Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwne problemy
hantom - 08-04-2014, 23:15 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwne problemy Witam, dzisiaj w końcu odebrałem samochód od mechanika po wymianie rorządu, pompy wody, uszczelek silnika, łożyska oporowego sprzęgła, oleju i filtrów.
Dziwne dźwięki się okazały przez skrzynie, coś z tamtymi łożyskami chyba jest coś nie tak.
Ale nie o to chodzi.
Po przejechaniu około 10km zapaliła mi się kontrolka "check engine", po powrocie do domu odłączyłem akumulator, nauczyłem samochód obrotów i "check engine" się nie paliło, po 23.5km znowu się zapaliła.
Dzisiaj byłem u poprzedniego właściciela po opony, nic mu nie mówiąc o mojej sytacji powiedział mi że "check engine" się tutaj może zapalać bez powodu, że niby od nowości tak ma i w serwisie mu mówili żeby z tym jezdził bo nic się nie dzieje, bez powodu może też zgasnąć. Samochód w jego rodzinie jest od 14lat i mówił że się tak u nich robiło. Nie wiem co o tym myśleć.
Druga sprawa to przy prędkości około 60-70km/h na 4 biegu trzymając stałe obroty samochód tak jakby minimalnie "żabkuje",na każdym biegu w sumie tak jest.
Trzecia sprawa, komputer pokazuję spalanie około 8.5l a w rzeczywistości mam wrażenie że więcej spala... na odcinku około 65km zeszło mi paliwa ze wskaźnika +/- tyle co zaznaczylem na zdjęciu https://www.dropbox.com/s/x6mtx530evpbksx/lolz.jpg (dosyć słabo widać)
Przed tymi wymianami odnosiłem wrażenie że wolniej ta wskazówka schodzi...
Czwarta sprawa, słuchająć radia pojawiły się jakieś dziwnie cykliczne cykanie/pykanie w głośnikach, które nasila się czym wyższe obroty, sluchając z CD lub Pendrive już tego nie ma. Gdzie może leżeć problem?
Prosiłbym o pomoc bo już ogłupiałem i nie wiem co robić.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Konstancina co by się tym dobrze zajął żeby było ok i żeby nie miał cen jak ASO?
kamir - 08-04-2014, 23:26
Kontrolka silnika nigdy się nie zapala bez przyczyny...
Trzeba sprawdzić jakie błędy ma ECU w pamięci. Nie widzę z którego roku jest Twój samochód. Przed bodaj 2001 rokiem kody błędów można "wymrugać". TU masz opis.
Warto również zapoznać się z TYM tematem.
Spalanie najlepiej sprawdzić tankując pod korek. Wskaźnik jest tylko wskaźnikiem opartym na pływaku i zważywszy na fakt, iż zbiornik ma nieregularne kształty nie jest idealnie dokładny.
hantom - 08-04-2014, 23:30
Rocznik to 2000
kamir - 08-04-2014, 23:32
Czyli według podanego przeze mnie tematu możesz samemu sprawdzić jakie masz błędy.
W tym samym temacie są też one poopisywane.
W GDI warto się zainteresować kablem do komputera koszt niewielki, a pożytek duży.
hantom - 08-04-2014, 23:39
Czy ten będzie ok? Jeśli tak to jutro zamawiam.
http://allegro.pl/vag-kkl...4131318383.html
kamir - 08-04-2014, 23:45
On jest na układzie CH340 a podobno są z nim jakieś komplikację. TU jest więcej o tym.
Ja posiadam na FTDI czyli np. TAKI .
robertdg - 09-04-2014, 07:28
hantom napisał/a: | Czwarta sprawa, słuchająć radia pojawiły się jakieś dziwnie cykliczne cykanie/pykanie w głośnikach, które nasila się czym wyższe obroty, sluchając z CD lub Pendrive już tego nie ma. Gdzie może leżeć problem? | Zakłócenia z instalacji elektrycznej auta, trzeba filtroqwać zasilanie do radia, albo spróbować podmienić radio na inne i sprawdzić czy też będzie taki efeklt, gdyż może obecne radio masz pod tym kątem w slabej kondycji.
hantom - 11-04-2014, 17:39
Byłem 9 kwietnia w warsztacie, podłączyli pod ECU błąd jaki wywaliło to P0304.
Sprawdzili i okazało się że niby cewka. Wyjął ją i ta "sprężynka" co styka się ze świecą jest cała czarna. Próbował ją jakoś oczyścić jakimś płynem i sprężonym powietrzem ale nie wiem czy się udało. Zamienli miejscami cewki 2 i 4 cylindra.
Możliwe że samochód jeździ momentami na 3 gary? Może wyjaśniało to by też przy stałych obrotach lekkie szarpanie samochodem i trochę zwiększone spalanie?
Jeszcze dopiszę że przed wymianą uszczelek głowicy świece były całe zalane olejem i fajki cewek do połowy wysokości.
Dzisiaj chciałem kupić świece do Carismy ale nie mieli, powiedzieli że można próbować wsadzić (bo gwintem bez problemu będzie pasowało, tyle że mniej wytrzymałe niby) NGK BCP6E z racji tego że tanie jak barszcz w porównaniu do oryginału kupiłem, ale boję się je wsadzić bo nie wiem jak samochód zareaguje na nie? Co o tym sądzicie?
Przy okazji wracając do domu zapaliło mi się "CE", no to na warsztat i błąd P0300.
Dali mi 3 powody dla którego może ten błąd wyrzucać:
1. Świecie
2. Cekwi
3. Kompresja może być jakaś tam (nie pamietam co mówił dokładnie).
Potem skasowali błąd i powiedzieli żebym pojezdził i poczekał az znowu CE sie zasiweci i moze pokaże na którym cylindrze są problemy.
Prosiłbym o poradę co z tymi faktami zrobić.
Pozdrawiam
Piwor - 11-04-2014, 22:26
Tutaj tylko świece platynowe.
Zajrzyj do tematu polecanych w Mazowieckim.
hantom - 11-04-2014, 22:49
A można te świece wsadzić tylko w celu sprawdzenia czy to może być wina tych starych? Czy całkowicie wszytko poza platynkami jest skreślone nawet chwilowo?
Potem z porotem wsadzić te platynki.
rasiak1980 - 12-04-2014, 00:36
tylko platynowe! szkoda kasy na inne poza tym ten silnik ma inny rygor pracy temperatury są wyższe i może sie porcelanka od zwykłych świec ukruszyć tego chyba byś nie chciał, wymień i zamów takie jakie powinny być w twoim samochodzie, jak masz wersje po litftową już nie wymrugasz błędów i jedyne co zrobisz spalisz sobie bezpiecznik kup kabel i ściągnij evo scan-a będziesz coś więcej wiedział bo teraz to wróżenie z fusów obstawiałbym wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów prawdopodobnie którąś cewkę masz do wymiany a to cykanie które w radiu słyszysz to nic innego jak nasilające się wraz ze zwiększaniem obrotów przebicia z cewki na masę pojazdu, słaby filtr powoduje że je słyszysz, ale jest tego pozytywny aspekt dzięki radiu możesz namierzyć która to cewka powoduje jest jeszcze jeden sposób jedziesz w ciemne jak miejsce parking w lesie gasisz światła wszystko żeby ciemno było i zaglądasz po ciemku pod maskę i patrzysz kolejno na cewki czy nie ma iskier
hantom - 12-04-2014, 01:13
rasiak1980 napisał/a: | tylko platynowe! szkoda kasy na inne poza tym ten silnik ma inny rygor pracy temperatury są wyższe i może sie porcelanka od zwykłych świec ukruszyć tego chyba byś nie chciał, wymień i zamów takie jakie powinny być w twoim samochodzie, jak masz wersje po litftową już nie wymrugasz błędów i jedyne co zrobisz spalisz sobie bezpiecznik kup kabel i ściągnij evo scan-a będziesz coś więcej wiedział bo teraz to wróżenie z fusów obstawiałbym wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów prawdopodobnie którąś cewkę masz do wymiany a to cykanie które w radiu słyszysz to nic innego jak nasilające się wraz ze zwiększaniem obrotów przebicia z cewki na masę pojazdu, słaby filtr powoduje że je słyszysz, ale jest tego pozytywny aspekt dzięki radiu możesz namierzyć która to cewka powoduje jest jeszcze jeden sposób jedziesz w ciemne jak miejsce parking w lesie gasisz światła wszystko żeby ciemno było i zaglądasz po ciemku pod maskę i patrzysz kolejno na cewki czy nie ma iskier |
Dzięki wielkie za odpowiedź, kabelek już mam taki http://allegro.pl/vag-kkl...4120279383.html tylko nie wiem czy mam go jakoś mostkować czy nie bo nie doczytałem do konca tematu na ten temat, Evoscana też już mam.
A z tym określeniem, która cewka jest walnięta przez radio to mam odłączać i sprawdzać po odlączeniu której te dźwięki ustąpiły?
rasiak1980 - 14-04-2014, 00:49
nie gwarantuje że to będzie działać ale spróbuj tak jak napisałeś, poza tym może to być również przebicie z wtrysków bo tam masz równierz WN albo z modułu sterowania wtryskami ale raczej będą to cewki
hantom - 14-04-2014, 21:04
A świecie mogą mieć coś wspólnego? Po zamianie cewek miejscami znowu wszyło P0304.
I jeszcze jeden chyba istotny fakt, na zimnym silniku nie mam tych problemów.
Dopiero na ciepłym silniku te takie "szarpanie" przy stałych obrotach się pojawia i przebica do radia.
radek8622 - 14-04-2014, 23:07
zobacz czy fajka od cewki nie jest pęknięta może cewka robi przebicie i przez to jest szarpanie
|
|
|