[XX-92]Galant E3xA i starsze - Kilka szybkich prostych pytań
KrysRein - 23-02-2014, 18:31 Temat postu: Kilka szybkich prostych pytań 1. Czy palmem mogę sprawdzić czy sonda daje prawidłowe pomiary ? (Posiadam palma ale kompletuje kabel)
2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju?
robertdg - 23-02-2014, 19:57
KrysRein napisał/a: | 2. Wentylator chłodnicy działa cały czas nie zależnie od temperatury - gdzie rozpocząć szukanie usterki?
| Sprawdź czyjnik temperatury silnika KrysRein napisał/a: | 3. Zapiekła mi się śruba przez którą wlewa się olej do skrzyni - jest jakaś alternatywna droga do uzupełnienia oleju? | Odpowietrznik skrzyni, ale może warto spróbować jakimś penetratorem opryskac, delikatnie popukać w nią, ostrożnie może uda się wykręcić
dahu - 24-02-2014, 00:28
robertdg napisał/a: | delikatnie popukać w nią |
Puknij w nią młotkiem , spróbuj najpierw dokręcić deczko (tak żeby drgnęła chociaż) i powinna ruszyć
Krzyzak - 24-02-2014, 09:26
sprawdzisz sondę bez problemu
czujnik temp. który steruje wentylatorem jest w chłodnicy - poniżej wentylatora (masz klimę? - to wtedy jest jeszcze 1 czujnik do opanowania)
olej możesz też wlać od góry skrzyni - np. przez włącznik wstecznego biegu - byle zachować ilość podaną przez producenta
KrysRein - 25-02-2014, 15:35
Wczoraj podłączyłem palma więc miałem okazje sprawdzić sondę i temperaturę cieczy chłodzącej.
1. Sonda podaje według palma od 0.01V do 0.09V - więc rozumiem że praca jest prawidłowa
2. Wskazania czujnika temperatury cieczy chłodzącej wyglądają na adekwatne do rzeczywistości np. (9-10 stopni na wyłączonym 80-90 po 10 minutach pracy) a mimo to wentylator cały czas pracuje od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję ON. Może być jakiś przekaźnik czy mimo wszystko czujnik?
3. Chodzi o to cięgno obok śruby wlewu? Duża jest filozofia żeby to zdemontować?
Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni - problem pojawia się tylko na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła skrzynia wydaje hałas podobny do kręcenia metalowego hula-hop po metalowej rurze - obroty tego "hula-hop" spadają w miarę powolnego wciskania sprzęgła.
Dziękuję za pomoc
Krzyzak - 25-02-2014, 16:38
KrysRein napisał/a: | 0.01V do 0.09V - | 0.1 do 0.9 jest OK
to co podałeś to brak sondy
przekaźnik jest sterowany przez czujnik w chłodnicy
jakie cięgno? - masz wtyczkę z kabelkami, co włącza lampki jak wsteczny wrzucasz
wykręcasz to i masz piękny wlew od góry
to ostatnie wygląda na problem z łożyskami wałka sprzęgłowego w skrzyni
KrysRein - 25-02-2014, 19:39
1.Takie wskazania podaje mi palm ale jak patrzę na wykresy to jest zależność obrotów do napięcia na sondzie - czyli rozumiem że sonda jest do wymiany? ( dużo mi ostatnio pali )
2. Wiesz może gdzie znajduje się ten przekaźnik?
3. Już wiem dzięki
4. Ten hałas objawia się nawet w trakcie jazdy na każdym biegu oraz podczas toczenia się z górki ze sprzęgłem wciśniętym w podłogę
Krzyzak - 25-02-2014, 21:16
2. w skrzynce z bezpiecznikami pod maską, radiator fan
4. to się zgadza - kręcące się koła przez zapięty bieg kręcą wałkiem sprzęgłowym, ergo jego łożyska (najczęściej przednie, kulkowe) hałasuje
|
|
|