Tuning - Tarcze tradycyjne czy tuningowe (nacinane nawiercane)
Anonymous - 30-01-2007, 12:03 Temat postu: Tarcze tradycyjne czy tuningowe (nacinane nawiercane) Rozpatrywałem ofetę tarcz polskiego producenta MIKODA.
Oprócz zwykłych wentylowanych na przód dostępna jest za dopłatą (ok 25zł/szt) wersja tuningowana, czyli tarcze nawiercane z nacięciami.
Teraz pytanie, jaki jest sens dopłacać ?
Czy hamowanie na standardowych szczękach, zaciskach, tłoczkach a jedynie zmienionych tarczach będzie lepsze ?
Pytam osoby znajace temat z doświadczenia, teoria mnie nie interesuje.
Czy można do takich tarcz zakładac zwykłe klocki czy trzeba specjalne ?
Jak bardzo skraca się żywotnosć klocków ?
A może jeszcze jakieś inne ciekawe wnioski... ?
Serek - 30-01-2007, 12:35
Hmm, od kilku miesięcy sam "ujeżdżam" te tarcze z Mikody (nawiercane i nacinane). Zamówiłem tę wersję ponieważ uważam, że dodatkowe "otwory" poprawiają chłodzenie samej tarczy podczas hamowania co może zapobiec zwichrowaniu jej płaszczyzny lub ew. przegrzaniu. Ponieważ jeżdżę w miarę spokojnie nie miałem okazji przekonać się o skuteczności tego zestawu. Klocki (Ferodo Prem.). Zamówiłem je również dlatego, ponieważ jest to naprawdę fajny efekt mimo niewielkiej tarczy. jak na razie jestem zadowolony.
Anonymous - 30-01-2007, 13:11
W czasie normalnej jazdy nie odczujesz różnicy między tarczami normalnym a nawiercanymi. Klocki zakładasz jakie chcesz (nie ma znaczenia jakie założysz tarcze). Na żywotność klocków nie mają wpływu tarcze tylko styl jazdy.
Anonymous - 30-01-2007, 13:51
Tarcze nawiercane i nacinane sa przystosowane do zupelnie innej jazdy, maja zmniejszona powierzchnie tarcia po to, aby jednoczesnie schlodzic ja, jednak nie wszystkie klocki pracuja dobrze w niskich temp. Np. spieki ceramiczne dopiero po rozgrzaniu hamuja wlasciwie. Oczywiscie, ze takie tarcze duzo szybciej zuzywaja klocki i powinno zalozyc sie mocniejsze, ale tez nie wyczynowe, bo potrafia spowodowac dzialanie odwrotne i szybsze zuzycie tarczy. Odczujesz roznice nawet przy zwyklym hamowaniu miedzy Ferodo Premium (strasznie brudza felgi, ale hamuja jak zylety), a jakimis za 50PLN (przynajmniej ja odczulem spora). Generalnie z testow co zapamietalem to gladkie tarcze nadaja sie najlepiej do miasta, natomiast jesli jezdzisz wiecej w trasie szczegolnie przy duzych predkosciach to wtedy wentylowane znajduja swoje wlasciwe zastosowania, bo w miescie moga okazac sie nawet gorsze niz gladkie.
Anonymous - 30-01-2007, 14:00
Serek, jak długo już jeździsz na tych mikodach ?
Simones, nacinane "w mieście gorsze niż gładkie" miałeś przez to na myśli, że powodem jest mniejsza powierzchnia styku klocka z tarczą a przy malych prędkosciach nie zdąży się schłodzić mimo otworów ?
Anonymous - 30-01-2007, 14:39
Blisko, poprostu chlodzenie czegos w miescie co i tak sie nie rozgrzewa do bardzo wysokich temp. nie ma sensu, a jak zauwazyles zmniejsza sie tylko powierzchnia styku, od ktorej to w polowie zalezy skutecznosc hamowania. Te wentylacje sprawdzaja sie glownie przy hamowaniu z wyzszych predkosci, ale ze wzgledu na to ze tarcza ma kolosalnie wieksza predkosc obrotowa i czas pracy czyli tarcia, natomiast hamujac z srednio 50 czy 60 km/h nie rozgrzejesz tarczy do takich temp. jak ze 150 czy 200 km/h Dlatego w tym drugim przypadku lepiej jest zrezygnowac z powierzchni styku na rzecz chlodzenia co nie bardzo ma sens w miescie. Jest oczywiscie wyjatek, jesli jezdzisz po miescie jak Holek po OS-ach to wtedy przyda sie chlodzenie tarczy nawet w miescie
Anonymous - 30-01-2007, 19:55
Przyłącze się do dyskusji bo sam stosuje klocki ebc -zielona seria i gładkie tarcze ATE
Często startuje w różnego typu kjs i sprintach na torze i nigdy sie nie zawiodłem, hamulce jak zyleta i klocki nie scierają sie tak mocno jak przy nawiercanych tarczach
Moim zdaniem jest to zestaw wystarczający do lekkich zawodów i na ulice
TommiCrazy - 30-01-2007, 20:58
z czystej ciekawosci, za ile w poslce oferuje sie te mikody?
Anonymous - 30-01-2007, 21:59
TommiCrazy napisał/a: | z czystej ciekawosci, za ile w poslce oferuje sie te mikody? |
http://www.mikoda.pl/public/sklep.php < podaj markę i model auta a pojawi sie cena
przykładowo do galanta GTi E33A jak Twój 80zł zwykłe wentylowane,
do mojej carismy 65zł/szt
PS Serek, dasz radę wrzucić fotki Twoich tarcz ?
truespinmice - 31-01-2007, 10:39
Zaciekawiła mnie firma MIKODO i ten wątek, ale po sprawdzeniu oferty.....nie mają tarcz do Stariona szkoda, bo niewiele firm je robi , a jak już robią (lepsze EBC itp.) to prawie 4 razy droższe...
Dobre ceny mają na tarcze jeżeli rzeczywiście są dobre
Krzyzak - 31-01-2007, 11:05
ja sie nie znam, ale Japaneze raczej te Mikado (tak je nazywa) to srednio ceni...
kupilem ostatnio Lucasa w podobnej cenie jak Mikody - tylko, ze Lucas sa wentylowane a do Colta ich propozycja to tarcze niewentylowane
Matejko - 31-01-2007, 12:01
po pierwsze mikoda
po drugie na tych nacinano nawiercanych jezdzi sporo znajomych 'driftujacych' czyli wiadomo jakie auta i na prawde sobie chwala
truespinmice napisał/a: | nie mają tarcz do Stariona |
napisz do nich bo z tego co pamietam to robia nietypowe na zamowienie, moze dobra cene zaoferuja
Krzyzak - 31-01-2007, 12:17
Matejko napisał/a: | po pierwsze mikoda |
przeciez napisalem, ze tak je nazywa, a nie ze sie myli - chyba nie podejrzewasz o nieswiadomy blad
no i napisalem, ze ja sie nie znam i nie mialem okazji jezdzic
Serek - 31-01-2007, 12:53
Przepraszam za zwłokę, teraz napiszę kilka zdań.
Leser niestety nie mam jak, może w wolnej chwili coś cyknę
Simones masz rację, jednak nieraz słyszałem o tarczach przegrzanych nawet (a raczej wyłącznie) jazdą po mieście. Poza tym chciałem spróbować ze względu na niewielki koszt.
Krzyżak Darku, swego czasu Bartek jeździł na nich i złego słowa nie powiedział.
truespinmice Jakie parametry powinna posiadać tarcza do Stariona? Wymiary.
Matejko - 31-01-2007, 14:11
Krzyzak napisał/a: | przeciez napisalem, ze tak je nazywa, a nie ze sie myli - chyba nie podejrzewasz o nieswiadomy blad |
ja cie zawsze podejrzewam !!
to do truespinmyszy bylo
|
|
|