To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] LASER RS knock sensor CHECK ENGINE

Geels - 24-02-2014, 00:18
Temat postu: [1G 90-94] LASER RS knock sensor CHECK ENGINE
witam. postanowiłem zaczerpnąć języka na waszym forum, gdyż mam problem dotyczący ciągłego pojawiania się CE, błyskowy błąd to 31. patrząc w manualu laser-talon ten błąd oznacza winę komputera, na forum Knock Sensor... po podmianie kompa z eclipse to samo... podmieniany byl tez czujnik i nadal to samo... przejścia kabli OK. CE zapala się po minucie i nie gaśnie wcale a silnik po zapaleniu kontrolki zaczyna złe pracować... przy przyspieszaniu do 3,5tys. kończą mi sie pomysły co możne byc przyczyna... :/ możne ktoś doradzi.... będę wdzięczny za każda mądra wypowiedz. Pozdrawiam Fanatyków 5 =)
Krzyzak - 24-02-2014, 09:27

przestawiony rozrząd? lub czujnik wału/wałka (chodzi o zapłon)
ew. tragiczna jakość paliwa

31 to czujnik spalania stukowego

Geels - 28-02-2014, 15:42

rozrząd ok... a czujnik walu nie ma osobnego kodu błędu? jak to zdiagnozować? trace głowe... tym bardziej ze wszędzie jest napisane co innego... np. Knock tylko w wersji TURBO może sie ktoś do tego odnieść? Pozdrawiam !!
Krzyzak - 28-02-2014, 21:13

knock ma każdy
co do czujnika wału to miałem na myśli czy nie jest przestawiony - wtedy ustawienia zapłonu są błędne i może być problem ze stukami

Geels - 01-03-2014, 06:14

a mógłbyś napisać jak go zdiagnozować? i czy da sie sprawdzić jego ustawienie i ew odchył od normy w jakis sposób? Dziekować Ci Krzyzak za zainteresowanie !! ;)
Krzyzak - 01-03-2014, 21:31

co zdiagnozować?
knock? - tylko przez Palma czy TMO.exe - programy do podglądu tego, co widzi ECU; knock to mikrofon, który jak wyczuje stuk daje info do ECU; jak masz masz powyżej chyba 17 stuków/sek. to ECU cofa zapłon

czujnik wału się sprawdza oscyloskopem
a masz ustawiony zapłon lampą? bo przy tym ustawianiu trzeba podłączyć pewne złącze do masy

Geels - 01-06-2014, 17:15

Przypomniałem sobie o tym poscie i moze warto dopisać... PROBLEM KONTROLKI CHECK ENGINE jest nadal mimo dobrej pracy silnika, wielu podmianom czujników, 3 róznych ECU itd jest ciagle to samo. np Wyjmuje aku na noc, podpinam, przekrecam tylko na kontrolki i za kazdym razem po jakiejs chwili jeeeest... :evil: niby błąd spowodowany przez knock, ale przecież silnik nawet nie mruknął... Głośno myśląc moze jakieś połączenie pod deska do ECU czy uziemienie?? Zegary? (tam jeszcze nie szukałem) :biggrin: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie 8) szukam dalej, jak sie uda dam znać :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group