[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców
Sweter - 15-04-2014, 22:24 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców Witam. Za niedługo czeka mnie wymiana hamulców w moim mitsu, chodzi głównie o tarcze i tu moje pytanie. Wielu ludzi bardzo chwali hamulce z wersji E88A, głównie różnią się one większą średnicą tarczy. Czy ktos robił taki myk i zakładał hamulce z E88A do E54A? Czy wystarczą same tarcze wsadzić czy też byłbym zmuszony do wymiany całego kompletu czyli zacisków, tarcz i klocków?
jacek11 - 16-04-2014, 07:41
Musisz zmienić wszystko.
Sweter - 16-04-2014, 13:32
Tego się obawiałem. Rozumiem też, że zaciski nie mogą być z innej wersji, bo te z E88A strasznie ciężko dostać.
tpodsiadlo - 19-04-2014, 09:43
Ja mam hamulce z e88 i powiem Ci co jest grane, bo to nie jest takie proste...
Hamulce w e88 maja z przodu wieksze tarcze i dwutloczkowe zaciski, z tylu maja wieksze tarcze ktore sa wentylowane (w e54 tylne tarcze nie sa)
Ja przelozylem najpierw sam przod, i okazalo sie, ze mi sie rozklad sil hamowania mocno przesunal do przodu, bol byl taki, ze tylne zaciski sprzedalem, ale okazalo sie, ze ea sport 2000r ma z przodu te same zaciski i tarcze co e88, wiec zapodalem tyl od ea i teraz jest spoko. Jest duzo lepiej niz bylo wczesniej,.
Nie znam dokladnie wersji ea, ale bodajze poliftowe maja tez wieksze tarcze, z tym ze zacisk jest wiekszy ale jeden tloczek, sport ma napewno przod identyczny jak e88 ale tyl ma niewentylowany. Moim zdaniem szukaj hamulcow z ea albo dwutloczki ze sporta albo wieksze tarcze z polifta (pamietaj tez o tych blachach po wewnetrznych stronach tarcz, bo sie wieksze tarcze nie mieszcza ), tylko ja bym bral od razu komplet przod i tyl, zeby nie wyszlo jak u mnie (chyba ze po prostu mialem slabe zaciski i jak zmienilem to takie bylo wrazenie)
Poza tym, ja przerzucilem sporo galantow e5 i najlepsze hamulce mial amerykaniec, byly nieporownywalnie lepsze od tego co mam teraz, niestety nie pamietam czy tarcze byly male czy duze, nie zwracalem wogole na to uwagi bo hamulce byly jak to sie mowi 'brzytwa' i nie wiem czy podejda, trzebaby zapytac kogos kto ma wersje usa, bo moja nie miala z przodu multilinka, czyli miala tylko 2 wahacze na kolo, wiec skoro inne zawieszenie to i moze hamulce inne. Nie wiem...
Wszyc - 19-04-2014, 12:20
tpodsiadlo napisał/a: | wiec skoro inne zawieszenie to i moze hamulce inne. Nie wiem... |
W EA słyszałem że tak jest że hamulce inne i nie ma multilinka, amerykańca widziałem i miał multilink hmm.. może po pierwszym lifcie przeszli na jeden wahacz na dole jak w amerykańskim EA... Na TGC ( amerykańskie forum galanciarzy) też tługo siedziałem i wiele kolesi w E5 ma multilinka... Ciekaw jestem jak to tam jest tym wiecej odkrywamy tym wiecej zagadek się pojawia... ja będę swapować heble z E88A będę regenerował zaciski dawał nowe klocki i tarcze więc zrobie recenzje na całkowicie nowym komplecie ( ale to dopiero jak skończą mi się klocki w obecnych heblach szkoda zmieniać są jak nówki )
Sweter - 19-04-2014, 13:48
No to dużo mi to rozjaśniło, bo hamulce z EA ogólnie łatwiej dostać. E88A jest dość rzadki i faktycznie miałbym problem. Skoro mówisz tpodsiadlo, że z EA podejdą to jest git, oczywiście zmieniam komplet, bo w końcu jak porządnie to porządnie Wszyc czekam na twoją recenzję
Wszyc - 19-04-2014, 14:39
Tylko w EA polifcie jak pamiętam jest inne mocowanie zacisku inny rozstaw montarzowy jak pamiętam bo brembo pasują na poliftowe zwrotnice a na przedlifty ( tylko przednie ) nie pasują więc z poliftowego galanta nie podejdą zaciski tak myśle ( polift to chyba po 2000roku czy jakoś tak )
Sweter - 19-04-2014, 17:26
Czyli jak rozumiem najlepiej wziąć z wersji do 2000 r. czyli przed liftem. Trochę szkoda, że tylko tak idzie, bo chciałem brembo, no ale najważniejsze jest to, żeby nawet bez tarcz brembo była odczuwalna różnica nawet na zwykłych tarczach.
Wszyc - 19-04-2014, 18:16
tarcze brembo są przereklamowane to moje zdanie Black Diamond lepiej się sprawował chodź do miasta do tyłko wozu to i mikoda może być.
(btw. ja mówiąc o brembo miałem na myśli zaciski z lancera EVO a nie jakieś tarcze )
i9i - 19-04-2014, 18:39
Jeśli do e54 pasują od EA przed liftem, to pasują na przód heble od Carismy po lifcie (GDi, DiD) 281mm. A ja mam pytanie jaki jest rozstaw mocowania zacisków tylnych w e88 i czy pasują zaciski inne niż te z e88 (które ciężko znaleźć)?
Wszyc - 19-04-2014, 21:00
plug and play są brembo z evo 7-9 z tyłu u Ciebie też ale możesz się jeszcze upewnić no i musisz sobie jakąś tarcze wymyślić na 4 śrubki evo ma 5
i9i - 19-04-2014, 21:05
chciałem na kuper zarzucić te z e88 wentylowane (podobno p&p) a zacisk jakiś bardziej "cywilny", chociaż tył mocniejszy od przodu kusi
tpodsiadlo - 19-04-2014, 21:09
galanty e50 czy to e52 czy e88 maja te same rozstawy, rekin 2000 sport 2.0 sohc ma tez to samo, od takiego mam tyl, a przednie tarcze ma272 i dwutloczki.
i9i - ea przedlifty maja nie tyle hamulce pnp, co maja identyczne, a uwierz mi, jak ci sie rozstaw sil przestawi czy naprzod, czy na tyl, hamulce sie robia do bani. ledwo nacisniesz i abs tytyryka jak na mokrym... jak chcesz zarzucic dupa to reczny wgalantach jest spoko
do e88 podejda zaciski od innych wersji e5 ale sa slabsze... ale jesli chcesz inny tyl, to dobierz od takiego ktory mial z przodu dwutloczki...
co do wersji usa to jak ostatnio szukalem maglownicy to znalazlem pod rzeszowem rozebranego i tez nie mial multilinka,w dodatku magiel tez mial inny...
Sweter - 19-04-2014, 22:05
Widze, że są różne wersje Jaką polecacie najbardziej opłacalną i wydajną, czyli z jakiego auta i wersji Ogólnie też z EVO bym wolał nie brać, bo tanie to też nie jest, a samochód mam na jakieś 4-5 lat jeszcze, więc też tak nie chce góry forsy w niego wkładać
tpodsiadlo - 19-04-2014, 22:43
jak znajdziesz to e88, jak nie to sport edition,
wiem, ze carisma ma wieksze tarcze z przodu i wiem, ze zacisk i tarcza przod podejdzie, ale nie wiem jak z tylem, musisz probowac...
|
|
|