To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Ciśnienie oleju - wartości nominalne

DrHawkeye - 25-07-2014, 12:51
Temat postu: Ciśnienie oleju - wartości nominalne
Witam serdecznie,

mam pytanie: jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia oleju w Mitsubishi Galant rok 1998 benzyna 2.0? Zarówno na biegu jałowym, jak i na podwyższonych obrotach? Czy ktoś się orientuje, przy jakiej krytycznej wartości ciśnienia zaczyna świecić się lampka kontrolna?

Pytam, bo ostatnio zaczęła mi się świecić, dokonałem pomiarów i teraz zastanawiam się, jaki zrobić kolejny krok.

Pozdrawiam!

Łysy88 - 25-07-2014, 21:37

Mi w 2.0 kontrolka od oleju czasem się zapalała, raczej było to od tak.. Zresztą czytałem wypowiedzi innych użytkowników że też takie zachowanie kontrolki zauważali. Ten typ po prostu chyba tak ma.

Świeci Ci się na stałe czy czasem zapala?

swinks_UK - 26-07-2014, 09:30

Ten typ tak nie ma :P
Bywa, że czujnik się zepsuje, ale wtedy masz na zegarach stale palącą się czerwoną kontrolkę ciśnienia. Bywa, że szlam czy brud zatka czujnik i wtedy może się kontrolka palić, ale to świadczy raczej o jakości oleju lub braku wymian tego.
Co do ciśnień:
- wolne obroty na zimnym na starcie to ok. 5 bar, po nagrzaniu i spadku obrotów do ok. 950rpm ciśnienie w okolicy 1 bar
- obciążenie przy spokojnej jeździe, ok. 3000rpm, ciśnienie ok. 3 bar
- duże obciążenie silnika, ciśnienie ok. 5-6 bar
Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju.

Fabryczny czujnik ciśnienia (ten co daje sygnał na zegary) z reguły jeśli już sygnalizuje za niskie ciśnienie, to jest za późno. Jest ustawiony na jakieś 0.4 bara, co jest dużo za nisko.

Na początek, zalecam podmianę czujnika ciśnienia na nowy. Czujniki są niedrogie, więc warto spróbować. Jeśli nie pomoże, to niestety remont silnika się szykuje.

Ziutik - 05-11-2014, 21:52

W Galanciku bardzo często dochodzi do braku ciśnienia z powodu zagiętej miski smok jest bardzo nisko i wystarczy małe zagięcie i już go dławi. pierwszy objaw to grające popychacze zaworów jak świeci ciśnienie to może być już za późno na ratunek
_________________

arturj123 - 05-11-2014, 22:50

swinks_UK napisał/a:
Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju.


Są dwa czujniki ciśnienia? Na pewno jest ten od poziomu oleju w misce, a gdzie znajdę drugi od pomiaru ciśnienia? Czy aby nie w okolicy alternatora/filtra oleju?
Nie mogę go namierzyć w książce serwisowej

Mowa o EA2Ax - 4G63

Bizi78 - 06-11-2014, 07:27

http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D320
artufcb - 05-03-2016, 09:05

Jaka więc wartość byłaby jeszcze w miarę bezpieczna ale kontrolka już mogłaby się zapalić?

Pytam bo fabryczny czujnik ciśnienia mi się urwał i nie mogę go wykręcić. Kupiłem więc podstawkę pod filtr i szukam jakiegoś odpowiedniego czujnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group