To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Immobilizer - tryb serwisowy (?)

owp - 29-01-2014, 12:20
Temat postu: Immobilizer - tryb serwisowy (?)
Witam wszystkich serdecznie, jako że jestem tu pierwszy raz :)
Posiadam Lancera 1.8 z 2009r., ostatnio miałem spore przeboje z kluczykiem - po dwóch dobach stania pod domem samochód nie chciał odpalić. Naładowałem akumulator, dalej nic, na kablach też nie, na popych też nie. Pomyślałem o immo, ale nie mogłem za nic znaleźć klucza matki, więc odholowałem auto do serwisu. Namęczyli się i nic, wymienili rozusznik i nic, w końcu po paru dniach znalazłem klucz, zawiozłem i działa.
Dorobienie klucza to ok 250zl bez pilota (u mnie centralny nie działa z kluczyka, więc opcja odpada) w serwisie ceny z kosmosu.
Wyczytałem w internecie, że jest ryb serwisowy immo, czy ktoś wie jak się to uruchamia i czy w ogóle jest coś takiego możliwe w naszym aucie?
Stary kluczyk mi działa, tylko nie rozbraja immobilizera, więc jeśli by się dało to cholerstwo wyłączyć, to by było dobrze, teraz jeżdżę z tym głównym kluczem, ale jak się zgubi to kaplica (a czasem żona jeździ, więc ryzyko podwójne ;) ).
Pozdrawiam
owp

krzychu - 29-01-2014, 12:28

No to potrzebujesz samą pastylkę immobilizera do tego popsutego klucza. Wystarczy poszukać machera co Ci odczyta z dobrego klucza i zaprogramuje nową pastylkę do uszkodzonego klucza.
michalcjo - 29-01-2014, 16:38

Fajny serwis, który najpierw wymienia dobrą część na dobrą a później klient przychodzi z gotową odpowiedzią. ASO w tym przypadku nie oznacza autoryzacji tylko ASObie wymienimy moze się uda.
Zrób klona z klucza matki i po robocie

owp - 29-01-2014, 17:07

Byłem u fachmana, tej pastylki nie da się (albo on nie umie) dorobić, ma inne - ale się nie mieszczą do oryginalnego kluczyka.
Michalcjo - no też nie jestem pewien co do rozrusznika, ale faktem jest, ze jak pożyczałem koledze samochód to się dziwił, że słabo odpala, więc może coś z nim było nie tak. Choć z drugiej strony nie widzę specjalnej różnicy... Mam nadzieję, że faktycznie wymienili (czy zregenerowali raczej).
Odnośnie klona - fachman mi powiedział, że nie ma czegoś takiego jak klucz matka i że dorabiają z każdego klucza, więc pomyślałem, ze ten dorobiony (bez pilota) mogę trzymać jako zapas a jeździć z oryginalnym. Ale czy to prawda?

Trik - 29-01-2014, 18:11

Z kluczykami to prawda. Przy zakupie dostaje się tylko 2 komplety kluczy. Niema kluczyka matki chyba że masz KOS-a, czy jak on tam.
plecho1 - 29-01-2014, 21:13

Ciekawe czy przy kupnie nowego auta fabryczny immobiliser można dezaktywować? Najczęściej dla właściciela, szczególnie w późniejszym czasie, jest z nim więcej problemów jak pożytku bo jeśli ktoś kradnie takie auto to i tak potrafi takie zabezpieczenie bardzo szybko wyłączyć. O wiele skuteczniejsze są zabezpieczenia niestandardowe na pewno potrafią bardziej utrudnić odpalenie dla złodzieja specjalisty.
Uwex - 30-01-2014, 08:26

owp- no to daj dorobić nowy kluczyk, taki co zmieści tę pastylkę. Co za różnica- ważne żeby działało. Można kupić surowy i dorobić według tego co ci został.
owp - 30-01-2014, 08:30

Uwex - chodzi o to, że w dorobionym nie działa pilot i centralny zamek.
Zastanawiam się, czy kod do kluczyka kopiuje się z drugiego, czy nie jest potrzebny drugi kluczyk w ogóle - gość mówił, że muszę przyjechać autem.
W takim razie mógłbym nie dorabiać w ogóle, bo z tego zepsutego zawsze można dorobić trzpień, a immo zgrać z auta (jeśli tak się to robi).
Nie ukrywam, że mam w tym miesiącu trochę wydatków, więc kombinuję...
Plecho- też się zastanawiam, może to jak ze szczepionką - wszyscy mają, więc złodziejaszki nawet nie próbują już kraść, a prawdziwi złodzieje wszystko ukradną... Tylko chyba nie Lancery :)

krzychu - 30-01-2014, 08:31

owp - co znaczy nie mieści? Może wystarczy trochę tam jakimś frezem w plastiku podtoczyć? Duża jest różnica?

Może da się wykorzystać got z tego klucza, przełożyć do jakiejś innej obudowy...? Albo poszukaj machera co ma mniejsze pastylki...

owp napisał/a:
Uwex - chodzi o to, że w dorobionym nie działa pilot i centralny zamek.


Znaczy ten co Ci nie działa to już jest jakiś nie oryginalny? Co znaczy pilot i centralny? Chodzi o guziki do otwierania i zamykania czy o coś jeszcze? Te guziki zdaje się można samemu jakąś kombinacją zaprogramować do samochodu... To są 2 różne rzeczy immobilizer i pilot do centralnego.

owp - 30-01-2014, 08:39

Nie mieści się - oryginalnie jest taka okrągła (a może kwadratowa) pastylka, nieorginalnie jest w kształcie walca - wystaje o jakieś 5mm, grota nie da się przełożyć, bo zalany. Może ktoś inny faktycznie porafi...
Klucz co nie działa jest oryginalny, ten dorobiony miałby być bez pilota. Z centralnym chodzi mi o to, że działa tylko z pilota, a nie wkładając kluczyk do zamka i przekręcając.

Uwex - 30-01-2014, 08:49

owp napisał/a:
Zastanawiam się, czy kod do kluczyka kopiuje się z drugiego, czy nie jest potrzebny drugi kluczyk w ogóle - gość mówił, że muszę przyjechać autem.


już się pogubiłem- czyli masz: 1 kluczyk oryginalny- działa, 1 kluczyk oryginalny- nie działa, 1 kluczyk dorobiony- nie działa ? mówimy o elektronice ., tak ?

owp - 30-01-2014, 08:59

Mam 2 kluczyki oryginalne, z czego w jednym zepsuł się moduł odbezpieczający immobilizer (można otworzyc auto, ale nie można zapalić silnika). Zastanawiam się nad dorobieniem kluczyka, tylko że ten za 250zł jest w opcji bez pilota (ale z modułem do immo).
krzychu - 30-01-2014, 09:01

Poszukaj kogoś kto ma odpowiedniej wielkości pastylkę do immobilizera... A jak nie to spróbuj wyrzeźbić w kluczy tyle miejsca...
Uwex - 30-01-2014, 11:18

owp- coś to wszystko pokręcone, bo :
owp napisał/a:
Klucz co nie działa jest oryginalny, ten dorobiony miałby być bez pilota. Z centralnym chodzi mi o to, że działa tylko z pilota, a nie wkładając kluczyk do zamka i przekręcając.


czyli klucz nie odblokowuje immobilizera (nie można odpalić silnika), ale otwierasz nim drzwi (centralny zamek) z pilota, ale nie otwiera drzwi przekręcając zamek ?
To bez sensu. Bo, że nie otwiera fizycznie zamka to raczej nie jest wina klucza.
Ja bym poszukał innego fachmana od dorabiania kluczy i on powinien wymienić czip w tym felernym kluczu i na podstawie tego dobrze działającego go zaprogramować.
Zrobiłem tak w Toyocie i nie było problemu, drogo też nie było - ok. 100 zł.

Tutaj na 9 stronie poszukaj jaki czip jest potrzebny do Twojego Lancera- może się przyda podpowiedzieć fachmanowi ?

owp - 30-01-2014, 15:07

Kurcze - kluczyk otwiera drzwi, ale nie działa wtedy centralny, tylko te konkretne drzwi się otwierają/zamykają, już nie wiem jak to wytłumaczyć.
Za linka dzięki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group