Space Star Techniczne - Jaki olej półsyntetyczny
sznaps78 - 20-03-2014, 17:14 Temat postu: Jaki olej półsyntetyczny Witam. Jaki olej polecacie do 1.8 GDI? obecnie jeżdżę na Castrol Magnatec ale gdzie nie czytam tam piszą e to szajs. Taki olej był jak kupiłem auto. Chciałbym go wymienić na np. Valwoline maxlife 10w40?
darcun4 - 20-03-2014, 18:12
sznaps78 napisał/a: | Chciałbym go wymienić na np. Valwoline maxlife 10w40? |
To wymieniaj.
zet-em - 20-03-2014, 19:04
Jaki olej? Być może GDI bardzo różni się od mojego 1.3 ale ja właśnie stosuję Castrol Magnatec i silnik chodzi na nim jak szwajcarski zegarek. Żadnych dolewek między wymianami i żadnych problemów z silnikiem.
Ludzie piszą na forach najróżniejsze pierdoły, podaj dowolną nazwę oleju a ja zacytuję Ci totalnie negatywną opinię na jego temat.
Kup dowony olej którejś z wiodących firm i zalej nim silnik, na pewno nie zaszkodzi Twojemu autu bo gdyby tak było, to te znane firmy już dawno przestałyby być wiodącymi.
Pzdr
sznaps78 - 20-03-2014, 19:39
Chodzi o to, że podobno Magnatec jest najczęściej podrabianym olejem - z racji tego, że jest w górnej półki za rozsądną cenę.
To może zostanę przy nim skoro poprzedni właściciel zrobił 250kkm to nie bede zmieniał.
cakp - 20-03-2014, 22:11
Powiedz mi jaki masz kolor kołpaków a powiem Ci jaki olej jest najlepszy. Takie pytania to temat rzeka na każdym forum. Ile producentów tyle zwolenników i przeciwników. Najlepszy olej jest taki który spełnia wymagania producenta pojazdu klasyfikacja. Ja w starym dieslu mondeo miałem olej 5w30 Ford Formula F, i to chyba był castrol rozlewany w oznaczenia forda.A czemu ten? bo był najtańszy i jeszcze firmowy. A lałem 5W bo nie brał oleju. Obecnie mam SS w benzynce i kupiłem 5w30 Shell bo była promocja i podobał mi się kolor:) a klasę i tak spełniał. Tak jak mówię najważniejsze by spełniał oznaczenia do danego auta. Oczywiście nie wiem na jakim jezdził poprzedni właściciel. Mówię zaleje syntetyk jak zacznie pić olej to dopiero zaleje półsyntetyk gdyż szkoda mi silnika. I jaką ja czuję różnicę? a żadną i ten fordowski w dieslu i ten shell w benzynce wymieniam po 10tys dla świętego spokoju, a gdy olej jest przepracowany to czuje tylko że bardzięj trzęsie silnikiem na zimnym oleju i przy odpalaniu. Wg mnie różnicę w oleju odczujesz gdy zamienisz syntetyk na mineralny. A w reklamy nie ma co wierzyć , ważne są oznaczenia. Chyba że robisz częste wypady na wschód do sąsiadów to w zimę polecam dolną granicę np 5W 40
konradzik24 - 22-03-2014, 12:05
Popieram wypowiedź cakp
Tutaj jest link do stronki, która wyjaśni co oznaczają poszczególne oznaczenia olejów silnikowych:) --> LINK
Na stronie 9-4 mojego manuala do SS jest wyraźnie napisane, że należy stosować oleje, które mają wg klasyfikacji (napisali "dot. silników benzynowych"):
- ACEA - A1, A2 lub A3,
- API - SG lub wyżej.
Natomiast właściwości oleju w zależności od temperatury (0w30; 20w50) zależy już od temperatur w jakich chcemy eksploatować Nasze autka - Link 2.
I prawdą jest fakt, iż dobrze jest stopniować oleje od syntetyka do mineralnego:
Cytat: | Mówię zaleje syntetyk jak zacznie pić olej to dopiero zaleje półsyntetyk gdyż szkoda mi silnika |
Ja osobiście ostatnio zalałem Elf Equilibrium 0w30, bo był najtańszym syntetykiem z gęstością 0w30 jaki znalazłem i spełniał ww. wymagania
macos - 22-03-2014, 20:25
konradzik24 napisał/a: | - ACEA - A1, A2 lub A3,
- API - SG lub wyżej.
|
sznaps78 napisał/a: | na np. Valwoline maxlife 10w40? |
Tak więc śmiało możesz zmienić na w/w olej ponieważ spełnia z ,,nawiązką,, wymagania które podał konradzik24
cakp - 29-03-2014, 18:39
konradzik24 napisał/a: |
Ja osobiście ostatnio zalałem Elf Equilibrium 0w30, bo był najtańszym syntetykiem z gęstością 0w30 jaki znalazłem i spełniał ww. wymagania |
Także dumałem nad 0W ale gdzieś wyczytałem że przy temp 30stopni na słońcu w lato robi się już tak rzadki jak woda, dlatego zszedłem do 5W. Przy 10letnim aucie bałem się że 0W w lato po rogrzaniu wypłucze mi wszystko i straci film olejowy....
......"0W-40, 5W-40 i 10W-40. Każdy z nich zachowuje zbliżoną lepkość w temperaturze roboczej, ale inaczej gęstnieje na mrozie. 0W-40 zapewnia najłatwiejszy rozruch i najszybciej dociera do węzłów smarowania, 5W-40 jest pod tym względem gorszy, ale wciąż bardzo dobry, natomiast 10W-40 przy silnym mrozie staje się tak lepki, że odczujemy to, odpalając auto po zimnej nocy (silnik z trudem „zakręci”)......"
Tu się zgodzę miałem raz w dieslu 10W40 i przy -10 ciężko miał zakręcic silnikiem. Także ja bym ci nie polecał. Do tego to juz półsyntetyk. Jak oleju nie bierze to wlałbym syntetyk.
......" Zamiast 5W-40 – 0W-20 - Tego typu zmiany zdarzają się w sporcie, jeśli zależy nam na maksymalnych osiągach silnika przez jedno czy dwa okrążenia toru. Musimy się jednak liczyć z tym, że po takich zawodach silnik będzie wymagał generalnego remontu. Olej 0W-20 jest bowiem bardzo wodnisty, wytwarza wprawdzie minimalne opory, jednak cieniutki film olejowy okazuje się przy większych obciążeniach niewystarczający i w efekcie metal trze o metal.".........
O coś takiego mi chodziło, dlatego nigdy nie zalałem 0W ze względu na wyższą cene i wodnistość. Jeśli ktos uzytkuje auto ileś lat na 0W i nic się nie dzieje to znaczy że jest chyba błąd w artykule
Bizi78 - 17-01-2015, 21:20
Zbliża się wymiana oleju to spytam .
Czy ktoś z Was stosował lub stosuje olej LIQUI MOLY
Dokładnie chodzi o taki:
Specyfikacje:
ACEA A3-98/B3-98 ; API SJ/CF/SH/CF/EC
Croom - 19-09-2018, 16:01
Witam,
Oleje Liqui MOly to bardzo dobre oleje.
Polecam któryś z linii TopTec albo juz olej silnikowy Liqui Moly 0W30 Synthoil Longtime (8977)
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
darcun4 - 19-09-2018, 20:02
Bizi78 napisał/a: | Czy ktoś z Was stosował lub stosuje olej LIQUI MOLY |
Stosowałem i jak trochę grubszy mam portfel, to stosuję nadal. Teraz akurat przesiadłem się na Castrola.
plecho1 - 19-09-2018, 20:43
Ja się dwa razy przejechałem na Castrolu i osobiście bał bym się wlać kolejny raz ich olej (Kupiony w Polsce) do silnika.
Bizi78 - 19-09-2018, 21:48
darcun4 napisał/a: | Stosowałem i jak trochę grubszy mam portfel, to stosuję nadal. |
Moje zapytanie z postu powyżej ma już prawie 4 lata .
Po remoncie silnika przy około 220kkm przesiadłem się z 10W40 valvo na 5W40 shella i jak na razie (800km) jestem zadowolony .
Co do castrola to wszystkim odradzam, kiedyś pokazywałem jak wyglądał mój silnik przez wlew oleju po laniu tego badziewia .
tommo1982 - 20-09-2018, 21:57
Posłuchaj kolegi konradzik24 bo dobrze prawi. Kupuj olej spełniający normy podane przez producenta. Pomiń tylko A1 (A2 jest obecnie nie używane). Są to oleje "paliwo oszczędne" o obniżonej lepkości w wysokich temperaturach i raczej staremu silnikowi to się nie przysłużą. Pomiń też oleje C1 i C2, z tego samego powodu.
[ Dodano: 20-09-2018, 22:05 ]
cakp napisał/a: | Także dumałem nad 0W ale gdzieś wyczytałem że przy temp 30stopni na słońcu w lato robi się już tak rzadki jak woda, dlatego zszedłem do 5W. Przy 10letnim aucie bałem się że 0W w lato po rogrzaniu wypłucze mi wszystko i straci film olejowy.... |
Wiesz, jak by on tracił swoje parametry w słoneczny dzień to byś daleko nie zajechał po wymianie oleju. Co do lepkości w ogóle to SAE nie jest najlepszym parametrem do takiej oceny. Lepiej zwracać uwagę na ACEA.
|
|
|