[02-06]Lancer CS0 - skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg
bacyk - 25-01-2014, 08:16 Temat postu: skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg Witam Kolegów,
Zwracam sie z prośbą o pomoc w diagnozie usterki polgajacej na wypadaniu 1,3,5 biegu, przy czym 2,4 i wsteczny wchodzą i ,, siedzą'' bez problemu. Usterka ujawnila sie wczoraj rano- po pierwszej mroznej nocy' -15°. Auto po odpaleniu i probie wlozenia 1 biegu nie zapinalo biegu- trzeba bylo go fizycznie przytrzymac. To samo z 3 ii 5 biegiem. Auto wstawilem do cieplego garazu i po 3 godz skrzynia zaczela pracować poprawnie. Pojechalem. Pojechalem od razu zmienic olej (2m- ce wcześniej zmieniłem olej w skrzyni na Motul gear 300 75w-90). Wczoraj zalalem mobila o tych samych parametrach i bylo ok póki auto było cieple. Dzis rano problem powrócił. Skrzynia nie wyje, do tej pory biegi wpinaly sie bez problemu (poza 2 ktora na zimnym aucie haczyla). Auto ma 146k przebiegu. Prosze o pomoc.
Dziękuję
Bartek
milo - 25-01-2014, 08:32
Sprawdz mocowanie linek przy skrzyni , bo ewidentnie jak wrzucasz 1,3,5 to to linka przy skrzyni wysuwa sie i powoduje wrzucenie biegu wychodzi na to że za mało sie wysuwa może to być spowodowane niska temperaturą i zła regulacją ciegieł
rudi88 - 25-01-2014, 14:32
Miałem to samo w zeszłym roku na wiosnę. Jak mrozy i śnieg się skończyły to i problem z linkami zniknął. Ja jeździłem po prostu trzymając dźwignię zmiany biegów, po kilku minutach jazdy zawsze ustępowało.W tym roku na razie się nie pojawiło ale syfu na drogach mniej.
Youtro - 25-01-2014, 16:15
Dokładnie tak jak milo pisze, problem tkwi w linkach.
bacyk - 27-01-2014, 07:50
Panowie,
Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,
Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,
Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.
Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!
Pozdrawiam,
Bartek
adam1993 - 28-12-2014, 22:07
Witajcie, odświeżam temat bo mam identyczny problem od 3-4 dni (jak przyszły mrozy). Koledzy, wiecie może jak się do tych linek dostać ? Co gdzie i jak trzeba ściągnąć ? Tunel zdemontować i starczy czy coś więcej np. od spodu ?
Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam, Adam.
P.S. Jak zdemontować tunel? Przyznam że nigdy się nie bawiłem, a nie chcę niczego uszkodzić/połamać.
[ Dodano: 30-12-2014, 17:01 ]
Jest ktoś w stanie mi pomóc : )?
Paput - 04-03-2016, 17:38
bacyk napisał/a: | Panowie,
Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,
Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,
Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.
Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!
Pozdrawiam,
Bartek |
te sam motor jest w Outlanderze 1? Mi czasem jak pociągne lewarek na 1 biegu to wyskakuje tenże Gdzie były linki smarowane? Od strony skrzyni? Te linki które są przy cięgnach?
Carloss - 21-06-2016, 12:23
Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..
[ Dodano: 21-06-2016, 12:24 ]
Dodam tylko że nie tak dawno wymieniłem sprzęgło i olej, ale wcześniej było tak samo..
jng - 12-09-2016, 19:19
Carloss napisał/a: | Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny.. |
Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację.
radzik2008 - 28-01-2017, 14:13
witam, to ze na linkach nie ma regulacji ani od strony silnika ani od strony lewarka zmiany biegow to sie zgadza, ale nie oznacza to ze nie mozna wyregulowac, u mnie nie dalo sie ruszyc bez trzymania reka lewarka na 1, 3 tez trzeba bylo przytrzymac, reguluje sie mocowanie, to ktore trzyma linki, 2 sroby popuscic i ustawic, w moim przypadku trzeba bylo cale mocowanie przesunac w lewo patrzac od przodu samochodu, 10 min roboty i biegi pieknie wchodza
Mowie tu o mitsubishi outlander I
Carloss - 30-01-2017, 12:37
jng napisał/a: | Carloss napisał/a: | Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny.. |
Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację. |
Niestety, przez pracę i ciągłe mrozy nie jestem w stanie nic przy nim zrobić.. ale może faktycznie cała przyczyna tkwi w tych linkach ?
Regulacja, smarowanie i może minie, ale czy to nie zbyt piękne, aby było prawdziwe ?
Może choć raz, nie
Tyle że u mnie jak się rozgrzeje, to jest prawie dobrze - czyli zupełnie inaczej jak na zimnym i wtedy biegi wchodzą praktycznie lekko, a zgrzyt zdarza się tylko na bardzo wysokich obrotach i przy szybkiej zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3.
|
|
|