Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach
Daro - 27-01-2014, 17:19 Temat postu: [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach Czesc Wam,
Pierwszy problem z glowy, pora wziac sie za drugi. Auto szarpie na niskich obrotach, typowo, jak tocze sie na dwojce I chce podjechac do przodu. Dzieje sie to mniej wiecej do 2000 obrotow, powyzej nie ma problem. Jakies pomysly, gdzie szukac przyczyny?
milo - 27-01-2014, 18:07
Na pierwszy rzut sprawdz poduszki silnika i skrzyni
robertdg - 27-01-2014, 18:46
Sprawdź układ wysokiego napięcia na obecność przebić
eve1988 - 27-01-2014, 23:10
No właśnie przewody lub fajkocewki w pierwszej kolejności.
Daro - 28-01-2014, 10:45
Dzieki za pomoc
A myslicie, ze warto podlaczyc do komputera diagnostycznego?
W jaki sposob sprawdzic uklad wysokiego napiecia?
plecho1 - 28-01-2014, 11:07
Wykręć i obejrzyj świece, czy wszystkie są suche i ładnie wypalone. Jeśli któraś będzie okopcona czarną sadzą, to może świadczyć, że ten cylinder niedomaga. W takiej sytuacji warto dokładnie obejrzeć przewody lub fajki czy nie ma na nich jasnego nalotu co mogło by świadczyć o przebiciu w tym miejscu. Napisz też kiedy były wymieniane świece zapłonowe i przewody czy też fajki.
Jeśli kontrolka silnika nie świeci się na pracującym silniku, to raczej nie ma żadnych błędów i raczej nic ciekawego się nie dowiesz po podłączeniu pod komputer. Możesz z ciekawości sprawdzić, czy nie ma zapisanych błędów w pamięci komputera, łatwo to zrobić samemu za pomocą kawałka drucika którym mostkuje się piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym, następnie po włączeniu zapłonu kontrolka silnika zacznie mrugać. Tu masz opisane jak to zrobić
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki...p=985146#985146
Daro - 28-01-2014, 13:18
No kiedy byly wymieniane to niestety nie wiem, bo dopiero co kupilem samochod.. Kontrolka sie nie swieci, pytam tylko, bo zastanawialem sie nad sonda lambda, a nie wiem, czy mozna inaczej ja zdiagnozowac
robertdg - 28-01-2014, 13:59
Najlepiej zrosic przewody i cewki delikatnie wodą, odpalic silnik i zaobserwować, dobrze widać po zmroku
eve1988 - 28-01-2014, 23:03
Daro, gdyby to była sonda to miał byś wieksze spalanie, ubytek mocy i spaliny by były nie takie jak potrzeba no i swiecil by sie check.
większośc przyczyn szarpania związane jest z układem zapłonowym tak jak mówił robertdg po zmroku sprawdzić czy nie ma przebić na przewodach i cewkach.
Daro - 18-02-2014, 17:22
Po przejrzeniu okazalo sie, ze jakims cudem szczelina w swiecach byla powiekszona z 9mm do nawet 13 mm, po usunieciu tego problem praktycznie sie rozwiazal
mwitek - 01-12-2014, 14:10
Czyli jednoznacznie wina świec,
piszesz 0,9 a w polecanych świecach NGK NGK BKR6E-11 jest 1,1
W każdym razie u mnie problem identyczny. Za godzinkę będę miał wymienione świece to się okaże czy to to.
Edyta:
Już po wymianie. Problem jakby zniknął. Przejechałem co prawda dopiero 5 km od mechanika, ale sprawdziłem sytuacje przy których na starych świecach przerywało - teraz luz, malina wszystko śmiga.
[ Dodano: 12-01-2015, 10:56 ]
Miesiąc po wymianie świec i znów czuje to szarpanie. Co prawda w mniejszym stopniu i raczej przy nie rozgrzanym silniku, jak się rozgrzeje jest lepiej.
Czy to znów wina świec? Po miesiącu? świeczki NGK.
Fachowiec jak wymieniał dokręcał bez klucza dynamometrycznego. To aż tak istotne?
|
|
|