To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Alternator

Anonymous - 04-02-2007, 16:22
Temat postu: Alternator
Witam. Mam dość nietypową prośbę. Kupiłem alternator od Mitsubishi o oznaczeniu B115 A5T01271. Chce go zamontować w innym samochodzie, dokładnie w Syrenie 105 :) Wybrałem ten alternator bo najbardziej pasował mi gabarytowo, ale nie mam pojęcia z jakiego Mitsubishi on pochodzi. Prosiłbym o opis wyprowadzeń tzn. wiem że B to plus (+). Pozostaje jeszcze S i L (podwójna wtyczka) oraz cieniutki czerwony kabelek z tyłu obudowy. Alternator jest 45A z regulatorem (IC Reg. built in). Wie może ktoś jak to podłączyć, żeby działało?


Pozdrawiam.

Krzyzak - 04-02-2007, 16:43

wiesz - co prawda jest to alter Mitsubishi Electric, ale akurat ten model jest stosowany w Mazdach (121 oraz w KIA Pride), wiec moze na forum Mazdy dostaniesz wiecej informacji

generalnie jest jednak tak, ze B to plus - fakt, ale S tez jest podlaczany do plusa aku i to bezposrednio (B jest przez bezpiecznik glowny), natomiast L jest puszczony przez bezpiecznik, stacyjke i wskaznik ladowania na deske

a ten wystajacy przewodzik to wyglada na plecionke od masy

Anonymous - 04-02-2007, 17:21

Witaj

Przewód oznaczony "B" podłącz przez bezpiecznik 80A do bieguna dodatniego akumulatora. Przewód oznaczony 'S" podłącz przez bezpiecznik 30A również do bieguna dodatniego akumulatora zasilanie regulatora napięcia wewnątrz alternatora. Przewód oznaczony "L" podłącz do lampi kontrolnej ładowania. Pamiętaj niektóre modele syren miały instalacje elktryczną odwrotnie podłączoną tzn. biegun dodatni do masy pojazdu w takim przypadku alternator ten nie będzie działał. Przewód urwany cienki będzie najprawdopodobniej podłączony do kondensatora lub obrotomierza w silniku diesla. Kondensator ma na celku podwyższenie komfortu pracy urzadzeń audio zamontowanych w pojeździe.

Pozdrawiam

Krzyzak - 04-02-2007, 17:24

Sebastianie - to juz predzej bedzie ten cienki przewod do kondensatora, bo te altery byly stosowane w benzynowych silnikach 1.3.
Anonymous - 04-02-2007, 20:09

Dzięki serdeczne za szybką odpowiedz. Myślę, że to powinno wystarczyć do podłączenia tego altera. Jeszcze tylko pytanie co do tego kondensatora. Podpinać tam jakiś (i jak tak to jaki) czy zostawić tak jak jest bez niego i zaizolować tego pina ?
Anonymous - 04-02-2007, 22:01
Temat postu: Alternator
Podłącz najpier bez kondensatora i sprawdź czy radio ni będzie zbierało zakłuceń. Oczywiście zaizoluj ten przewód.
Anonymous - 04-02-2007, 23:13

Ok. Na pewno tak zrobię. A z radiem nie powinno być problemów. Nie mam w niej radia ... :)
Dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group