotkiem wybić ją z piasty. Następnie wkładamy nową i wciągamy ją za pomocą oryginalnej nakrętki ewentualnie podkładając jakąś podkładkę dystansową jeśli nowa szpilka nie będzie cała gwintowana. Cała operacja nie powinna zająć więcej jak 30 min. Przed wybiciem warto się upewnić czy wybijana szpilka o nic nie zahaczy ale to dobrze powinno być widać. Jeśli czasem coś sam robisz przy aucie, to na pewno sobie poradzisz.
Bizi78 - 27-11-2013, 16:11

Według ruskiej stronki nr. OE to MR333844.
Niestety na necie nie znalazłem wymiarów.
Strona IC podaje tylko: M12 50mm.

konklaw - 30-11-2013, 10:50

plecho1 dzięki za podpowiedź, z tego co pisałeś nie trzeba rozbierać zacisku? jak obrócę tarczę tak żeby uszkodzona szpilka była w stronę tyłu będę tam miał pełny dostęp?
plecho1 - 30-11-2013, 11:12

W carismie tak było a jak u ciebie, to pewności nie mam ale raczej powinno być podobnie. Może skręć koło jak pisałem wcześniej i zajrzyj tam z pomoc a lusterka albo odkręć koło i się wszystko wyjaśni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group