OFF ROAD - Problem po lifcie
PFF - 30-04-2014, 01:25 Temat postu: Problem po lifcie Witam
Podnosiłem - LIFTowałem L200 2008r. i pojawił się problem, pytałem w dziale L200, ale chyba nikt tu nie motał tego modelu.
Może tu ktoś pomoże i potwierdzi bądź nie moje przypuszczenia.
Otóż mimo moich obaw nie dorobiłem dystansu na końcu wału szary element na rysunku (nie było go w kpl mimo że zestaw był wyposażony w wiele dodatkowych akcesoriów nawet dłuższe wieszaki pod linki hamulca ręcznego)
i wyrwało podporę wału (gumową poduszkę).
W tym L200 występują u nas dwie wersje z 1 lub 2 tylnymi wałami.
1. Wersja z pojedynczym wałem SUPER SELECT / AT nie ma podpory wał pracuje na wieloklinie wpuszczonym w skrzynię rozdzielczą zakres pracy całkiem spory – zielone strzałki na rysunku
2. W Wersja z dwoma wałami EASY SELECT (modyfikowana przeze mnie) wieloklin krótkiego wału wchodzący w skrzynię rozdzielczą ma duży zakres pracy ale jest ograniczony przed podporę wałów żółte strzałki na rysunku i w konsekwencji dłuższy wał w tym zestawie ma dużo mniejszą możliwość wysuwania się niż wersja z pojedynczym wałem. W konsekwencji po podniesieniu zawieszenia podpora wału została wyrwana w kierunku czerwonej strzałki na rysunku.
Czy moje przypuszczenia są słuszne że producent nie dostarczył dystansu bo kit przygotowany jest pod wersje SUPER SELECT gdzie nie ma poduszki ograniczającej jego pracę??
Czy w przerabianej wersji EASY SELECT powinienem dorobić dystans szary element na rysunku i jakiej grubości (od razu powiem ze podnoszenie samochodu żeby sprawdzić ile wysuwa się wieloklin nie da rezultatu bo pracę ogranicza nieszczęsna podpora wałów)??
Aktualnie po wymianie podpory na nową brakuję ok 3cm w miejscu szarego elementu na rysunku czyli łączenia wału z dyfrem. Generalnie jeżeli na siłę dociągnę wał na podporze się pewnie podda ale w konsekwencji uszkodzę kolejną.
Mam nadzieje że w miarę zrozumiale opisałem problem i bardzo proszę o każdą sugestię.
Z góry dzięki
Pozdrawiam Sebastian
Heilsberg - 30-04-2014, 08:49
Nie wiem jak w wersji 2008 ale w moim starszym, przy lifcie i dłuższych wieszakach mam pod podporą wału dwie podkładki grubości około 2,5 cm. Podpora jest niżej, wał dzięki temu jest mniej "złamany" i dłuższy. Od lat nic się nie dzieje.
PFF - 30-04-2014, 10:09
Heilsberg napisał/a: | Nie wiem jak w wersji 2008 ale w moim starszym, przy lifcie i dłuższych wieszakach mam pod podporą wału dwie podkładki grubości około 2,5 cm. Podpora jest niżej, wał dzięki temu jest mniej "złamany" i dłuższy. Od lat nic się nie dzieje. |
Niestety w tym modelu podpora jest przykręcana od góry do ramy, czyli domyślam się odwrotnie niż w Twoim, danie podkładek zwiększy kąt i dystans i pogorszy sprawę,
Myślałem żeby rozwiercić dziury mocujące podporę i przesunąć ją w tył samochodu, wał wysunął by się ze skrzyni rozdzielczej i zbliżył do dyfra, ale to już rzeźba, zyskam tylko z pół centymetra i nie wiem czy uda mi się zachować ustawienie wału w osi wiec wole już dać dystans
ale dzięki bardzo za odpowiedź
pozdro
|
|
|