Pajero III - Pytanie o kolo dwumasowe i sprzeglo. Czy to koniec?
buchaj - 15-06-2014, 21:56 Temat postu: Pytanie o kolo dwumasowe i sprzeglo. Czy to koniec? Witam prawdopodobnie zaczyna u mnie dogorywać kolo dwu-masowe , objawia się to narzazie tylko tym ze czasem (nie zawsze raz na 5 razy) stuknie lub coś zadzwoni przy gaszeniu samochodu - myślę ze to dwu masa? - Jak myślicie? Sprzęgło pracuje raczej ok choć czasem przy ruszaniu(najczęściej jak gorące lub pod górkę) lekko czuć szarpanie czyli o ile się nie mylę idealne nie jest? Teraz moje pytanie co radzicie czy jeździć do końca aż ewidentnie będzie walić dwu masa? Czy zmieniać wiadomo (koszty utrzymania rosną a auto stare i traci na wartości) ale myślałem nad kołem jednomasowym firmy oyodo-znalazlem takie za 800zl ? Czy możne droższe (nie wiem czy lepsze) chyba firmy exedy coś około 1500zl? A może absolutnie jednomasowego kola nie zakładać tylko dwumase np. regenerowaną? No i jeszcze zostaje sprawa sprzęgła czy raczej kupować nowy komplet(1300zl exedy),lub (około 1000zl niewiadoma firma) - a moze jeszcze inne, czy tez nie ma sensu i na razie jeździć na starym az ewidentnie zacznie padać ? Bardzo proszę o opinie użytkowników pojarek którzy już to przerabiali jak i tych którzy maja z tym jakieś doświadczenia . A może ma ktoś namiary na tańszy aczkolwiek dobrej jakości komplecik sprzęgła z kołem . ps.u pana Zbyszka taki komplet niecałe 2000 aczkolwiek niewiadomej firmy. Pozdrawiam.
techsm - 17-06-2014, 11:43
To o czym mówisz, to "no-name" z marżą własną sprzedającego rzędu kilkudziesięciu procent
Cytat: | Teraz moje pytanie co radzicie czy jeździć do końca aż ewidentnie będzie walić dwu masa? |
Tak. Aczkolwiek jak już zacznie ewidentnie walić, to nie ma co czekać, tylko wymieniać, bo obciąża się inne elementy.
Cytat: | Czy tez nie ma sensu i na razie jeździć na starym az ewidentnie zacznie padać |
Nie ma. Chyba, że wybierasz się na wycieczkę dookoła świata.
zbyszekm2 - 17-06-2014, 11:45
Regenerowane koło dwumasowe nie zdaje egzaminu.
buchaj - 17-06-2014, 13:01
Dzieki za podpowiedzi , wczoraj zaczęło już głośniej dzwonić przy gaszeniu wiec (troche ze strachu bo autko non stop potrzebne) zamówiłem już kolo jedno-masowe oyodo , skusiłem się tez na sprzęgło exedy choć trochę pewnie pochopnie bo i na stary bym pewnie śmigał ale juz trudno. Mial bym jeszcze pytanie odnosnie samej wymiany tych elementów będzie mi to robił kolega mechanik , i czy jest coś co mogło by go zaskoczyć lub coś na co szczególnie powinien zwrócić uwagę(żeby czegoś nie zepsuć albo źle nie zrobić) przy wymianie tej dwumasy i sprzegla???Pozdrawiam.
KrzysG - 04-09-2014, 09:38
Czy zastosowanie jednomasowego kola nie wplynie negatywnie na skrzynie biegow i mechanizm roznicowy?
buchaj - 04-09-2014, 13:12
Kolego ja ci nie powiem jak wpłynie kolo jednonawowe na twoje auto ale u mnie okazało się ze mam juz założone kolo jednonawowe a tlukla się jakaś blacha tak ze jak by był ktoś zainteresowany to odsprzedał bym nowe kolo jednomasowe firmy oyodo
MAGDA83 - 05-09-2014, 10:03
jakby miało być jedno masowe to by było od początku jak jest dwumasa to z czegoś to wynika już tu było wiele razy po co ono jest pozdrawiam
zbyszekm2 - 06-09-2014, 11:49
Nie ma jakiejs odczuwalnej roznicy. Duzo pajero jezdzi na jednomasiei nic sie nie dzieje. W rajdowce Klaudi Podkalickiej zamontowalismy jakis czas temu i sporo OSow obila bez awaryjnie.
KrzysG - 08-09-2014, 11:54
Czy wymieniajac na jednomasowe nalezy tez wymienic sprzeglo na bardziej tlumiace drgania (i czy jest takie dostepne)?
zbyszekm2 - 08-09-2014, 16:05
Sprzeglo jest takie same.
michalpajur - 10-09-2014, 14:04
WITAM. Pozbyłem się dwumasy i nie żałuje . Mam nowe sprzęgło i koło jednomasowe.
Wstawili dwumase po to aby ją wymieniać po 150tk. To nie jest auto osobowe to jest terenówka i do przełączania biegów należy auto bujnąć a nie przełączać na niskich obrotach.
|
|
|