To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - szarpie po zmianie biegu

mitsugn - 16-02-2014, 14:09
Temat postu: szarpie po zmianie biegu
witam w mojej carisma coraz bardziej szarpie po zmianie biegu , zauważyłem ze po dodaniu gazu więcej odrazu szarpie a dziś na trójce przebiegał z wyjazdu ze skrzyżowania i mnie już to denerwuje
eve1988 - 16-02-2014, 17:51

W pierwszej kolejnosci układ zapłonowy do przejżenia tj. swiece, przewody, cewki.
najłatwiej sprawdzić to po zmierzchu czy nie ma przebić

lukeluks - 17-02-2014, 13:08

U mnie zaczyna się chyba podobny problem, albo ja się wyczuliłem. Przewody i świece były zmieniane nie tak dawno, więc nie podejrzewam problemów z tego tytułu. Kilka dni temu zmieniłem także filtry gazu. A jak sprawdzić cewki? Jest jakiś prosty test?
eve1988 - 17-02-2014, 22:58

lukeluks, szarpie na gazie i benzynie? jakie przewody założyłeś? bo carisma niektórych nie toleruje. jeśli codzi o cewki to tak jak z przewodami po zmroku je obserwować czy nie ma przebić. można delikatnie je woda zrosić.
lukeluks - 18-02-2014, 20:39

Dzisiaj przełączyłem specjalnie na benzynę i było ok, więc ewidentnie będzie to gaz. Kwestia jest taka, że silnik z opóźnieniem działa na naciśnięcie pedału gazu i stąd to szarpnięcie (kiedy jadę bez gazu i wciskam gaz). Oczywiście wiadomo, że gaz zawsze reaguje troszkę później, ale u mnie to już jest sytuacja, która nie jest normalna. Więc co? Trzeba jechać do gaziarzy, co nie?
eve1988 - 18-02-2014, 21:57

Do zapłonu gazu jest wymagana dobra iskra. Jak ja wymieniałem przewody i fajkocewke to też szarpał tylko na gazie. A instalka zwykła czy sekwencja?
lukeluks - 02-07-2015, 22:50

Hej eve1988 odkopuję temat, bo problem z małego urósł na duży:) Tamte szarpania jakoś się uspokoiły, ale od niedawna pokazały się ewidentne szarpania, które uniemożliwiają mi jazdę na gazie. Ale do rzeczy, świece dobre, przebić nie ma. Byłem u znajomego gaziarza, który zakładał mi tą instalację w 2010. Nie mieli chłopaki czasu więc tylko zerknął chwilę co jest grane (w sobotę podepnie mi tą instalację pod komputer). Stwierdził, że silnik rzeczywiście chodzi nie równo na gazie (na biegu jałowym), ale po przełączeniu na benzynę stwierdził to samo. Rzeczywiście można wyczuć taką trochę nierówną pracę. Wytłumaczył mi, że gaz tylko potęguje wszelkie nieprawidłowości (wiadomo). Teraz moje pytanie do was: co może być przyczyną, że silnik jest taki trochę rozsynchronizowany? Dodam, że świecił mi się check (od silnika) kilka razy (chwilę świecił później gasł, teraz się np. nie świeci). Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego?
apg2312 - 02-07-2015, 23:41

Ja tam bym zaczął od wymrugania kodu błędu, to by mogło coś podpowiedzieć.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

Hubeeert - 02-07-2015, 23:55

lukeluks napisał/a:
Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego?

Od układu zapłonowego jako całości

Piwor - 04-07-2015, 13:04

Błędy. Inaczej wróżymy z fusów.
lukeluks - 04-07-2015, 14:56

Dzięki za podpowiedzi z tymi błędami, koniecznie trzeba będzie to zrobić. Tylko teraz mam pytanie: obecnie nie świeci mi się kontrolka od silnika, czy wobec tego kontrolka wymruga mi jakiś kod mi kod błędu?

No i odnośnie układu zapłonowego - co może powodować taką pracę silnika jak podawałem wcześniej? Cewka, kopułka, palec rozdzielacza, coś jeszcze?

Piwor - 04-07-2015, 17:44

Świece. Do póki nie skasujesz błędów lub nie odłączysz klemy akumulatora, to błędy będą zapisane.
plecho1 - 05-07-2015, 08:01

Jak już wcześniej napisano, podstawa to sprawdzenie błędów. Napisz też jakie masz podzespoły instalacji gazowej, głównie sterownik, reduktor i wtryskiwacze i ile przejechałeś na tej instalacji od momentu montażu. Te problemy mogą być związane albo z układem zapłonowym albo z jakimś uszkodzeniem wtryskiwaczy gazowych lub z nieszczelnymi zaworami głowicy. Napisz czy kiedyś regulowałeś zawory, podczas jazdy tylko na benzynie powinno się je sprawdzać i ewentualnie regulować co około 100 tys km a jeśli jest LPG to co 50 tys lub nawet częściej bo źle ustawione LPG może znacznie przyspieszyć zmniejszanie się luzu zaworowego.
Ps. Silnik na LPG powinien pracować tak samo jak na benzynie i nie powinno być bardziej spóźnionej reakcji na gaz w porównaniu z benzyną.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group