To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc

carismaII - 21-03-2014, 17:32
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc
Witam. Mam ostatnio problem z moją Carismą. Albowiem traci mocy przy wyprzedzaniu. Przy dłuższej jeździe wyświetla się błąd P0170. I prze dłuższym postoju gaśnie. Diagnoza wykazała, że jest bardzo niskie ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia, gdzieś 0,5 bar przy 750 obrotach, a według niego powinno być 5 bar. Diagnosta polecił wymienić czujnik paliwa, ale to nic nie dało, więc zalecił wymianę filterków w pompie. Tylko, że nie wiem gdzie one są. Więc miałbym prośbę mógłby ktoś przysłać mi ile jest tych filterków i schemat pompy bezpośredniego wtrysku i gdzie jaki filterek jest położony. Numer mojej pompy to (MD369885). Acha i z obrotami jest problem maksymalnie obroty w chodzą na 4 tyś i więcej nie chcą, jakby blokada była. Przepustnica jest czysta. Jakby ktoś miał inne pomysły co z tą pompą to bardzo proszę o radę.
Dziękuje za odpowiedzi.

PS: Mam jeszcze 2 pytania z zupełnie innej beczki.
1. Gdzie w moje Cariśmie 2001 po liftingu GDI jest drugie złącze diagnostyczne EOBD, bo gdzie OBD to wiem.
2. Podczas zapalania samochodu chyba powinny palić się dwie diody TCL, a pali się jedna z lewej.
Kod:
http://speedy.sh/xs7Xq/Bez-tytulu.png

plecho1 - 21-03-2014, 19:51

Tu masz temat o pompie i ciśnieniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
W Carismie jest tylko jedno złącze a typ złącza zależy tylko od rocznika. Jeśli Twoje auto na pewno jest z 2001r. a nie jest to data pierwszej rejestracji, to powinieneś mieć EOBD.
A jakiego koloru masz znaczek na masce, czerwony czy srebrny? Jeśli srebrny, to powinno być EOBD.

carismaII - 21-03-2014, 20:17

Czerwony znaczek. Co do pompy czujnik wymieniałem, ale nadal to samo ciśnienie. Mogą to być te filterki ?? Bo jeśli tak to nie wiem gdzie one są, a mógłbym wymienić. Acha i czy to niskie ciśnienie może wpływać na tą blokadę obrotów ?

PS:Wie ktoś coś, o tych lampkach tcl'u ?

plecho1 - 21-03-2014, 20:34

Jeśli jest niskie - niewystarczalne ciśnienie, to auto może nie osiągać pełnej mocy.
Czerwony znaczek oznacza, że masz auto po pierwszym lifcie i raczej nie ma EOBD a raczej ma JOBD. W tym przypadku błędy nożna wymrughać za pomocą tego sposobu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 oraz można dokonać głębszej diagnostyki za pomocą kabla VAG KKL i programu Evoscan co jest tutaj opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Problemy z ciśnieniem mogą być tez spowodowane przez niewłaściwie działający regulator ciśnienia lub przez uszkodzoną pompę niskiego ciśnienia w baku lub przez zapchany filtr który tez jest w baku lub przez to co powiedział mechanik. W temacie o pompie i pomiarze ciśnienia powinno być opisane jak wymienić filterki w pompie i ogólnie o problemach z ciśnieniem.

carismaII - 21-03-2014, 20:45

Właśnie myślałem o interfejsie diagnostycznym. Kolega pożyczył mi kabel ELM 327, ale w scan master bardzo mało danych pokazywał, nawet ciśnienia nie pokazywał, a z evoscanem nie chciał się połączyć. To ten kabel vag na pewno pokaże ciśnienie i połączy się z evoscanem ?
Acha czy w evoscan mogę diagnozować tcl i abs ??
Acha oglądałem jeszcze kabel http://allegro.pl/elm-327...4025797957.html tym też mogę odczytać ciśnienie, czy najlepiej kabel vag kupić ??
Zależy mi na diagnozie tcl bo ta lampka mnie martwi bo ta druga dioda musi pokazywać błędy tcl.

plecho1 - 21-03-2014, 20:49

Poczytaj temat który podałem, tam znajdziesz wszystko o diagnostyce tego silnika. Elmem 327 niestety ale tego auta z tego rocznika nie podłączysz. Jeśli było by po drugim lifcie, to wtedy tak ale nie wiem, czy dało by się tyle odczytać co za pomocą Vaga i Evoscana. Tym kablem i Evoscanem połączysz się tylko z silnikiem.
carismaII - 21-03-2014, 21:03

Właśnie elmem 327 od kolegi się podłączyłem ale mało danych. a evo scan to w ogóle pisało tylko openport 1.3 not connected i, że nieobsługiwane. Wtyczka obd II jest pod nogami miejsca pasażera i wygląda tak:
Kod:
http://speedy.sh/7rCUt/DSC-1358.jpg

Na stronie evo scan jakieś kable open port 1.3 do kupienia też są. Teraz lepiej to czy kabel vag ??

plecho1 - 21-03-2014, 21:30

Kabel VAG KKL to jest openport 1.3 i działa ok. Jeśli Elmem sie połączyłeś, to raczej w kablu VAG nie będzie trzeba robić zworki. Taki VAG kosztuje z 40zł z przesyłką a namiary na sprzedawców znajdziesz w temacie o Evoscanie. Ważne aby kabel był na czipie FTDI tak jak jest opisane w temacie. Jakoś źle wklejasz linki do fotek bo nie można ich otworzyć. Złącze jest albo po stronie pasażera albo po stronie kierowcy w sumie nie wiadomo dlaczego jest albo po jednej albo po drugiej stronie :) ale na pewno to to które opisujesz.
carismaII - 21-03-2014, 21:33

http://www32.speedyshare....ad/DSC-1358.jpg tu masz prawidłowy link :D
Czyli Evoscan daje daje możliwości diagnostyczne ?

plecho1 - 21-03-2014, 21:43

Tak jak pisałem, połączysz się kablem VAG KKL i programem Evoscan. A jakie daje możliwości jest opisane w tym temacie. Warto poczytać od początki bo na pierwszych stronach jest opisane jak wszystko zainstalować i skonfigurować by działało poprawnie.
carismaII - 21-03-2014, 21:52

Dzięki za wszystkie informacje :D
plecho1 - 21-03-2014, 21:58

Nie ma za co :)
carismaII - 22-03-2014, 00:49

Ten kabel będzie dobry ? http://allegro.pl/interfe...4018477570.html jeśli tak to wystarczy, że podłącze i uruchomię evoscan ?
plecho1 - 22-03-2014, 06:44

Jak sprzedawca nic nie kręci, to chyba tak. W temacie o Evoscanie polecali sprzedawce PMfactory. Najlepiej tam zapytaj to może wypowie się ktoś kto teraz coś takiego kupował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group