Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] napęd
lukasz1 - 02-02-2014, 17:51 Temat postu: [II 2.2 DID] napęd Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD??
diament20 - 02-02-2014, 18:44
wydaje mi się że jeśli w tym trybie jedziesz nazwijmy to normalnie to nie ma wielkiej różnicy, a dopiero jeżeli działają systemy związane z tym trybem czyli w poślizgach, utrudnionej jeździe np. pod górę, trudny teren (bo ten właśnie tryb nie działa na stałe tylko w konieczności, zależnie od sytuacji drogowej)wtedy spalanie może wzrosnąć. A już na pewno inne spalanie(większe) następuje w trybie LOCK(napęd po 50%) Jeśli się mylę proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie moich wywodów.
ale odnośnie napędu 4x4 znalazłem ciekawy opis:
http://www.magazynauto.pl...ala,nId,1035740
krzychu - 02-02-2014, 18:47
W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.
Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic.
lukasz1 - 02-02-2014, 20:00
krzychu napisał/a: | W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.
Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic. |
To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka
regon - 02-02-2014, 20:06
zazwyczaj na autostradach i po mieście jeździłem na 2, w trudniejszych warunkach dawałem na 4 (np. ulewa na autostradzie, zimą jazda po zaśnieżonym mieście - chociaż zimą cały czas miałem włączona 4). Oczywiście to i sposób jazdy ma wpływ na spalanie.
mitsu00 - 02-02-2014, 20:08
lukasz1 napisał/a: | To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka | Jezdzij zawsze na 4WD Auto. Ja tak robilem. Faktycznie czuc roznice w trakcji w porownaniu z ustawieniem 2WD. Jak jest sucho to i tak masz naped glownie na przod. Elektornika steruje wszystkim i tak.
lukasz1 - 02-02-2014, 20:13
A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów
mitsu00 - 02-02-2014, 20:16
lukasz1 napisał/a: | A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów | 9-10 bedzie ci palil niestety srednio. Jazda emerycka 70-90 km/h to schodzil mi do 7-8l. Francuz wiecej pali niestety niz PDek, ma za to nieporownywalnie lepsza kulture pracy.
ozon80 - 03-02-2014, 08:14
Co prawda nie Mitsu O II a C-crosser (też 2.2 Hdi):
- jazda krajówkami (80-100) km/h - ca. 8L/100km
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (120 km/h) + 80 krajówka) - ca. 8,5 L/100 km/h
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (140 km/h) + 80 krajówka) - ca. 9,5 L/100 km/h
Dychy jeszcze mi nie wziął. Zawsze sprawdzam spalanie przy tankowaniu uwzględniając ile weszło paliwka z dystrybutora.
lexus - 03-02-2014, 12:53
[ Dodano: 03-02-2014, 12:55 ]
lukasz1 napisał/a: | Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD?? | Myślę że jest od 0,5 do 1l
rezon - 03-02-2014, 13:22
U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi.
mitsu00 - 03-02-2014, 13:33
rezon napisał/a: | U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi. | Tez tak sadze. 4WD Auto niczym sie nie rozni od 2WD podczas normalnej jazdy i przyczepnosci. NIezrozumiale jest dla mnie dlaczego auto w normalnych warunkach mialoby wiecej palic? Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. Ale nie mierzylem wiec na 100% nie stwierdzam.
krzychu - 03-02-2014, 14:41
mitsu00 napisał/a: | Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. |
Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo.
mitsu00 - 03-02-2014, 14:49
krzychu napisał/a: | Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo. |
Rozumiem ze odnosisz sie do trybu 2WD? Jesli tak to nie jest tak do konca w praktyce, a napewno nie bylo jak chcialem wyjechac z lekko zasniezonego parkingu na wylacznie 2WD (chodzi o Outlandera). Specjalnie chcialem to przetestowac. Auto mielilo w miejscu przednimi kolami i nie chcialo ruszyc. Dziwne bo jesli szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl to powinno wyjechac? Dopiero po zalaczeniu 4WD Auto bez zajakniecia ruszyl.
borsak1 - 03-02-2014, 15:01
mitsu00 napisał/a: | szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl |
chyba w instrukcji jest napisane że do 4%, a to troszkę mało
|
|
|