To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach

Daro - 27-01-2014, 17:19
Temat postu: [Cari 1.6] Szarpanie na niskich obrotach
Czesc Wam,

Pierwszy problem z glowy, pora wziac sie za drugi. Auto szarpie na niskich obrotach, typowo, jak tocze sie na dwojce I chce podjechac do przodu. Dzieje sie to mniej wiecej do 2000 obrotow, powyzej nie ma problem. Jakies pomysly, gdzie szukac przyczyny?

milo - 27-01-2014, 18:07

Na pierwszy rzut sprawdz poduszki silnika i skrzyni :)
robertdg - 27-01-2014, 18:46

Sprawdź układ wysokiego napięcia na obecność przebić
eve1988 - 27-01-2014, 23:10

No właśnie przewody lub fajkocewki w pierwszej kolejności.
Daro - 28-01-2014, 10:45

Dzieki za pomoc

A myslicie, ze warto podlaczyc do komputera diagnostycznego?
W jaki sposob sprawdzic uklad wysokiego napiecia?

plecho1 - 28-01-2014, 11:07

Wykręć i obejrzyj świece, czy wszystkie są suche i ładnie wypalone. Jeśli któraś będzie okopcona czarną sadzą, to może świadczyć, że ten cylinder niedomaga. W takiej sytuacji warto dokładnie obejrzeć przewody lub fajki czy nie ma na nich jasnego nalotu co mogło by świadczyć o przebiciu w tym miejscu. Napisz też kiedy były wymieniane świece zapłonowe i przewody czy też fajki.
Jeśli kontrolka silnika nie świeci się na pracującym silniku, to raczej nie ma żadnych błędów i raczej nic ciekawego się nie dowiesz po podłączeniu pod komputer. Możesz z ciekawości sprawdzić, czy nie ma zapisanych błędów w pamięci komputera, łatwo to zrobić samemu za pomocą kawałka drucika którym mostkuje się piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym, następnie po włączeniu zapłonu kontrolka silnika zacznie mrugać. Tu masz opisane jak to zrobić
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki...p=985146#985146

Daro - 28-01-2014, 13:18

No kiedy byly wymieniane to niestety nie wiem, bo dopiero co kupilem samochod.. Kontrolka sie nie swieci, pytam tylko, bo zastanawialem sie nad sonda lambda, a nie wiem, czy mozna inaczej ja zdiagnozowac
robertdg - 28-01-2014, 13:59

Najlepiej zrosic przewody i cewki delikatnie wodą, odpalic silnik i zaobserwować, dobrze widać po zmroku ;-)
eve1988 - 28-01-2014, 23:03

Daro, gdyby to była sonda to miał byś wieksze spalanie, ubytek mocy i spaliny by były nie takie jak potrzeba no i swiecil by sie check.
większośc przyczyn szarpania związane jest z układem zapłonowym tak jak mówił robertdg po zmroku sprawdzić czy nie ma przebić na przewodach i cewkach.

Daro - 18-02-2014, 17:22

Po przejrzeniu okazalo sie, ze jakims cudem szczelina w swiecach byla powiekszona z 9mm do nawet 13 mm, po usunieciu tego problem praktycznie sie rozwiazal
mwitek - 01-12-2014, 14:10

Czyli jednoznacznie wina świec,

piszesz 0,9 a w polecanych świecach NGK NGK BKR6E-11 jest 1,1 :D

W każdym razie u mnie problem identyczny. Za godzinkę będę miał wymienione świece to się okaże czy to to.

Edyta:

Już po wymianie. Problem jakby zniknął. Przejechałem co prawda dopiero 5 km od mechanika, ale sprawdziłem sytuacje przy których na starych świecach przerywało - teraz luz, malina wszystko śmiga.

[ Dodano: 12-01-2015, 10:56 ]
Miesiąc po wymianie świec i znów czuje to szarpanie. Co prawda w mniejszym stopniu i raczej przy nie rozgrzanym silniku, jak się rozgrzeje jest lepiej.

Czy to znów wina świec? Po miesiącu? świeczki NGK.

Fachowiec jak wymieniał dokręcał bez klucza dynamometrycznego. To aż tak istotne?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group