To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg

bacyk - 25-01-2014, 08:16
Temat postu: skrzynia biegow- wyskakuja 1 3 5 bieg
Witam Kolegów,

Zwracam sie z prośbą o pomoc w diagnozie usterki polgajacej na wypadaniu 1,3,5 biegu, przy czym 2,4 i wsteczny wchodzą i ,, siedzą'' bez problemu. Usterka ujawnila sie wczoraj rano- po pierwszej mroznej nocy' -15°. Auto po odpaleniu i probie wlozenia 1 biegu nie zapinalo biegu- trzeba bylo go fizycznie przytrzymac. To samo z 3 ii 5 biegiem. Auto wstawilem do cieplego garazu i po 3 godz skrzynia zaczela pracować poprawnie. Pojechalem. Pojechalem od razu zmienic olej (2m- ce wcześniej zmieniłem olej w skrzyni na Motul gear 300 75w-90). Wczoraj zalalem mobila o tych samych parametrach i bylo ok póki auto było cieple. Dzis rano problem powrócił. Skrzynia nie wyje, do tej pory biegi wpinaly sie bez problemu (poza 2 ktora na zimnym aucie haczyla). Auto ma 146k przebiegu. Prosze o pomoc.

Dziękuję

Bartek

milo - 25-01-2014, 08:32

Sprawdz mocowanie linek przy skrzyni , bo ewidentnie jak wrzucasz 1,3,5 to to linka przy skrzyni wysuwa sie i powoduje wrzucenie biegu wychodzi na to że za mało sie wysuwa może to być spowodowane niska temperaturą i zła regulacją ciegieł
rudi88 - 25-01-2014, 14:32

Miałem to samo w zeszłym roku na wiosnę. Jak mrozy i śnieg się skończyły to i problem z linkami zniknął. Ja jeździłem po prostu trzymając dźwignię zmiany biegów, po kilku minutach jazdy zawsze ustępowało.W tym roku na razie się nie pojawiło ale syfu na drogach mniej.
Youtro - 25-01-2014, 16:15

Dokładnie tak jak milo pisze, problem tkwi w linkach.
bacyk - 27-01-2014, 07:50

Panowie,

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek

[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,

Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.

Pozdrawiam,

Bartek

[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,

Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.

Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!

Pozdrawiam,

Bartek

adam1993 - 28-12-2014, 22:07

Witajcie, odświeżam temat bo mam identyczny problem od 3-4 dni (jak przyszły mrozy). Koledzy, wiecie może jak się do tych linek dostać ? Co gdzie i jak trzeba ściągnąć ? Tunel zdemontować i starczy czy coś więcej np. od spodu ?
Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam, Adam.

P.S. Jak zdemontować tunel? Przyznam że nigdy się nie bawiłem, a nie chcę niczego uszkodzić/połamać.

[ Dodano: 30-12-2014, 17:01 ]
Jest ktoś w stanie mi pomóc : )?

Paput - 04-03-2016, 17:38

bacyk napisał/a:
Panowie,

Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki.
Jutro jadę do mechanika i będziemy radzić- wiele wskazuje na to, że faktycznie problem tkwi w linkach. Podobno poduszka pod skrzynią też może mieć wpływ, ta jednak była wymieniana parę miesięcy wcześniej. Poinformuję jak się sprawa zakończyła.
Bardzo Wam dziękuję!
Pozdrawiam,
Bartek

[ Dodano: 28-01-2014, 12:17 ]
Panowie,

Mały update- dzwonił mechanik z informacją o braku możliwości regulacji linek przy skrzyni.
Linki podobno są pordzewiałem, psiknął szprejem konserwującym i podobno chodzą po tym zabiegu malinowo.
Zrobił zdjęcia i jak je zdobędę to wrzucę.
Koledzy, którzy przerabiali ten smutny temat- potwierdzacie brak możliwości regulacji linek w skrzyni Lancera 2.0? Skrzynia F5M42 bodajże.
Mam nadzieję, że u mnie była to jedynie kwestia ich kondycji i teraz po spsikaniu, będzie hulać wajcha jak złoto.

Pozdrawiam,

Bartek

[ Dodano: 30-01-2014, 15:50 ]
Witam,

Problem rozwiązany- jego przyczyną były skorodowane linki biegnące od lewarka do skrzni oraz sparciałe gumowe tuleje na tychże.
Pomogło oczyszczenie i potraktowanie szprejem konserwujących linek i skrzynia chodzi jak marzenie.
BTW- nie ma możliwości regulacji samych linek, jak również wybieraka skrzyni.

Kolegom, którzy udzielili mi wskazówek WIELKI DZIĘKI!

Pozdrawiam,

Bartek

te sam motor jest w Outlanderze 1? Mi czasem jak pociągne lewarek na 1 biegu to wyskakuje tenże :evil: Gdzie były linki smarowane? Od strony skrzyni? Te linki które są przy cięgnach?

Carloss - 21-06-2016, 12:23

Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

[ Dodano: 21-06-2016, 12:24 ]
Dodam tylko że nie tak dawno wymieniłem sprzęgło i olej, ale wcześniej było tak samo..

jng - 12-09-2016, 19:19

Carloss napisał/a:
Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację.

radzik2008 - 28-01-2017, 14:13

witam, to ze na linkach nie ma regulacji ani od strony silnika ani od strony lewarka zmiany biegow to sie zgadza, ale nie oznacza to ze nie mozna wyregulowac, u mnie nie dalo sie ruszyc bez trzymania reka lewarka na 1, 3 tez trzeba bylo przytrzymac, reguluje sie mocowanie, to ktore trzyma linki, 2 sroby popuscic i ustawic, w moim przypadku trzeba bylo cale mocowanie przesunac w lewo patrzac od przodu samochodu, 10 min roboty i biegi pieknie wchodza
Mowie tu o mitsubishi outlander I

Carloss - 30-01-2017, 12:37

jng napisał/a:
Carloss napisał/a:
Ciekawe czy miało by to coś wspólnego z bardzo ciężkim wchodzeniem drugiego biegu i trochę ciężkim trzeciego. Ostatnio kilka razy też nie chciał mi wejść wsteczny..

Podziałałeś coś? Mam podobnie do Ciebie, dwója często wchodzi ciężko, czasem trójka też. Znajdę chwilę czasu to wbiję na kanał i spróbuję wyczyścić i nasmarować cięgna i linki. Skończę to dam relację.


Niestety, przez pracę i ciągłe mrozy nie jestem w stanie nic przy nim zrobić.. ale może faktycznie cała przyczyna tkwi w tych linkach ?
Regulacja, smarowanie i może minie, ale czy to nie zbyt piękne, aby było prawdziwe ?
Może choć raz, nie :roll:

Tyle że u mnie jak się rozgrzeje, to jest prawie dobrze - czyli zupełnie inaczej jak na zimnym i wtedy biegi wchodzą praktycznie lekko, a zgrzyt zdarza się tylko na bardzo wysokich obrotach i przy szybkiej zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group