To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna.

congito - 05-02-2014, 10:25
Temat postu: Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna.
Witam.
Czy ktoś wie może więcej na temat tej jednostki napędowej?
Czy jest normalne że na wolnych obrotach akustyka tego silnika jest zbliżona do odgłosów maszyny do szycia mojej Babci?
Serwis twierdzi że jest to jak najbardziej naturalne dla MMC.

elektri - 06-02-2014, 10:17

congito napisał/a:
Czy jest normalne że na wolnych obrotach akustyka tego silnika jest zbliżona do odgłosów maszyny do szycia mojej Babci?

A jaką szanowna babcia ma maszynę?
Moja miała napędzaną nogą ;)

Twój opis jest subiektywny...
Poza tym, czy chodzi Ci o zimny silnik, czy rozgrzany?
Porównywałeś z innym (np. demonstracyjnym w salonie)?

Old JDM - 06-02-2014, 21:47

Moze koledze chodzi o odglos grajacych zaworow, problem podobny do tego jaki byl w mniejszych Mivecach - chyba 1.6 w ASX-ach. Tam jest kilka watkow - polecam.
Barti123 - 07-02-2014, 10:38

Mam pytnie czy ktoś robił juz regulacje zaworów w tym silniku i czy jest na blaszka czy na srubach
tomekrvf - 20-02-2014, 23:50

W 4J11 są śruby do regulacji luzów zaworowych.
congito - 02-03-2014, 10:26

Babcia Miała Silge... czy coś i też napędzaną nogami.
Chodzi mi o pracę na wolnych obrotach i ciepłym silniku.
Zawory to raczej nie są, po prostu słychać go jak silnik starego polo 1.1- to silnik w Hyundai procuje ciszej i łagodniej.
Czy ktoś jeszcze, może ma podobne spostrzeżenia ?
Czy tylko ja szukam maggi do zupy ...?

Barti123 - 05-03-2014, 11:54

Cytat:

A jakie muszą być luzy w silniku 4j11 i jakie sa potrzebne wymiary

figi - 18-03-2014, 16:30

Valve clearance (at cold) mm

Intake valve 0.15 +/- 0.03 (-0.11 +/- 0.03*)
Exhaust valve 0.20 +/- 0.03

note *: The dial gauge reading is shown.

Fun - 23-09-2014, 14:50

Miałem takie same wrażenie akustyczne przez powiedzmy pierwsze 1500 km i teraz jakby ucichło....aktualnie mam 2300 na szafie i jest ciszej...a podobno jak wymienię olej na syntetyk to jeszcze będzie ciszej :mrgreen: ....ale ile w tym prawdy,nie wiem?
paweldm - 24-09-2014, 21:08

Przecież masz zalany silnik syntetykiem.
sla - 24-09-2014, 22:01

Fun napisał/a:
..aktualnie mam 2300 na szafie i jest ciszej.

Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia, niż tego że jest ciszej :mrgreen:

elektri - 25-09-2014, 09:08

sla napisał/a:
Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia

Ja obstawiam, że może być ciszej, ze względu na przyzwyczajanie się do specyfiki samochodu.

W każdym inaczej pracuje się sprzęgłem i gazem, a w przypadku przesiadania pomiędzy ręczną skrzynia a CVT, jest to wręcz kolosalna różnica.

Najważniejsze są jednak Twoje odczucia, że jest ciszej :)

Ja przesiadając się na Misia, nim nauczyłem się jego obsługi też uważałem że jest głośniej.

Z perspektywy 20 000 km. uważam, że w moim przypadku był to dobry wybór, czego i Tobie życzę :)

Fun - 25-09-2014, 14:26

sla napisał/a:

Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia, niż tego że jest ciszej :mrgreen:

Dzisiaj specjalnie w garażu posłuchałem sobie auta...gdzie jest pewna akustyka inna niż na otwartej przestrzeni i efekt "maszyny do szycia" jest dużo mniejszy...może i to kwestia przyzwyczajenia,choć to aktualnie moje 14 auto i każdego zawsze starałem się "słuchać" cierpliwie z pewnym nawet skrzywieniem :mrgreen: ....na początku był wyrażny odgłos pracy silnika z rozregulowanymi zaworami....teraz auto pracuje jak na pełnych 4 cylindrach....oczywiście każdy z nas ma inną melodykę silnikową w uszach...najpiękniej pracują zawsze wielocylindrówki :P ...Grunt że jest milej dla ucha...


elektri napisał/a:
Z perspektywy 20 000 km. uważam, że w moim przypadku był to dobry wybór, czego i Tobie życzę

Jak najbardziej przekonuje się w tym że dokonałem dobrego wyboru....dziś w dość zapchanym miejscu na mieście czołgałem się mozolnie i suma sumarum spalił mi 9,1 l ...to znaczy że naumniałem się nim chyba jeżdzić z pewnym wyczuciem :lol:

paweldm napisał/a:
Przecież masz zalany silnik syntetykiem.

No właśnie według słów sprzedawcy w salonie jak odbierałem auto,poinformował mnie że teraz jest olej mineralny i jak go zmienię na syntetyk za jakieś 3 tyś km to silnik się jeszcze wyciszy :roll: ....powtarzam co mi powiedział gościu...czy to prawda,nie wiem?...pewnie są tu na forum spece z ASO że mogą to potwierdzić,albo zaprzeczyć...każdą wersję uszanuję i przyjmę do wiadomości...a może to myk żeby do pierwszego przeglądu wymienić 2x olej?...nie wiem...ale mogę to zrobić poza ASO nie tracąc nic z gwarancji.

[ Dodano: 27-09-2014, 12:28 ]
Nie otwierając nowego tematu bo ten jest zupełnie ok...mam Do Was pytanko czy silnik w O3 2.0 MIVEC SOHV (4J11) ma 8 zaworów i czy jest wskazana przy pewnych przebiegach regulacja zaworów?....bo jak mniemam to ten model silnika nie ma hydraulicznych regulacji zaworów?...to lekko chyba przestarzała technika?.....nawet w Picasso z 2004 roku miałem w silniku 1.6 16V tą regulację hydrauliczną...no i jeden wałek rozrządu bo DOHC to dwa?....niby te proste konstrukcje są trwalsze....ale nie zamierzam robić 400-500 tyś km :wink: i pewnie silnik by był bardziej cichy i wyważony?

[ Dodano: 27-09-2014, 12:30 ]
Nie otwierając nowego tematu bo ten jest zupełnie ok...mam Do Was pytanko czy silnik w O3 2.0 MIVEC SOHV (4J11) ma 8 zaworów i czy jest wskazana przy pewnych przebiegach regulacja zaworów?....bo jak mniemam to ten model silnika nie ma hydraulicznych regulacji zaworów?...to lekko chyba przestarzała technika?.....nawet w Picasso z 2004 roku miałem w silniku 1.6 16V tą regulację hydrauliczną...no i jeden wałek rozrządu bo DOHC to dwa?....niby te proste konstrukcje są trwalsze....ale nie zamierzam robić 400-500 tyś km :wink: i pewnie silnik by był bardziej cichy i wyważony?
_________________

[ Dodano: 27-09-2014, 12:31 ]
Sorki dodałem dwa posty?...i się porąbało z letka :p

congito - 06-10-2014, 09:42

Witam.
No właśnie jai to silnik, z jaką regulacją zaworów? Czy ktoś może widział lub ma jego schemat ?
Jaki posiada system zasilania "gazoliny"?

krzychu - 06-10-2014, 10:17

Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów. Z tego co gdzieś przeczytałem na szczęście regulacja na śrubkach, a nie na blaszkach jak w wersji 4B10/11... Więc moim zdaniem bezproblemowa (bardzo prosta do wykonania w garażu chociaż trzeba cofnąć chyba wariator ręcznie), a przy zasilaniu benzyną (a nie gazem) pierwsze sprawdzenie chyba po 100 tys km...

Ten silnik 4J11 jest 16 zaworowy z jednym wałkiem rozrządu (teoretycznie 1 wałek ma mniejsze opory niż 2 -> mniejsze spalanie).

Więc bez takich, silniki są nowe. Są to rozwojowe wersje też dość świeżych silników 4BXX które pojawiły się mniej więcej około 2007 roku.

W porównaniu z tym, że około '85 były silniki 4G63 i chyba od początku na hydraulicznej regulacji to bym powiedział, że regulacja hydrauliczna jest przestarzała :finga:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group