To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I ALL] Korozja w outlanderze, newralgiczne punkty

maciekc16 - 07-07-2014, 13:28
Temat postu: [I ALL] Korozja w outlanderze, newralgiczne punkty
Witam, chcę zakupić outlandera I. Oglądałem kilka sztuk, były to samochody z różnych roczników, niestety dręczy je korozja.

1.Pierwszym słabym punktem były ranty tylnych nadkoli. W niektórych egzemplarzach ranty były mocno zjedzone.

2. Drugim punktem w jednym samochodzie była maska przednia. Spuchnięte krawędzie boczne pomiędzy szczeliną błotnik przód-krawędz maski.
Samochód był z 2006 co mnie zdziwiło że w tym roczniku takie kwiatki. Nie badałem go miernikiem.

Czy macie podobne przypadłości? Proszę jeszcze o podpowiedź gdzie ewentualnie jeszcze szukać kornika.

Haiku - 07-07-2014, 14:29

Jak szukałem auta dla siebie to widziałem w jakimś aucie rdzę w okolicach odpływu wody tylnej klapy bagażnika. Na nadkolach nie zauważyłem u żadnego które sprawdzałem (elementy niemalowane sprawdzane miernikiem lakieru). Więcej nalotu rdzy możesz znaleźć w komorze silnika na niektórych elementach takich jak mocowanie chłodnicy, kielichy amortyzatorów itd.
Zależy po prostu od warunków w jakich jeździł samochód.

życzę powodzenia w poszukiwaniu auta.

maciekc16 - 07-07-2014, 16:42

Haiku napisał/a:
Jak szukałem auta dla siebie to widziałem w jakimś aucie rdzę w okolicach odpływu wody tylnej klapy bagażnika. Na nadkolach nie zauważyłem u żadnego które sprawdzałem (elementy niemalowane sprawdzane miernikiem lakieru). Więcej nalotu rdzy możesz znaleźć w komorze silnika na niektórych elementach takich jak mocowanie chłodnicy, kielichy amortyzatorów itd.
Zależy po prostu od warunków w jakich jeździł samochód.

życzę powodzenia w poszukiwaniu auta.


To że wahacze, elementy zawieszenia, jakiś uchwyty mnie bardzo nie przeraża. Ale konkretne purchle na elementach lakierniczych w aucie za ponad 20tys już tak.

Czy maskę przednią macie całkowicie zdrową?

elektryk - 07-07-2014, 22:43
Temat postu: Re: [I ALL] Korozja w outlanderze, newralgiczne punkty
U mnie w roczniku 2003 podobnie, ranty tylnych nadkoli, podwinięcie blachy maski i dół tylnej klapy.
nytsug - 07-07-2014, 22:55

U mnie outek 2003: ranty nadkoli tylnych minimalnie no i kielich przód jeden. Klapa tylna bez widocznych śladów, maska zdrowa, podłoga także. Dokładnie tak - zależy gdzie był Outek użytkowany, czasem niektóre Outki wyglądają lepiej niż 3 czy 4 lata młodsze:))) POWODZENIA!

Kornika szukaj na połączeniach: klapa tylna jak otworzysz to od środka od tej masy/silikonu na dolnym rancie, nadkola j/w, czasem łączenie dachu z szybą przednią, łączenia nakładek progowych z progami.

olgierto - 08-07-2014, 08:57

u mnie klapa czysta. Jedynie delikatnie przy połączeniu zderzaka z błotnikiem z przodu z jednej strony i bardzo malutkie ognisko przy narożniku listwy szyby tylnej.
Haiku - 08-07-2014, 09:32

maciekc16 napisał/a:
To że wahacze, elementy zawieszenia, jakiś uchwyty mnie bardzo nie przeraża. Ale konkretne purchle na elementach lakierniczych w aucie za ponad 20tys już tak.


Niestety tak to już jest jeśli blacharka nie jest ocynkowana. Nie tylko Mitsu ma w tych rocznikach problem. Jeśli szukasz O1 bez grama rdzy na elementach blacharskich to wydaje mi się, że takiego nie znajdziesz :(
Wasze spostrzeżenia odnośnie miejsc gdzie pojawia się rdza pokrywają się: maska, nadkola, klapa. U mnie natomiast nie mam w tych miejscach o których wspominacie a mam nad uszczelką przedniej szyby (choć auto jest w pełni oryginalne). :wink:

maciekc16 - 08-07-2014, 12:22

Oglądałem dziś pięknego outlandera I Turbo z 2006r. Autko za 28tys. Nalot na rantach nadkoli + przepotworne purchle na masce. Tragedia. Auto w oryginale.

Przeraża mnie tak zaawansowana korozja w tak młodym aucie za takie pieniądze. Pytanie ,co się będzie działo za 5lat?

Już sam nie wiem co wybrać, jakiego suva za 18-30tys. Który będzie dobry do zagazowania i nadawał się do normalnej ekspoloatacji.

Rav4? X-TRAIL? Też gniją , ale chyba trochę mniej.

Ma może ktoś jakąś propozycję sensowną?

Haiku - 08-07-2014, 14:47

maciekc16 napisał/a:
Oglądałem dziś pięknego outlandera I Turbo z 2006r. Autko za 28tys.

Jak dla mnie cena kusząca. Tyle to kosztował mnie Outek w niemczech (6600e) nie mówiąc o kosztach rejestracji, wymiany płynów, rozrządu...
Prześlij link do tego autka co oglądałeś.

Jeśli chcesz SUV'a który gnił nie będzie to proponuję Ci Renault Koleos. Blacha w pełni ocynkowana, jeśli auto będzie w oryginale to rdzy tam nie zobaczysz. Benzyna ma poj. 2,5 ale z tego co wiem silnik znosi LPG. Nie polecam natomiast LPG do Rav4, ponieważ ma silnik VVt-i.

Sxizo - 08-07-2014, 19:55

U mnie w Outku Turbo z 2005r. nie ma ani grama rdzy zewnątrz, nie mówiąc już o purchlach na masce.. Ten którego oglądałeś musiał być nieźle bity a przy tym nieudolnie zrobiony. U mnie korozja występuje tylko na elementach zawieszenia i na wydechu (w normach) ale i tak mam zamiar go zakonserwować przed zimą.
elektryk - 08-07-2014, 21:01

Sxizo napisał/a:
U mnie w Outku Turbo z 2005r. nie ma ani grama rdzy zewnątrz, nie mówiąc już o purchlach na masce..
Sprawdź maskę od spodu w miejscu gdzie jest zwijana w kanapkę blacha przy bocznych krawędziach. Dla mnie też było to dziwne że w takim miejscu pod warstwą oryginalnego kitu robią się purchle. Jeśli purchle wychodzą już na wierzch maski, znaczy że blacha jest przeżarta na wylot.
miron - 08-07-2014, 21:04

Jak był bity to wychodzi
W@sio - 09-07-2014, 10:04

U mnie w zasadzie rdzy nie ma, pojawiło się kilka purchli na krawędzi wewnętrznej nadkoli tylnych, na spawie przy kielichu pod machą, no i macha przy zawiasie też na spawach... ale to powierzchniowy nalot...
Afordos - 16-07-2014, 12:15

Samochód czysty, ale ten sam problem: Przednia maska, od spodu, częściowo za gumową uszczelką.

Drugie miejsce, to kołyska, okolice maglownicy

Trzecie miejsce, to miejsce styku tylnego błotnika i zderzaka, na pionowej płaszczyźnie.

U mnie głównie, źle wygląda właśnie maska, pod fabrycznym kitem.

MadziaQ.. - 27-04-2015, 22:58

U mnie niestety maska również gnije w tym samym miejscu co wyżej opisywane modele (od przodu przy łączeniu się z grillem na rantach) i chociaż z zewnątrz tego nie widać to od spodu raczej nie ma co ratować. Orientował się ktoś może czy można gdzieś kupić taką maskę? Bo o ile można upolować coś ciekawego do 2.0 to niestety do 2.0Turbo nie ma za bardzo ofert.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group