To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Pajero II 4M40 (1999 rok) zapala i zdycha. Zapowietrza sie ?

majkiel76 - 02-12-2013, 12:40
Temat postu: Pajero II 4M40 (1999 rok) zapala i zdycha. Zapowietrza sie ?
Witam,

Mam problem z Mitsubisji Pajero polegający na tym że po tym jak postoi kilka dni w garażu (a ostatnio to juz wystarczyło 1 dzień) to odpala na chwile, na kilkanaście sekund i potem gaśnie - z braku paliwa i jestem tego po prostu pewien że chodzi o paliwo bo po prostyu "zdycha".

Pompowanie pompką na obudowie filtra paliwa pomaga ale trzeba sie napompować bardzo długo i bardzo długo nakręcić rozrusznikiem żeby w ogóle zapalił, czyli najpierw na jednym cylindrze, potem 2-óch i w końcu wchodzi na obroty a potrafi też zgasnąc i zabawa zaczyna się od nowa.

Po tym jak już się odpowietrzy to jeździ normalnie i przyśpiesza tak jak należy.

Podejrzewałem że może cofać się paliwo do zbiornika (mimo tego że nie ma żadnych plam paliwa na podłodze w garażu i nie ubywa paliwa ze zbiornika).
Zleciłem w warsztacie sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych ale mechanicy mówią że pompa wtryskowa najprawdopodobniej daje za małe ćiśnienie i dlatego nie zapala. Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ?

Nie mam powodu nie wierzyć - ale boje się czy nie będą mnie chcieli naciąć na koszty.

Jaki może być koszt regeneracji pompy (i czy w Pajero II to jest możliwe i praktykowane) ??

Pozdrawiam,
m@jkiel76

lukas 78 - 02-12-2013, 12:42

uszczelniacz na pompie
majkiel76 - 02-12-2013, 12:50

A ten uszczelniacz to jest jakas kosztowna rzecz ?? w której sekcji to jest ?? wysokiego czy niskiego ciśnienia ?? Ile może kosztować naprawa / wymiana (na warszawskie warunki) ??

Pozdrawiam i dziękuję za info.
m@jkiel76

jawaldek - 02-12-2013, 12:57

majkiel76 napisał/a:
A ten uszczelniacz to jest jakas kosztowna rzecz ??
rzecz względna :wink: ale coś koło 30zł
majkiel76 napisał/a:
Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ?
a potem chodzi już normalnie ?? jeśli tak to zmień warsztat bo
majkiel76 napisał/a:
ale boje się czy nie będą mnie chcieli naciąć na koszty.
. Sama wymiana nie jest kłopotliwa, kłopotliwe jest wyjęcie i prawidłowe zamontowanie pompy.
milo - 02-12-2013, 15:14

majkiel76 napisał/a:
Pompowanie pompką na obudowie filtra paliwa pomaga ale trzeba sie napompować bardzo długo i bardzo długo nakręcić rozrusznikiem żeby w ogóle zapalił, czyli najpierw na jednym cylindrze, potem 2-óch i w końcu wchodzi na obroty a potrafi też zgasnąc

Zalóż zaworek zwrotny między pompą a filtrem paliwa , czasem pompka ręczna a wniej membrana potrafi pęknać i powietrze dostaje sie do układu
Najprostszy sposób na noc podłącz z odzielnego zbiornika - butelki zasilanie wyżej pompy wtryskowej odpal troche pochodzi odpowietrzy sie i rano sprawdz jak zapala i czy paliwa nie ubyło przez noc bedziesz wiedział czy pompa już siada czy tylko wina z paliwem -zasilaniem i świece żarowe do przejrzenia :!:

[ Dodano: 02-12-2013, 15:17 ]
majkiel76 napisał/a:
mechanicy mówią że pompa wtryskowa najprawdopodobniej daje za małe ćiśnienie i dlatego nie zapala. Czy to wytłumaczenia jest prawdopodobne ?

Jak na gorącym tak by się działo to rozumiem ale na zimnym :shock: mało prawdopodobne że pompa :D

lukas 78 - 02-12-2013, 16:00

zaworki raczej nic nie pomogą :wink:
uszkodzony uszczelniacz w 4m40 to standard jak uwalona pompa w 3,2

michdru1 - 03-12-2013, 08:42

Mój tak drastycznych objawów nie miał, ale wymiana uszczelniacza pomogła w porannym rozruchu.
Kup uszczelniacz na "e-pajero" bo wymiana troche kosztuje i nie warto oszczedzać.
Mnie koszt wymiany uczynił 300pln-czyli b.mało.
Pozdrawiam

jawaldek - 03-12-2013, 09:55

http://www.oring.pl/ znając wymiar wyjdzie jeszcze taniej :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group