Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Błąd nr 14
eve1988 - 29-03-2014, 17:30 Temat postu: [Cari 1.6] Błąd nr 14 Wczoraj po przekroczeniu 4tys. obrotow zaswiecił mi sie check no to dzisiaj z samego rana wymrugalem bledy i wyskoczyl mi bląd nr 14. wedlug opisu jest to sensor przepustnicy ale jak to ugryźc? mam też problem z jazda na gazie na zimnym sie dlawi i obroty po puszczeniu gazu spadaja prawie do zera i znow sie podnosza, mam jechac na regulacje instalki w najblizszym czasie ale może to przez ten czujnik przepustnicy?
A i jeszcze jedno gdy wymrugiwałem błedy i wpatrywałem sie w kontrolke to po pewnym czasie przy wlaczonym zaplonie zaczelo coś brzeczec w przepustnicy czego wczesniej nie zaobserwowalem.
Bede wdzieczny za wskazowki.
MmzTattoo - 29-03-2014, 17:57
Bzyczenie w przepustnicy to silniczek krokowy na moje oko przypaliła Ci się w nim jedna cewka.
Możesz sprawdzić multimetrem w manualu było jak sprawdzić jak na którychś stykach będziesz miał ok 15 ohm to mur beton krokowiec. Na benzynie skakanie obrotów jak na gazie zacznie się jak dasz mu w rure.
A co do czujnika to może być ewentualnie czujnik położenia przepustnicy. Z tym że moja nawet po wypięciu nie pokazywała błędu
eve1988 - 29-03-2014, 18:30
MmzTattoo, obroty na cieplym sa idealne tylko na gazie na zimnym nurkuja do zera ze 2-3 razy puki sie nie rozgrzeje, tylko że podejzewam ze to wina instalacji lpg z reszta juz sam nie wiem odczego to.
a ten czujnik przepustnicy jest jakos naprawialny czy tylko wymiana? znalazlem temat o ustawianu tego czujnika ale mysle ze sam nie dam rady troche skomplikowane to jest. a czyszczenie przepustnicy moze cos pomoc?
robertdg - 29-03-2014, 19:27
TPS mozna sprawdzić multimetrem czy ma prawidłowa zmianę rezystancji względme połozenia przepustnicy oraz czy jest prawidlowo ustawiony
eve1988 - 29-03-2014, 19:43
a czy mogl on sie sam jakos tak przestawic? tych nietykalnych srubek nie tykalem nawet, czyli sam by sie rozlegulowal? zaopatrze sie w multimetr i zobacze co jest grane. a takie pytanie laika jeden koniec multimetra w kostke przy czujniku a drugi do masy czy do kostki?
robertdg - 29-03-2014, 19:53
Mógl się wytrzeć i daje bledne wskazana, w celu sprawdzenia polecam manual dział 13.pdf
Jest dokładnie opisane jak sprawdzić liniowośc działania i ustawienie
MmzTattoo - 30-03-2014, 21:47
jak byś bliżej mieszkał to byśmy podpieli pod evoscana i by było odrazu widać jak działa tps.
Ale tak to podpinam się do kolegi. Zajrzyj do manuala.
eve1988 - 31-03-2014, 07:25
MmzTattoo, z profilu widze ze jestes z Mińska mazowieckiego to nie jest tak daleko. jak sam sobie nie poradze to dogadamy sie jakos na priv.
[ Dodano: 28-04-2014, 20:30 ]
sprawdzalem. tak jak by byly sciezki w nim przetarte na prawie zamknietej przepustnicy w ogole nie zmienialo sie napiecie dopiero pozniej skok napiecia i dalej plynnie.
jest on naprawialny? bo zerknelem w sklepach to 5 stowek sobie za niego licza co wydaje mi sie jakims totalnym absurdem albo zle szukalem.
|
|
|