To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu.

kocoor - 18-04-2014, 20:43
Temat postu: [2.5 TD] Luźne koło wałka rozrządu.
Witam.
Kilka dni temu zauważyłem, że auto po odpaleniu pracuje nieznacznie głośniej niż normalnie ale po kilku chwilach praca silnika wracała do normalności. Miałem z tym jechać do mechaniora po świętach ale dzisiaj musiałem, chyba w ostatniej chwili. Po odpaleniu zaczął [edit]gorzej niż traktor. A że byłem gdzieś w polu to powoli dojechałem do mechanika. Po rozkręceniu obudowy rozrzadu okazało się, że kółko napędu wałka rozrzadu rusza się na wszystkie strony. Wpust na kole cały wyrobiony i klin na wałku również. Przed spadnięciem chyba powstrzymała je obudowa. Koło i wałek do wymiany. I tu pytanie. Czy coś mogło jeszcze się posypać? Dokładna diagnoza dopiero po świętach.

Heilsberg - 18-04-2014, 23:45

Zębatka rozrządu czy koło pasowe? Sprecyzuj. Bo bez poluzowania się śruby i rozbicia na klinie koła pasowego nie miało prawa rozbić koła zębatego rozrządu. Ostatnio to przerabiałem w trasie. 30 godzin naprawa z dostarczeniem części.
kocoor - 19-04-2014, 11:38

Chodzi mi o koło zębate na wałku rozrządu, to najwyżej położone. Na koło pasowe nie patrzyliśmy. No to nieźle :/ A co jest przyczyną, bo widzę, że zdarza się to częściej. Badziewne materiały, zbyt duże obciążenia czy jeszcze coś innego.
techsm - 19-04-2014, 12:33

Niezachowanie procedury dokręcania koła ...
kocoor - 19-04-2014, 18:51

A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać?
Heilsberg - 19-04-2014, 19:16

Piszesz o górnym kole na wałku rozrządu a ja sądziłem, że o dolnym na wale korbowym.
Georg - 19-04-2014, 20:53

Nie licząc powitania, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość przy ew. niezręcznościach...
Z kołem zębatym rozrządu miałem kiedyś podobny przypadek. Po rozmowach z kilkoma mechanikami doszedłem do wniosku, że niektórzy z nich traktują klin jako główny a często nawet jedyny element przeniesienia obciążenia i co za tym idzie - lekceważą należyte, zgodne z wymaganymi wartościami dociągnięcie śruby.
W przypadku rozrządu, pracującego pod zmiennym skokowo obciążeniem, czynność dokręcania śruby wymaga wyjątkowej staranności.

techsm - 19-04-2014, 21:41

kocoor napisał/a:
A to jest jakiś tajny przepis, że można coś przy tym poprzekręcać i nie wszyscy sobie z tym radzą. Czy są jakieś kruczki w kolejności montażu? Gdzie ewentualnie takową instrukcję można dorwać?


Przepis nie jest tajny. Przepis jest nagminnie ignorowany.
Zaczyna się od kół (tych jezdnych) - tam gwałciciele mechaniki zaczynają, pokazują swoją ignorancję. A później mamy kwiatki jak tutaj.

Każde połączenie zostało zaprojektowane i policzone. W wyniku tych działań, określono przynajmniej moment dokręcania. Dane te zabrano w instrukcji serwisowej.

Tu znajdziesz wszystko: http://manual.pajero4x4.ru/

kocoor - 19-04-2014, 23:06

Wiedziałem, że na forumowiczów można liczyć. Wielkie dzięki za wyjaśnienia.
W końcu ruski na coś mi się przyda :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group