To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Kilka szybkich prostych pytań

KrysRein - 23-02-2014, 18:31
Temat postu: Kilka szybkich prostych pytań
1. Czy palmem mogę sprawdzić czy sonda daje prawidłowe pomiary ? (Posiadam palma ale kompletuje kabel)

2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?

3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju?

robertdg - 23-02-2014, 19:57

KrysRein napisał/a:
2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
Sprawdź czyjnik temperatury silnika
KrysRein napisał/a:
3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju?
Odpowietrznik skrzyni, ale może warto spróbować jakimś penetratorem opryskac, delikatnie popukać w nią, ostrożnie może uda się wykręcić
dahu - 24-02-2014, 00:28

robertdg napisał/a:
delikatnie popukać w nią

Puknij w nią młotkiem , spróbuj najpierw dokręcić deczko (tak żeby drgnęła chociaż) i powinna ruszyć ;)

Krzyzak - 24-02-2014, 09:26

sprawdzisz sondę bez problemu
czujnik temp. który steruje wentylatorem jest w chłodnicy - poniżej wentylatora (masz klimę? - to wtedy jest jeszcze 1 czujnik do opanowania)
olej możesz też wlać od góry skrzyni - np. przez włącznik wstecznego biegu - byle zachować ilość podaną przez producenta

KrysRein - 25-02-2014, 15:35

Wczoraj podłączyłem palma więc miałem okazje sprawdzić sondę i temperaturę cieczy chłodzącej.

1. Sonda podaje według palma od 0.01V do 0.09V - więc rozumiem że praca jest prawidłowa

2. Wskazania czujnika temperatury cieczy chłodzącej wyglądają na adekwatne do rzeczywistości np. (9-10 stopni na wyłączonym 80-90 po 10 minutach pracy) a mimo to wentylator cały czas pracuje od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję ON. Może być jakiś przekaźnik czy mimo wszystko czujnik?

3. Chodzi o to cięgno obok śruby wlewu? Duża jest filozofia żeby to zdemontować?

Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni - problem pojawia się tylko na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła skrzynia wydaje hałas podobny do kręcenia metalowego hula-hop po metalowej rurze - obroty tego "hula-hop" spadają w miarę powolnego wciskania sprzęgła.

Dziękuję za pomoc :)

Krzyzak - 25-02-2014, 16:38

KrysRein napisał/a:
0.01V do 0.09V -
0.1 do 0.9 jest OK
to co podałeś to brak sondy

przekaźnik jest sterowany przez czujnik w chłodnicy

jakie cięgno? - masz wtyczkę z kabelkami, co włącza lampki jak wsteczny wrzucasz
wykręcasz to i masz piękny wlew od góry

to ostatnie wygląda na problem z łożyskami wałka sprzęgłowego w skrzyni

KrysRein - 25-02-2014, 19:39

1.Takie wskazania podaje mi palm ale jak patrzę na wykresy to jest zależność obrotów do napięcia na sondzie - czyli rozumiem że sonda jest do wymiany? ( dużo mi ostatnio pali )

2. Wiesz może gdzie znajduje się ten przekaźnik?

3. Już wiem dzięki :)

4. Ten hałas objawia się nawet w trakcie jazdy na każdym biegu oraz podczas toczenia się z górki ze sprzęgłem wciśniętym w podłogę

Krzyzak - 25-02-2014, 21:16

2. w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, radiator fan
4. to się zgadza - kręcące się koła przez zapięty bieg kręcą wałkiem sprzęgłowym, ergo jego łożyska (najczęściej przednie, kulkowe) hałasuje



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group