To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] napęd

lukasz1 - 02-02-2014, 17:51
Temat postu: [II 2.2 DID] napęd
Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD??
diament20 - 02-02-2014, 18:44

wydaje mi się że jeśli w tym trybie jedziesz nazwijmy to normalnie to nie ma wielkiej różnicy, a dopiero jeżeli działają systemy związane z tym trybem czyli w poślizgach, utrudnionej jeździe np. pod górę, trudny teren (bo ten właśnie tryb nie działa na stałe tylko w konieczności, zależnie od sytuacji drogowej)wtedy spalanie może wzrosnąć. A już na pewno inne spalanie(większe) następuje w trybie LOCK(napęd po 50%) Jeśli się mylę proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie moich wywodów.

ale odnośnie napędu 4x4 znalazłem ciekawy opis:
http://www.magazynauto.pl...ala,nId,1035740

krzychu - 02-02-2014, 18:47

W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic.

lukasz1 - 02-02-2014, 20:00

krzychu napisał/a:
W skrócie (bo opisywałem to wiele razy):
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

Według mnie spalanie może wzrosnąć trochę w mieście bo na trasie nie powinno być żadnych różnic.

To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka

regon - 02-02-2014, 20:06

zazwyczaj na autostradach i po mieście jeździłem na 2, w trudniejszych warunkach dawałem na 4 (np. ulewa na autostradzie, zimą jazda po zaśnieżonym mieście - chociaż zimą cały czas miałem włączona 4). Oczywiście to i sposób jazdy ma wpływ na spalanie.
mitsu00 - 02-02-2014, 20:08

lukasz1 napisał/a:
To wygląda na to że lepiej jeżdzić na 4WD bo jazda zupełnie inna.Może jeszcze ktoś się wypowie.Mój outek ma 177KM i przy napędzie 4WD to jest bajka
Jezdzij zawsze na 4WD Auto. Ja tak robilem. Faktycznie czuc roznice w trakcji w porownaniu z ustawieniem 2WD. Jak jest sucho to i tak masz naped glownie na przod. Elektornika steruje wszystkim i tak.
lukasz1 - 02-02-2014, 20:13

A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów
mitsu00 - 02-02-2014, 20:16

lukasz1 napisał/a:
A powiedzcie mi ile palą wam outki 2.2 did bo ja dopiero go kupiłem i pali w granicach 10 litrów
9-10 bedzie ci palil niestety srednio. Jazda emerycka 70-90 km/h to schodzil mi do 7-8l. Francuz wiecej pali niestety niz PDek, ma za to nieporownywalnie lepsza kulture pracy.
ozon80 - 03-02-2014, 08:14

Co prawda nie Mitsu O II a C-crosser (też 2.2 Hdi):
- jazda krajówkami (80-100) km/h - ca. 8L/100km
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (120 km/h) + 80 krajówka) - ca. 8,5 L/100 km/h
- jazda (dojazd do autostrady - 30 km + 300 km autostrada (140 km/h) + 80 krajówka) - ca. 9,5 L/100 km/h
Dychy jeszcze mi nie wziął. Zawsze sprawdzam spalanie przy tankowaniu uwzględniając ile weszło paliwka z dystrybutora.

lexus - 03-02-2014, 12:53

[ Dodano: 03-02-2014, 12:55 ]
lukasz1 napisał/a:
Witam wszystkich.Powiedzcie mi czy jest różnica w spalaniu jadąc na 2WD a 4WD??
Myślę że jest od 0,5 do 1l
rezon - 03-02-2014, 13:22

U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi.
mitsu00 - 03-02-2014, 13:33

rezon napisał/a:
U mnie nie wychodziła prawie w ogóle różnica między 2WD a 4WD auto. Znacznie większy wpływ miała sytuacja na drodze czy ciężkość nogi.
Tez tak sadze. 4WD Auto niczym sie nie rozni od 2WD podczas normalnej jazdy i przyczepnosci. NIezrozumiale jest dla mnie dlaczego auto w normalnych warunkach mialoby wiecej palic? Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os. Ale nie mierzylem wiec na 100% nie stwierdzam. :wink:
krzychu - 03-02-2014, 14:41

mitsu00 napisał/a:
Napedzana jest przeciez prawie wylacznie przednia os.


Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo.

mitsu00 - 03-02-2014, 14:49

krzychu napisał/a:
Jak ruszasz to OII/III dołącza dość sporo momentu na tył i tak. Jeśli masz skręcone koła to powstają naprężenia (weź w PIV zaciągnij blokadę centralnego dyfra na asfalcie skręć kołami i ruszaj), które powodują opory. Więc przy niskich prędkościach miejskich ruszaniu przy skręconych kołach trochę wzrośnie spalanie... Tak to widzę. Ale to nie będzie dużo.


Rozumiem ze odnosisz sie do trybu 2WD? Jesli tak to nie jest tak do konca w praktyce, a napewno nie bylo jak chcialem wyjechac z lekko zasniezonego parkingu na wylacznie 2WD (chodzi o Outlandera). Specjalnie chcialem to przetestowac. Auto mielilo w miejscu przednimi kolami i nie chcialo ruszyc. Dziwne bo jesli szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl to powinno wyjechac? Dopiero po zalaczeniu 4WD Auto bez zajakniecia ruszyl.

borsak1 - 03-02-2014, 15:01

mitsu00 napisał/a:
szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl


chyba w instrukcji jest napisane że do 4%, a to troszkę mało



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group