L200 Ogólne - Pickupy a VAT 2014
pablo eldiablo - 14-03-2014, 11:27 Temat postu: Pickupy a VAT 2014 Cześć
czy ktoś z szanownych kolegów dyskutował ze swoimi księgowymi zagadnienie VAT-u po 1. kwietnia 2014 w kontekście L200?
Czy homologacja ciężarowa i wbity VAT-4 w DR pozwoli na zasadzie praw nabytych odliczać 100% VAT-u od paliwa i serwisu bez prowadzenia upierdliwej ewidencji, którą zresztą i tak kontrolujący urzędnik będzie w stanie podważyć pod byle pretekstem?...
Przyjazne państwo... [edit]..
pablo
cviat - 14-03-2014, 15:36
NIE!
Albo ewidencja zgadzająca się co do kilometra, albo połowa VATu
Czas powoli przenieść interes za granicę.
romero - 14-03-2014, 21:16
cviat napisał/a: | NIE!
Albo ewidencja zgadzająca się co do kilometra, albo połowa VATu
Czas powoli przenieść interes za granicę. |
Czy wiesz co piszesz?
Mam nadzieję, że tak. Ponieważ chyba nie wprowadzał byś w błąd nas wszystkich.
[ Dodano: 14-03-2014, 21:19 ]
Ale chyba jednak coś Ci się popierniczyło. Jeżeli jednak nie to poproszę o jakiś cytat.
Pozdrawiam serdecznie.
PiotrKw - 14-03-2014, 23:22
romero napisał/a: | Ale chyba jednak coś Ci się popierniczyło. |
Niestety nie, będziesz miał dwa wyjścia , czy to osobowy czy ciężarowy. Albo traktujesz pojazd , że jest uzytkowany w 100 % w firmie , prowadzisz ewidencję i odliczasz 100 % VAT , albo że częściowo firmowy częsciowo prywatny i odliczasz 50 % VAT nie prowadząc ewidencji .
Taki pakt o nieagresji , ty odliczysz tylko połowę , w zamian za to nie będziemy ciebie kontrolować . A jak chcesz odliczać wszystko to przetrzepiemy równo A niech coś się nie będzie zgadzać , to my tobie dowalimy "przestępco skarbowy"
cviat - 17-03-2014, 08:58
Niestety wiem co piszę. tu sobie ogarnij: http://ksiegowosc.infor.p...tawy-o-VAT.html
Następnym krokiem naszego państwa będzie stwierdzenie, że skoro używasz auta też do celów prywatnych to nie możesz zaliczać w koszty (PIT) całych kwot i tam też przytną pewnie do 50%.
czortunio - 18-03-2014, 14:19
Czy tak trudno sięgnąć do ustawy ?
100% VATu od paliwa można odliczać od pojazdów innych niż pojazdy samochodowe osobowe:
Cytat: | 1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;
2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu, a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzoną w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu, a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;
4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu; |
Ja mam VAT-1, pajero i się cieszę
P.S.
Ten artykuł jest ogólnikowy. Nie zawiera połowy cennych informacji z ustawy. Wprowadza w błąd !
pablo eldiablo - 18-03-2014, 23:26
czortunio, niestety cytujesz nieaktualne przepisy.
Temat mam już dość dobrze zgłębiony, wg. nowelizacji VAT od 1. kwietnia 2014 będzie można odliczyć 100% VAT od pickupa - ale tylko z jednym rzędem siedzeń - za to bez prowadzenia ewidencji.
Mój L200 ma podwójną kabinę, więc w tym stanie się nie będzie łapał - ale jest rozwiązanie Samodzielne wymontowanie tylnej kanapy i wizyta w okręgowej stacji kontroli pojazdów, tam zmiana w DR na 2 miejsca (80zł) + przegląd za 100zł = pełne odliczenie. Niestety nielegalne będzie ponowne zamontowanie kanapy - raz, że nadgorliwy policjant będzie mógł zabrać DR, ale gorsze moga być sankcje KKS za odliczenia VAT od pojazdu, który na nie nie pozwala.
Ja w każdym razie pójdę tą drogą (tj. wywalam kanapę i niestety stracę nieco na praktyczności).
Przy okazji pozdrawiam moderatora londoluta , dzięki jego cennej nauce dowiedziałem się, że wykropkowany wulgaryzm nadal jest wulgaryzmem, o ja niefrasobliwy
pablo
Edited by kibloo
czortunio - 19-03-2014, 00:22
Rzeczywiście bezmyślnie wkleiłem aktualne przepisy. A nie te obowiązujące od 1 kwietnia.
Powinno być:
Cytat: | 9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą:
1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub
b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń:
a) agregat elektryczny/spawalniczy,
b) do prac wiertniczych,
c) koparka, koparko-spycharka,
d) ładowarka,
e) podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych,
f) żuraw samochodowy
- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym. |
Źródło: http://www.przepisy.gofin...140101,3,0.html
pablo eldiablo - 19-03-2014, 09:00
Dokładnie...
Zgodnie z powyższym stracą ważność dotychczasowe wpisy w DR (VAT-1 do VAT-4) i homologacje ciężarowe dla samochodów do 3,5t (dla celów VAT). Ważne będą nowe normy - i niestety zgodnie z nimi wszystkie Double-Caby i King-Caby nie będą się łapać...
PiotrKw - 19-03-2014, 13:44
pablo eldiablo napisał/a: | Zgodnie z powyższym stracą ważność dotychczasowe wpisy w DR (VAT-1 do VAT-4) i homologacje ciężarowe dla samochodów do 3,5t (dla celów VAT). |
Dokładnie , dlatego zastanawiałem się z czego kolega się tak cieszy .
czortunio napisał/a: | Ja mam VAT-1, pajero i się cieszę |
Ale każdy może cieszyć się z czegoś innego Ja w 2010 też miałem kratkę , VAT 1 i takie tam . A dziś będę odliczać połowę kosztów . Co będzie za kolejne 2 lata ????
czortunio - 19-03-2014, 14:17
Cytat: | Art.17.Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2014 r., z wyjątkiem art. 1 pkt 7 i 8, art. 4 i art. 6, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej:
B. Komorowski |
Czyli do 2015 mamy czas z "nowymi" badaniami na VAT ? Do tego czasu po staremu ?
londolut - 19-03-2014, 14:27
pablo eldiablo napisał/a: | Przy okazji pozdrawiam moderatora londoluta , dzięki jego cennej nauce dowiedziałem się, że wykropkowany wulgaryzm nadal jest wulgaryzmem, o ja niefrasobliwy | Jakbyś zadał sobie trochę trudu na przeczytanie regulaminu to wiedział byś, że teksty tego typu możesz sobie wsadzić w buty. No chyba, że z czytaniem masz taki sam problem jak z rozumieniem...
EOT
pablo eldiablo - 19-03-2014, 17:48
czortunio napisał/a: | Cytat: | Art.17.Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2014 r., z wyjątkiem art. 1 pkt 7 i 8, art. 4 i art. 6, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej:
B. Komorowski |
Czyli do 2015 mamy czas z "nowymi" badaniami na VAT ? Do tego czasu po staremu ? |
Nie. Badanie dla celów VAT należy zrobić przy najbliższym badaniu technicznym, ale nie później niż 3 mies. od wejścia w życie ustawy. Tylko że to badanie techniczne ma służyć potwierdzeniu możliwości odliczania 100% bez prowadzenia ewidencji - czyli że samochód konstrukcyjnie jest na tyle niepraktyczny na codzień, że fiskus zakłada jego wyłącznie firmowe wykorzystanie.
Natomiast jeśli chcesz prowadzić ewidencję - voila - od 2015r.... Z tym że ewidencja będzie mogła być prowadzona od dowolnego samochodu, choćby smarta.
Witold_Rybarz - 19-03-2014, 21:06
czortunio napisał/a: | Rzeczywiście bezmyślnie wkleiłem aktualne przepisy. A nie te obowiązujące od 1 kwietnia.
Powinno być:
Cytat: | 9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą:
1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub
b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń:
a) agregat elektryczny/spawalniczy,
b) do prac wiertniczych,
c) koparka, koparko-spycharka,
d) ładowarka,
e) podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych,
f) żuraw samochodowy
- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym. |
Źródło: http://www.przepisy.gofin...140101,3,0.html |
to może da się przykręcić spawarkę na pakę i będzie agregat spawalniczy? - coś jak było dawniej z bankowozami - taka inwertorowa miejsca by wiele nie zajęła.
czortunio - 20-03-2014, 00:47
Cytat: |
Nie. Badanie dla celów VAT należy zrobić przy najbliższym badaniu technicznym, ale nie później niż 3 mies. od wejścia w życie ustawy. Tylko że to badanie techniczne ma służyć potwierdzeniu możliwości odliczania 100% bez prowadzenia ewidencji - czyli że samochód konstrukcyjnie jest na tyle niepraktyczny na codzień, że fiskus zakłada jego wyłącznie firmowe wykorzystanie. |
Cieszyłem się, że przy VAT-1 się nic nie zmienia i będzie ważne dotychczasowe badanie
I w sumie nie zmienia się nic ... ciekawe jak to się teraz będzie nazywać
|
|
|