To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - ETACS Decoder for Mitsubishi

juras2013 - 29-08-2014, 06:36
Temat postu: ETACS Decoder for Mitsubishi
Witajcie
Pewnie wielu słyszało o programie do modyfikacji komputera w Miśkach ETACS Deocder lub Biagbox.
Za niedużą kasę można u Chińczyków kupić odpowiedni kabelek Actia XS a raczej jego klon Lexia do modyfikacji ustawień komputera.
Pasuje do Outlandera, ASX (ten sam co Peugeot/Citroen)



Strona programu

Więcej o możliwościach programu można doczytać na stronie wyżej.
ETACS Decoder można pobierać i używać bezpłatnie do celów niekomercyjnych a dla wykorzystania komercyjnego można dokupić sobie jakąś subskrypcje za niedużą kasę.

To nie jest OBDII decoder i nie zastępuje urządzeń ELM327

Niektóre rzeczy, które podobno już można zmieniać:
- TPMS Włączanie / wyłączanie (Lancer X / EVO X też)
- Oświetlenie powitalne
- Blokowanie / odblokowanie drzwi
- Aktywacja systemu zabezpieczenia fabrycznego (dla tych, które nie mają go)
- Wszystkie opcje klienta dostępny przez MMCS
- Samochody dwustopniowe światła (tryb zmierzchu)
- wyłączanie resetu po 4 godzinach
- ostrzeżenie przy prędkości powyżej 120 km / h
- Zdalne zamykanie szyberdachu
- Aktywacja świateł przeciwmgielnych tylnych
- Zmiana trybu DRL / dezaktywacja
- Tryb ostrzeżenia o niezapiętych pasach bezp. pasażera
- Ostrzeżenie o niskim poziomie płynu spryskiwacza (jeśli jest czujnik zamontowany)
- Kroki ustawień radia co 0,1MHz, szybkie wyświetlanie RDS (tylko radioodtwarzacze z 6 CD)
- Wyłączenie usługi powiadamiania

Pzdr.

[ Dodano: 01-09-2014, 16:06 ]
W ostatniej wersji program wspiera już język polski - oczywiście jeśli chodzi o menu programu :)

http://etacsdecoder.com/

Pzdr.

Bartek - 18-09-2014, 11:37

Kabel 150 zł, dostęp do softu 2$ dziennie, możliwość zrobienia cegły* z ETACS - bezcenna

*/ podobno nie kłopot, a uwalenie tego modułu powoduje, że nie dość, że nigdzie nie pojedziesz, a nawet nie zamkniesz samochodu. Brak komunikacji = wymiana i konieczność zakodowania od nowa nie tylko ustawień "użytkownika" a również fabrycznych

juras2013 - 18-09-2014, 17:38

Masz racje, zawsze można uwalić komputer...
To nie jest dla lamerów tylko dla użytkowników, którzy potrafią obchodzić się z systemami etc...
Telefony tez nie są "root'owane" przez wszystkich i niech tak zostanie, podobnie z samochodami.

BTW:
Kable ok. 300 zł., dostęp do serwera bezpłatny do trzech zapytań/wejść do prywatnego użytku a gdy zmieniasz z "głową" to niczego nie uwalisz.
Trzeba trochę poczytać i przygotować się teoretycznie zanim zacznie się cokolwiek zmieniać.

Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę :)

Pzdr.

Hubeeert - 19-09-2014, 02:29

juras2013 napisał/a:
Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę

Jeżeli wydaje Ci się, że masz rację to masz rację - wydaje Ci się.
Ilu użytkowników potrafi
juras2013 napisał/a:
potrafią obchodzić się z systemami etc...
?
Ilu natomiast nie potrafi, spróbuje i na lawecie zawiezie auto (nie daj Panie) na gwarancji lawetą do serwisu bo chieli oszczędzić 150 zł za podłączenie do MUT i zmiane tego co Ty proponujesz?

To, że TY potrafisz nie oznacza, że inni też :roll:

tresorex - 19-09-2014, 13:42

Nie jesteśmy małymi dziećmi i każdy wie że grzebiąc w ustawieniach może coś nie pójść po naszej myśli i coś może się skopać. Nikt później przecież nie przyjedzie do jurasa2013 żeby mu oddał kasę za naprawę w ASO :roll: Jednak informacja o tym że każdy grzebie w etacsie na własną odpowiedzialność by się przydała.
krzychu - 19-09-2014, 19:46

Panowie administratorzy proszę tutaj nie cenzurować dzielenia się widzą tajemną. A jak ktoś kupuje kabel i grzebie nim w samochodzie no cóż, każdy na swoją odpowiedzialność...
Bartek - 19-09-2014, 20:37

Nikt nic nie cenzuruje. Jasne, że każdy grzebie na własną odpowiedzialność - jedynie chciałem nakreślić zagrożenia - posługiwanie się programem z niewiadomego źródła, napisanym przez kogoś z daleka ;) nie biorącym cienia odpowiedzialności za to co ten program wyczynia to tak jak dać w rękę siekierę rzeźnikowi i pokazać mu jak robić operacje na otwartym sercu (ETACS to serce elektroniki samochodu w tej chwili) - nie wątpię, że może mu się to udać..... może ale nie musi ;)

I jeszcze wszystko w cenie o wiele większej niż zaprogramowanie w serwisie..... gdzie sens i logika? Ja rozumiem niektórych, że muszą móc samemu pogrzebać (sam do takich należę) ale rozpatrując wszelkie zady i walety czasem lepiej odpuścić ;)

juras2013 - 22-09-2014, 10:01

Hubeeert napisał/a:
juras2013 napisał/a:
Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę

Jeżeli wydaje Ci się, że masz rację to masz rację - wydaje Ci się.
Ilu użytkowników potrafi
juras2013 napisał/a:
potrafią obchodzić się z systemami etc...
?
Ilu natomiast nie potrafi, spróbuje i na lawecie zawiezie auto (nie daj Panie) na gwarancji lawetą do serwisu bo chieli oszczędzić 150 zł za podłączenie do MUT i zmiane tego co Ty proponujesz?

To, że TY potrafisz nie oznacza, że inni też :roll:


Troche wygląda to tak, jak uznanie wlascicieli Miskow za idiotow, którzy nie powinni nawet wiedzieć, ze cos takiego jest mozlwie.
No coz, ja chyba wyżej cenie ludzi i jestem pewien, ze Ci którzy nie maja bladego pojęcia o takiej "zabawie" nie dotkna się tego a Ci którzy wiedza "co nieco"... maja jakas alternatywę.

Dodal bym wielkimi literami wpis o tym, ze użytkownik robi wszystko na wlasna odpowiedzialność, no ale nie mogę już edytować pierwszego wpisu.
Może admin zamiast straszyć czarownicami da rade wstawić taki wpisik..? :P

Pzdr.

[ Dodano: 24-09-2014, 07:21 ]
Witam
Mam informację od autora tego programu.

"Macie rację, każdy sam decyduje (wybiera) i na własną odpowiedzialność.
Program nie ingeruje w pracę komputera a jedynie zmienia ustawienia (kodowanie) użytkownika, które NIE MOGĄ zniszczyć komputera.
Mały sekret. Są firmy w Polsce, które oficjalnie korzystają z tego programu"


Z tego co wiem, można po prostu wyłączyć sobie jakieś funkcjonalności samochodu ale użytkowe a nie krytyczne.

Przykłąd:
Jeśli zmieniamy ustawienia użytkownika a później chcemy zmienić ustawienia podstawowe (główne) to te ustawienia użytkownika resetują się i trzeba je ponownie wprowadzić - ważna jest kolejność wprowadzania zmian (najpierw główne a później dodatkowe)

Nie ma co się nakręcać, jeśli ktoś chce to może bezpiecznie zmieniać ustawienia w swoim samochodzie ale proponuje przed tymi zmianami stworzyć kopie zapasową dotychczasowych ustawień żeby móc do nich wrócić w razie potrzeby.

Pzdr.

wladok - 04-10-2014, 18:07
Temat postu: Actia XS Evo/Lexia for ETACS
juras2013 napisał/a:
Masz racje, zawsze można uwalić komputer...
To nie jest dla lamerów tylko dla użytkowników, którzy potrafią obchodzić się z systemami etc...
Telefony tez nie są "root'owane" przez wszystkich i niech tak zostanie, podobnie z samochodami.

BTW:
Kable ok. 300 zł., dostęp do serwera bezpłatny do trzech zapytań/wejść do prywatnego użytku a gdy zmieniasz z "głową" to niczego nie uwalisz.
Trzeba trochę poczytać i przygotować się teoretycznie zanim zacznie się cokolwiek zmieniać.

Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę :)

Pzdr.




Gdzie taki kabelek kupic?

Earl_Vadim - 05-10-2014, 14:47

http://www.aliexpress.com..._20141005043746
juras2013 - 06-10-2014, 08:56

Ja kupowałem na e-bay: http://www.ebay.com/itm/C...ME:L:OC:PL:3160

Pzdr.

Hubeeert - 06-10-2014, 11:12

juras2013 napisał/a:
Troche wygląda to tak, jak uznanie wlascicieli Miskow za idiotow, którzy nie powinni nawet wiedzieć, ze cos takiego jest mozlwie.
No coz, ja chyba wyżej cenie ludzi i jestem pewien, ze Ci którzy nie maja bladego pojęcia o takiej "zabawie" nie dotkna się tego a Ci którzy wiedza "co nieco"... maja jakas alternatywę.

Dodal bym wielkimi literami wpis o tym, ze użytkownik robi wszystko na wlasna odpowiedzialność, no ale nie mogę już edytować pierwszego wpisu.
Może admin zamiast straszyć czarownicami da rade wstawić taki wpisik..?


OK, będzie więcej pracy dla ASO jak ktoś mimo wszystko zdecyduje się grzebać gdzie nie powinien. Mi to LOTTO, mam MUTIII więc nie skorzystam z opcji "po taniości" tym bardziej, że zmiana opcji ETACS w module "komfortu" jest do zrobienia w ASO bez kłopotu i w przynajmniej dwóch ASO w cenie podłączenia MUTa w czasie przeglądu.

Wybór należy do Klienta.

Poza konkursem - Twój post wygląda jak traktowanie nas jak idiotów - obiecujesz gruszki na wierzbie za cenę dwóch podłączeń do MUTIII w ASO. Czemu? W imię "alternatywy". Super tylko powtórzę - reklamujesz produkt, którego użytkowanie jest zgodnie z tym co napisał
anonimowy autor programu napisał/a:
Macie rację, każdy sam decyduje (wybiera) i na własną odpowiedzialność.
bez jakiejkolwiek gwarancji, że PO użyciu wszystko będzie OK.

[ Dodano: 06-10-2014, 11:19 ]
krzychu napisał/a:
Panowie administratorzy proszę tutaj nie cenzurować dzielenia się widzą tajemną.
Gdzie widzisz tą cenzurę? Skasowaliśmy cokolwiek? Zakazaliśmy pisania o tej wiedzy tajemnej? Albo zmień okulistę - obecny Cie oszukuje bo niedowidzisz, albo masz omamy i tu raczej psycholog będzie potrzebny...
krzychu napisał/a:
A jak ktoś kupuje kabel i grzebie nim w samochodzie no cóż, każdy na swoją odpowiedzialność...
Owszem tyle, że taka własna odpowiedzialność może być "kosztowna" i na to zwracamy uwagę. Tylko tyle.

[ Dodano: 06-10-2014, 12:09 ]
Pogrzebałem trochę - numer kontaktowy to Białoruś.
Ze strony oficjalnego Forum "producenta" http://etacsdecoder.com/forum/showthread.php?tid=1 dostajemy wiadomość
Cytat:
2. It can be used with Lexia/PP2000 software (obsolete now, not supported/recommended!) or DiagBox or ETACS Decoder - best ETACS management tool ever!


Decyzja nalezy do kupującego.

juras2013 - 06-10-2014, 12:22

Trzeba było spytac, napisał bym Ci skad jest autor :)
Tyle, ze to nie ma zadnego znaczenia.

Powyzej masz pierwszy post autora programu: Earl_Vadim z Bialorusi, udziela się w projekcie tez niejaki @Vadimus z Kanady i jeszcze wielu innych z całego świata.

Wielce prawdopodobne jest, że z programu korzysta już co najmniej kilkudziesięciu rodaków.
Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ?
Przecież jeśli masz radio z możliwością zmian ustawień to nikt się nie boi z tego korzystać a tutaj proszę... wielkie hallo... Zmiany dokonywane są w tych samych kodach i te same efekty będą tyle, że nie trzeba mieć fabrycznego radia z ta opcją.

Hubeeert napisał/a:
OK, będzie więcej pracy dla ASO jak ktoś mimo wszystko zdecyduje się grzebać gdzie nie powinien. Mi to LOTTO, mam MUTIII więc nie skorzystam z opcji "po taniości" tym bardziej, że zmiana opcji ETACS w module "komfortu" jest do zrobienia w ASO bez kłopotu i w przynajmniej dwóch ASO w cenie podłączenia MUTa w czasie przeglądu.

Wybór należy do Klienta. ...

No wlasnie, skoro stacje ASO to zrobia to niekompetentni użytkownicy raczej nie będą grzebali.



Pzdr.

Hubeeert - 06-10-2014, 12:51

juras2013 napisał/a:
Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ?
juras2013 napisał/a:
Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ?
Z powodu potencjalnych kłopotów za które nikt nie poniesie konsekwencji. Oczywiście nikt oprócz właściciela samochodu.
juras2013 napisał/a:
Przecież jeśli masz radio z możliwością zmian ustawień to nikt się nie boi z tego korzystać a tutaj proszę... wielkie hallo... Zmiany dokonywane są w tych samych kodach i te same efekty będą tyle, że nie trzeba mieć fabrycznego radia z ta opcją.
Radio nie ma możliwości wprowadzenia zmian po których samochód nie odpali. Wielkie halo? Czy ja wiem...
juras2013 - 06-10-2014, 13:59

OK, nie ma sensu tego już rostrzasac bo zapomniale, ze:

Oficjalny Klub Mitsubishi pod patronatem P.U.H. Grafix - Dealera z Białegostoku i MMC Car Poland

Nie zamierzam nikogo namawiać, ale w miarę możliwości i wiedzy będę o tym informował w tym wątku

Pzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group