To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Kod 14 w Pajero 3.5

lesny - 14-12-2013, 19:08
Temat postu: Kod 14 w Pajero 3.5
Witam wszystkich, przedstawiam się i od razu pytam - może ktoś miał podobny przypadek.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero z 1999 roku z silnikiem 3,5 SOHC. Auto nabyłem parę miesięcy temu. Niby wszystko w nim ok, ale szarpało i rwało silnikim głównie na gazie. Ostatnio wymieniłem świece, kable i na gazie rewelacja, kopa ma solidnego i pracuje równiutko, natomiast na benzynie go muli, a czasami wręcz nie może wyjść powyżej 1000 obrotów i nieśmialo zapala się "check engine", a potem gaśnie, choć parametry pracy się nie poprawiają. Przekopałem wszystkie kable i złączki, wyczyściłem, odtłuściłem i w końcu na benzynie da sie jechać, na razie "check engine" brak, ale czuję, że to nie jest to. Po prostu na benzynie to ciągle muł w stosunku do gazu. A ..., i kiedyś jak wyjeździlem gaz do 0, nie moglem auta odpalić na benzynie. Też pokazał się "check engine" i kręcenie rozrusznikiem powodowało jedynie delikatne "tchnięcia" motoru, który z wielkimi problemami odpalił dopiero po około godzinie stygnięcia.

Komputer pokazuje kod 14 (jeśli dobrze czytamy) czyli 1 długi sygnał i 4 krótkie na kontrolce "check engine". Niestety nie mam zadnej dokumentacji tego auta więc proszę o info na temat:
1. Co oznacza ten kod?
2. Możliwe przyczyny problemu - czyli co jeszcze i w pierwszej kolejności przekopać?

Marcus65 - 15-12-2013, 18:13

Podepnę się pod temat, choć u mnie jest trochę inna historia... Do tego, że Check Engine zapala się po przełączeniu na gaz to już w zasadzie przywykłem. Ale zastanawia mnie, że temu przełączeniu towarzyszy też zaświecenie tej pomarańczowej "koneweczki". Poziom oleju jest ok. Macie pomysła, jaki może tu zachodzić związek?

Pozdro
Marcus

lukas 78 - 15-12-2013, 18:46

nie masz założonego emulatora i po odcięciu wtrysków komputer wariuje
piotr277 - 16-12-2013, 09:26

Marcus65, moim zdaniem związek może zachodzić w postaci niekorzystnego działania upływającego czasu i procesu starzenia :)
Czujnik poziomu oleju działa tak, że jego wskazania (dobry stan oleju / za niski stan) są brane pod uwagę dopiero po pewnym "nagrzaniu" silnika (nie pamiętam dokładnie ile st). Wcześniej kontrolka się nie zaświeci. Byc może zbiega sie to w czasie z momentem przełączenia auta na gaz. Czyli mógł rozsypać Ci się czujnik poziomu oleju. On się po prostu starzeje i się rozpada na części. Gorsza sprawa, że dzieje się to wewnątrz miski olejowej.. :?
A check-engine to już sprawa związana (pewnie) z instalacją gazową. Ale to musisz odczytać kod błędu, żeby wiedzieć więcej.

Marcus65 - 17-12-2013, 03:01

No, jeśli tak jest, jak prawisz, to tę kwestię można bardzo prosto zweryfikować - po prostu nie włączać gazu... Spróbuje i zamelduję o wynikach :)

Pozdro
Marcus

lesny - 20-12-2013, 12:00

tomek5 napisał/a:
Kod 14--czujnik położenia przepustnicy z przełącznikiem biegu jałowego {tłumaczenie z angielskiego} TPS...
http://www.autozone.com/a...900c15280054610


dziekuję za informacje, niestety jednak grzebanie przy czujniku niewiele jak na razie pomaga. Właściwie to na zimnym wszystko jest ok, auto zapala, wchodzi na obroty na benzynie itd. Problem zaczyna się jak silnik trochę się nagrzeje (ssanie się wyłącza i od razu jest gorzej), a całkowicie źle jest z odpalaniem na ciepłym silniku na benzynie. Z reguły po odpaleniu zamula silnik i wszystko uspakaja się dopiero po przełączeniu na gaz, ale są też takie sytuacje, że auto po prostu nie chce odpalić na benzynie, dając tylko lekkie sygnały ożywania, nawet długie kręcenie nic nie daje i udaje się dopiero odpalić auto po lekkim przestygnięciu. Jeśli ma ktos pomysł co może być przyczyną bardzo proszę o info.

Dla uzupełnienia; W ciągu dzisiejszego dnia przeprowadziłem kolejne testy i czujnik położenia przepustnicy raczej wykluczony, wrócil do pozycji wyjściowej. Ale co ciekawego po odłączeniu przepływomierza auto na benzynie mimo "check engine" chodzi znacznie lepiej, ma moc prawie taka jak na gazie i podobnie wkreca się na obroty. Gorzej to wyglada pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy ale jest i tak znacznie lepiej. Sprawdziłem 3 kolejne przepływomierze i za kazdym razem to samo, czyli po odłączeniu na benzynie znacznie lepiej, a na gazie po odłączeniu przepływomierza, oprócz falujących wolnych obrotów nie odczuwam prawie różnicy. Przepływomierz zatem też wykluczony

P.S. Może macie tez namiar na dobry warsztat, który mógłby zdiagnozować problem w okolicach Suchej Beskidzkiej ale nie problem jeśli będzie to w okolicach Wadowic, Żywca czy też Krakowa lub Bielska Białej

lesny - 22-12-2013, 09:40

ok, dzięki - a masz może jakis patent na to jak sprawdzić czy działa poprawnie?
lesny - 24-12-2013, 08:41

Dzięki, ale to niestety nie to. Napięcie jest ok, czujnik zmienia rezystancję wraz ze zmianą temperatury, czyli jest ok. Podejrzewamy ciśnienie paliwa, ale trochę niepokoi to, że na zimnym jest ok i silnik wkręca się normalnie na obroty. Po nagrzaniu się muli i jak pisałem pomaga wypięcie przepływomierza,

Gdyby ktos miał inny pomysł proszę o posty. Tymczasem życzę Wesołych Świąt.

[ Dodano: 14-01-2014, 17:46 ]
witam,

czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie powinno być być właściwe ciśnienie paliwa w Pajero II 3,5l SOHC z 1999 roku.

piotr277 - 16-01-2014, 10:11

Marcus65, no i co? ustaliłeś coś z tą kontrolką?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group