[92-96]Lancer CB0 - program do połącznia z kompem
Myszon - 04-06-2014, 21:01 Temat postu: program do połącznia z kompem Witam.
Chciałbym nadzorować parametry silnika w czasie rzeczywistym ale nie wiem z jakiego przewodu i programu skorzystać.
Proszę o pomoc.
robertdg - 04-06-2014, 21:40
Kabel do VAG z czipem FTDI zmostkowany 1 i 4 pin, a do tego Evoscan
Myszon - 04-06-2014, 23:02
dzięki
Robert pokażesz dokładnie który kabel w linku?
Evo scan juz jest.Zobaczymy czy będzie działał.
Przez open port 1.3 czy 2.0?
Jakieś uwagi co do obsługi?
plecho1 - 05-06-2014, 06:19
Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Tutaj masz wszystko dokładnie wyjaśnione. Do odczytu parametrów wystarczy open port 1.3 aby tylko był na czipie FTDI tak jak jest opisane w temacie. Open port 2.0 chyba daje możliwość programowania sterownika, gdzieś na forum jest taki temat, że jeden użytkownik podobno przeprogramowywał sterowniki w galantach i dodawał odpowiednie przyciski włączające funkcje "normal", "ekonomia" i "sport".
Myszon - 06-06-2014, 19:33
Poczytam tą skromną lekturę:)
Taki kabelek wystarczy?
http://allegro.pl/vag-kkl...4233879869.html
Plecho również + dla Ciebie.
Pozdrawiam i będę się odzywał w razie problemów jak z tym ruszę.
plecho1 - 06-06-2014, 22:11
Jeśli sprzedawca nie kłamie i na pewno jest na FTDI 232 to powinien pasować. Radzę zworkę zrobić na przełączniku a nie na stałe coby czasem można było jakiegoś Vaga podłączyć.
Myszon - 17-06-2014, 11:25
Przyszedł przewód ale zanim go rozkręcę i zerwę plombę chciałem zapytać czy mogę zamostkowy piny w gnieździe pod kierownica.Jak coś nie będzie grało to odeśle kabel.
Obudowa jest czarna i nie widać czy jest na ftdi 232.Nie widzę też przełacznika.
plecho1 - 17-06-2014, 12:39
Możesz tam zrobić zworkę. Ja kiedyś zworkę zrobiłem we wtyczce od kabla z kawałka kabelka o długości takiej aby sięgał po około 2mm poza piny 1 i 4. W odpowiednich miejscach przebiłem go igła tak aby dziurki pasowały na piny i tak na piny go wcisnąłem.
Myszon - 17-06-2014, 17:46
Próba łączenia się nie powiodła.
plecho1 - 17-06-2014, 18:07
A jakie stery zainstalowałeś, te co były z kablem czy od evoscana?
Myszon - 18-06-2014, 00:32
Evoscan 2.6 łączy się z kompem przez port 1.3 ale z opcją mitsubishi MUTIII.
Inne możliwości nie wchodzą w grę.Wszystko pięknie i czytelnie ale nie widzę moich logów w datasave.
Cóż jeszcze można zrobić za pomocą tego bądź innego programu oprócz odczytów live?
Dzięki wielkie:)
plecho1 - 18-06-2014, 06:46
Poczytaj dokładnie temat o Evoscanie który wcześniej podałem a na pewno znajdziesz odpowiedzi na większość pytań. Logi się zapiszą jeśli zaznaczysz ptaszkiem interesujące Cię parametry przed włączeniem zapisu i to co zaznaczysz, to się oczywiście zapisze.
Myszon - 19-06-2014, 09:45
Czy mogę jeszcze prosić o interpretację danych?
Mam trzy pliki w formacie pdf i nie wiem jak je tutaj umieścić.
plecho1 - 19-06-2014, 09:55
Musisz zamieścić na jakimś serwerze do pobierania i tu umieścić link do pliku. Ja takie pliki jeżeli nie przekraczają 1 mega to wrzucam na chomika bo przy takich plikach nie trzeba mieć tam konta aby pobierać. Jeśli był by to obraz, to tez można na jakimś serwerze do udostępniania grafiki w sieci np na zapodaj.
Myszon - 19-06-2014, 12:26
Muszę jeszcze pokombinować,ponieważ wciąż nie zapisują się logi na dysku.
Dlatego jadę na PrtSc.
Oto co wyszło.
Bieg jałowy:
http://www.fotosik.pl/pok...993106f292.html
Bieg jałowy z dodatkiem gazu hho (8.5A)B.
http://www.fotosik.pl/pok...90dc6712f1.html
Bieg jałowy z dodatkiem gazu hho (11.2A)B
http://www.fotosik.pl/pok...aea502c03a.html
Chciałbym się dowiedzieć mimo moich domysłów jakie parametry odgrywają główną rolę w ilości spalanego paliwa.Na co zwrócić uwagę,jakie opcje zaznaczyć do odczytów,jak te wartości interpretować.
Dzięki
[ Dodano: 20-06-2014, 16:41 ]
Może macie jakieś logi z poprawnej pracy silnika 4g92.
|
|
|