Nasze nieMiśki ;-) - Japoniec HONDA CRX Del Sol VTEC
Mbawu - 01-04-2014, 19:40 Temat postu: Japoniec HONDA CRX Del Sol VTEC Witam ponownie wszystkich tych co mnie pamiętają od niebieskiej Carismy, kupiłem jakiś czas temu sobie kolejnego Japońca wybór padł na Honde CRX Del Sol 1.6 SOHC VTEC , teoretycznie 125 koni ale pod maską znacznie większy diabeł siedzi ,125 to w dowodzie
Jak to bywa z autami początki nie są łatwe , kupno auta ... naprawdę udało mi się kupić naprawdę niezłe auto od Hondziarza , auto stało sobie grzecznie pod przykryciem w garażu no i jak zobaczyłem tylko w jakim stanie jest auto to aż ciepło się zrobiło rocznik 1995 ,jedyny minus tego auta to były lampy z tyłu , zamiast serii to wiadomo Tajuningi jakieś .
Wydech był WM Sport 100mm , ale dostałem tez Twin Loopa który lepiej brzmi . Zawieszenie sprężyny Eibach poliuretany , rozpórka trapezowata z przodu (dolna) górna na kielichach tez widać ze solidnej firmy , felgi 15 Dezent na oponach Toyo Proxes T1R.
Dokładka ala Mugen i spoiler VTi to na dzień dzisiejszy na priorytet by zamontować , następnie swap na szczęki i tarcze z tyłu , bo niestety mam bębny ale przód 262 mm tarcza , no i zmieniłem także lampy na orginalne z tyłu , plany są bardzo duże co do auta układy dolotowe i te sprawy wszystko postaram się opisywać , krótko mówiac Budujemy JDM'a
 
A tutaj ostatnie moje zdjecie z poprzedniczką Mitsubishi Carisma 1997 1.6 , aż łezka sie zakreciła przy sprzedaży
mkm - 01-04-2014, 19:44
Koleżanki na pewno zazdroszczą
Mbawu - 01-04-2014, 20:16
wiadomo frajda nie ziemska szkoda ze już kończę moje technikum tak to jak w amerykańskich filmach się podjeżdzało to Carisma teraz Crxem , każdy jezdzić chce , ale na szczęście tylko dwa miejsca za taksówkę nie porobi
Galancior94 - 01-04-2014, 20:32
A to drugie miejsce to tylko dla fajnej koleżanki, bo z kumplem to jakoś tak dziwnie by wyglądało w CRX W maju wpadaj do Pogorzelicy
CRX miodzio
dmi - 01-04-2014, 22:18
fajna, co tam siedzi ? B18C4 ? B16A2 ?, miałem przed mitsu same hondy i na prawde bardzo dobre auta...ale to samo rdza rdza...no i mniej wygodne niż galant, a ja już się starzeję:P We wrześniu sprzedałem EG9 z B16A2 i nie powiem, do setki po zmianie kompa miałem 6,7s...robiło przeciąg nawet
Mbawu - 01-04-2014, 22:27
pod maska siedzi VTEC SOHC D16Z6 - niby 125 koni ale masa auta to 1050 kg , ale to nie wszystko w środku mała niespodzianka Tłoki od starszego CRX'a , jeszcze nie byłem z nim na hamowni ale mysle ze z ponad 150koni pokaże moment obrotowy szalony od 4,2tys. jak załączy się Vtec to Mmmmmm muzyka , narazie siedzi klasyka czas i portfel pokaże czy b16a2 czy może podkręcanie d16
karolgt - 01-04-2014, 22:44
masa większa od CA0 1.6 113 koni
w końcu del Sol....del Slow
fajne autko, strasznie małe się wydaje jak się stoi koło fajnego CRX i do tego obniżonego, jak mała resorówka
dmi - 01-04-2014, 23:07
karolgt, wierz mi lub nie ale jajko(hatchback) bądź też del sol robi robotę z tym silnikiem takie 2.5 v6 do setki nie ma szans niestety piszę tylko o osiągach DO SETKI nie porównuje rzecz jasna reszty.
Co do mocy to masz może 130-135 koni, dodaj przelot 2,25 cala, kolektor 4-2-1, dobry dolot CAI i wtedy na hamownie, powinno wypluć 150 kucy, wiem bo miałem podobne modyfikacje w coupecie D16Y8 z vtec i wypluło 147km i 159nm
Xsystoff - 01-04-2014, 23:18
Czasami smigam sobie EG3 kolegi z mala niespodzianka (B16A2 + CAI + wydech + lekki zamach) + gola blacha i dwa kubly + aku z tylu. 900kg. Ciezko oszacowac moc, 170? Tak czy siak puchnie dopiero na piatce No i czas na cwiarę jest sekunde szybszy niz VR4 w automacie czyli przepasc Fajne autka, szczegolnie >6k rpm.
Mbawu - 01-04-2014, 23:30
w aucie siedzi kolektor 4-2-1 , , brakuje jakiejs parówy z potęznym stożkiem , tylko pytanie teraz co polecasz czy parówe czy klasycczny układ dolotowy? pierwsze co to napewno zapewnie sobie bezpieczeństwo w aucie brembo + ferodo 262 mm i taki sam zestaw brembo + ferodo na tył 239 mm a potem mozna świrować z mocą
mystek - 03-04-2014, 16:08
Ładna baza, ciekawe czy duża była różnica między Twoim D16Z6 a moim D16A8? Ty masz w sumie VTECa a u mnie pusto , ale też daje radę, w serii 122KM.
Co do dolotów, to zdaje się, że parówa daje lepszą górę, natomiast dolot (zależnie jak go poprowadzisz, czy krótki, czy długi), to możesz sobie "regulować", czy chcesz dół lepszy czy górę. Wydaje mi się, że d-seria ogólnie słynie z dobrego dołu, więc możesz sobie parówę władować . Ciekawe jak koszty ogólnie, parówę używkę kupisz za 250-300zł już.
Mbawu - 09-04-2014, 22:03
w sumie rover to taka hondzinka , lepsze plany są co do Del Solki ale najpierw bezpeczeństwo , potem jakies doładowanie nie idziemy na łatwizne SOHC tez moze
mystek - 10-04-2014, 14:30
Widzę po zdjęciach Carismy, że gust masz dobry, to źle nie będzie Śledzę temat
Mbawu - 27-04-2014, 15:40
Malutki up'ik dzisiejsze sprzatanie i polerowanie lamp z tyłu oraz nowe żólte lampki , no i kwadratowa rejestracja pod blendy JDM (rejestracja troszke wystaje ale nie jest żle)

Oraz klasyczna choineczka
Sa to napewno ostatnie zdjęcia bez spoilera i dokładki
(mały fail z przyklejaniem -efekt klej na zderzaku )
Następny krok to będzie swap na szczęki z tyłu , oraz białe felgi
Mbawu - 28-04-2014, 20:17
 
Pojawił sie spoiler , lakier dobrany całkiem dobrze , jutro czas na dokładkę
|
|
|